Gå til innhold

Irritert på selger i MPX!

Anbefalte innlegg

Fatter har blitt pensjonist og måtte skaffe seg en hobby for å ikke kjede seg ihjel... Han har bestilt bredbånd, og jeg fikk oppdraget å skaffe en billig bærbar pc.

Jeg ble raskt oppmerksom på en billig Fujitsu-Siemens Amilo PRO V2000 Cel.M340 på MPX.no. Prisen var 7290,- (Ukens tilbud forrige uke) som var nesten 1000,- billigere enn den neste på lista i prisguiden her på hw.no. Siden det er et par tre uker til bredbåndet er på plass hos min far, så var jeg egentlig forberedt på å sjekke ut flere tilbud før jeg investerte. Men siden denne dekket behovet, og var så billig ble jeg interessert. Da ringte jeg MPX og spurte om prisen ville stå en stund. Han sa nei fordi dette var ukens tilbud. Neste uke vil prisen stige sa han. Da var det 100+ på lager. Jeg ringte fader'n og han sa "løp og kjøp", og jeg gjorde det.

Denne uken er plutselig prisen 6990,-. 20+ på lager i skrivende stund.

Hva skal en si til sånt? Syns dette er kjedelig samme om det er fatterns penger....

Er det noe jeg kan gjøre tror dere???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selgeren har rett når han sier den prisen ville stå kun ut uken, tvilsomt at selgeren viste om at prisen skulle blitt satt ytligere ned, men om du vil ha tilbake penger, bruk angrerett og kjøp PCen på nytt, det er det angreretten er til ;)

Ja jeg tenkte tanken, men da går jo vinninga opp i spinninga i forhold til portoutgifter.....

Lenke til kommentar

Tviler på at mpx gir deg noe penger tilbake, men du kan jo angre kjøpet for så å bestille den som er billigere. Uansett så har din post her skadet deres anseeelse, har vært flere negative poster om mpx i det siste. De har havnet på "svartelista" mi, håper de tar seg opp igjen.

Lenke til kommentar
MPX på sin side har ikke gjort noe galt egentlig, annet enn å drive butikk, selv om det er litt surt har du ingen spesiele rettigheter :(

Er vel enig med deg, men selgeren var veldig overbevisende og anbefalte å kjøpe med en gang. Føler meg litt lurt. Skal ringe MPX mandag, og høre hva de sier. Kommer tilbake til svaret i denne tråden.

Lenke til kommentar

Du får se ann hvordan du blir mottatt når du snakker med dem. Hvis de er høflige, greie og gir saklige svar så ville jeg latt det gå. Hvis de svarer surt og er frekke i kjeften, hadde de fått tilbake maskinen. Du vil uansett ikke gå ut med et tap, siden det ikke koster 300kr å sende maskinen tilbake (husk at MPX skal betale tilbake porto til deg).

Hadde da enten kjøpt maskinen som B-vare (bare på faen) eller kjøpt en ny og latt MPX sitte der med en B-vare (også bare på faen).NB! Dette er bare hva jeg ville gjort hvis MPX var frekke i telefonen.

Lenke til kommentar

Snakk om å lage storm i et vannglass. Hvis det er noe som er sikkert så er det at PC'er blir stadig billigere..

Forskjellen er under det han vil betale for bredbånd i en mnd - han har sikker madrassen full av penger.

Skjerp deg. Hvis du returnere så betaler MPX først for deg og så tar de det tilbake fra deg i form av prising av produkter.

Lenke til kommentar

Ingen har gjort noe galt her, og sånn kommer det alltid til å skje fremover.

Tipper det kan ha vært noe som følger:

- Maskinen koster en viss pengeslump

- MPX forhandler seg fram til en god deal, ut i fra den opprinnelige prisen, på leveranse av ett visst antall maskiner med tanke på ukens tilbud.

- Mens denne uken pågår, så synker kanskje prisen.

- Da sitter MPX fortsatt med en rekke maskiner til gammel pris, som må selges ut

Her finnes det ingenting som er galt, kriminellt eller dårlig skikk. Dette er business, og vi skal være glade for at det finnes web-butikker som Komplett og MPX som faktisk har bidratt med å gi sluttbrukere en *meget* god pris på *alt* av datautstyr.

Ett mindre firma uten stort volum kan fort ha dyrere innkjøpspriser enn det som MPX eller Komplett kan selge enkelte produkter for til utsalgspris.

I det tilfellet her med 300kr, så er det peanuts. Du skal være *veldig* ydmyk hvis du kontakter MPX med tanke på kompensasjon og mener at dette var litt dumt...

Lenke til kommentar

Bare 300 kroner ned på en uke?

Jeg tapte 400 kroner på mitt skjermkort.

Jeg tapte 200 kroner på min system harddisk

Jeg tapte 200 kroner på min lagringsdisk

Jeg tapte 200 kroner på mitt hovedkort ( I tillegg til at de begynte å selge modellen som var bedre 14 dager etter at jeg kjøpte mitt)

Jeg tapte 400 kroner på min CPU ( I tillegg til at de 3-4 uker etterpå begynte å selge en litt bedre prosessormodell for samme pris )

Jeg har i grunnen tapt 600 kroner på min plextor 712SA siden oktober.

Jeg skulle gjerne brukt angreretten, men da alt dette er firmakjøp, så hadde ikke den muligheten.

Mitt tap var på over 2000 kroner innenfor en periode på 14 dager eller noe sånt. Det er surt, men det er realiteten i dataverden. Komponentene blir billigere og erstattes av bedre komponenter hele tiden. Hvis du skal vente til du får noe bedre for en billigere pris hele tiden, så får du aldri pc.

Antagelig trodde ikke selgeren at prisene skulle synke. Men plutselig har dollaren gått ned eller de har klart å forhandle seg til en bedre pris hos produsenten. Uansett så tviler jeg på at selgeren var klar over at det kom til å skje.

Hvis du ikke har fått pcen, kan du bare ringe og si at du bruker angreretten som noen så fornuftig foreslo. Også bestille pcen på nytt til ny pris. Har du fått pcen, så nyt den, du fikk den til en billig penge i forhold til andre plasser (1000 kroner spart er jo ikke ille da)

Til slutt vil jeg be deg endre topic, her får MPX unødvendig høgg synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Synes ikke det du sier gir tilstrekkelig grunnlag til å være "irritert på selger i MPX". For det første kommer det ikke fram hvorfor du mener selgeren visste at de kom til å sette ned prisen ytterligere, etter at ukens salg var over. Hvis han ikke visste det, er det irrasjonelt å være irritert på ham. For det andre er det strengt tatt bare positivt av MPX at de setter prisen ytterligere ned. Jeg innser selvfølgelig at du synes det er dumt å tape 300,-, og at du forhastet deg uten grunn, men det er egentlig ikke noe MPX kan lastes for, og langt mindre en tilfeldig selger. Tap på 300,- må du nok også regne med ved datakjøp. Strengt tatt er det en bagatell. Å benytte seg av angrefrist for så å bestille ny, ville jeg anse som enda mer irrasjonelt. Du skaper unødvendige problem både for deg selv og butikken, og vinninga går opp i spinninga. Jeg vilel forsøkt å leve med dette. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...