Gå til innhold

Alienware pc vert og kjøpe

Anbefalte innlegg

Hallo en venn lurer bare på om noen har kjøpt alienware pc fra britisk alienware side. Han spør også om det ble veldig dyrt pågrunn av toll? Og er det egentlig vert og gå for en alienware pc altså aurora pcen.

takker for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alienware er knalle top-notch pc-er.

Men fy så dyre de er, og med alle avgifter og frakt blir det enda dyrere.

Får kjøpt de samme komponentene for en brøkdel av prisen minus kabinettet om du kjøper løst.

Jeg ville ihvertfall aldri brukt så mye penger på en sånn PC.

Men har man nok av penger, så...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det hadde vært artig hvis en eller annen norsk distributør tok inn Alienware pc-er.

De har ganske rått design på en del av pc-ene sine.

Også har de en "stue-pc" som er noe av det beste jeg har sett hittil. Med det mener jeg at den faktisk ser ut som en Hi-Fi enhet og har plenty med tilkoblinger både for lyd/bilde og usb/firewire/minnekort. Den passer bedre i stua enn en typisk barebone boks.

Lenke til kommentar
Man trekker vel fra britisk mva, legger på norsk + frakt så er man i mål.

Det er det de skal gjøre, om de gjør det er en annen sak. Jeg vet det er noen butikker som ikke gjør det, mens andre som amazon.co.uk gjør det så lenge det er noe som har VAT. Jeg tror det er lurt å spørre hva de gjør.

Så kommer vel muligens fortollingsavgift til posten, men det er ikke så mye i forhold til hele prisen

Endret av pertm
Lenke til kommentar
Det hadde vært artig hvis en eller annen norsk distributør tok inn Alienware pc-er.

De har ganske rått design på en del av pc-ene sine.

Også har de en "stue-pc" som er noe av det beste jeg har sett hittil. Med det mener jeg at den faktisk ser ut som en Hi-Fi enhet og har plenty med tilkoblinger både for lyd/bilde og usb/firewire/minnekort. Den passer bedre i stua enn en typisk barebone boks.

Det er ikke marked for overprisede gamer-only PC-er i Norge, så jeg tviler på at noen seriøst vil starte import og distribusjon av Alienware. Og til trådstarter; jeg vil anbefale å heller kjøpe separate deler for under halvparten av kostnaden og sette sammen PC-en selv. Et FX-55-system med f.eks. 6800 SLi og 1024mb ram vil uansett slå Alienware-produktene i de fleste tilfeller. Om du i tillegg legger til en vannkjøling på det hele, vil du kunne klokke et godt stykke, og knuse alienware. :)

edit: om du absolutt vil bruke mye penger på PC-en, kan du jo kjøpe et Alienware-kabinett på ebay.com. Husk, moms på 25% må regnes i tillegg.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...