digitalglenn Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 tittel sier det meste, skall bytte fra telenor og trenger RASKT bredband til en billig penge. vi har nemmelig 6 maskiner i huset som skall på nett så tenkte meg 3000\704 linja til nextgentel og da noen erfaringer med NGT før jeg bestiller vært greit Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har den linja jeg.. Har vært kunde i NGT i 4-5 år. Anbefales varmt. Godt produkt. Men kundesupporten er ikke-eksiterende nærmest. -P. Lenke til kommentar
keiz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Joda. NGT funker greit det. Har selv 2400/640 fra ngt (i 2 år nå ca). Over det hele, en stabil linje. Men noen småting som irriterer meg litt som gamer: -litt høy pingtid mot servere (i forhold til Telenorkunder f.eks) -litt mange hops via noder -dårlig kundeservice (dyrt å ringe "hotline" 25 kr pr min) Ting jeg liker med adsl i forhold til adsl fra andre isp`er: -høy utfart -greie priser Så det så Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg fraråder deg å bruke NGT! Hvis det blir noe som helst form for problemer er det _du_ som må betale, pga manglende kundeservice! Jeg har måtte betale dem 2500,- kroner for å skifte navn på abbonementet (avgift + at jeg mista rabatten) En kamerat av meg sendte dem mail og spurte om de hadde bygd ut der han bodde. 6 uker etterpå fikk han et modem i posten og dagen etterpå fikk han telefon at de ikke kunne levere dit. Kameraten min sendte tilbake modemet (surt nok det) men de påstod senere at de aldri hadde fått det tilbake. Etter mye krangling og inkassovarsel gadd han ikke mer så han betalte de 2000,- NGT krevde. Det teite var at han aldri bestilte abb. fra dem, de sendte bare modemet... Har et par andre historier fra folk jeg kjenner NGT er Lenke til kommentar
petterh Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Kaster meg på inn i debatten, ettersom jeg har vært kunde hos NGT i nærmere to år. Internettlinjen, altså hovedproduktet deres, har vært kjempestabil og bra. Problemet er når de klarer å regne feil på faktura. Det ble til slutt så mye fram og tilbake at jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Jeg hadde Telenor ADSL før NGT, og der var kundeservicen upåklagelig. Uansett, historien om modemet som ble tilsendt høres jo helt fjern ut Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Dårlig kundeservice og en svært ustabil linje. Tull med regningene også. Jeg er ikke fornøyd! mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
oycob Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 god og forholdsvis stabil linje sammenlignet med telenor-linja jeg hadde før i hvertfall, som var nede i lengre tid (som en dag eller to) omtrent en gang i mnd... Kundeservice har jeg aldri hatt behov for, og aldri fått faktura heller (jobben til pappa betaler ) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har vært kunde hos nextgentel i snart tre år, mine erfaringer er : 2 Første årene : Elendig Kundeservice. Det siste året : Helt Grei kundeservice, men alt for lang ventetid (ca 15min). Når det gjelder problemer så er nextgentel et selskap som bærer preg av å være alt for uorganisert (har en veldig lang historie å fortelle men det blir en annen gang), dette er nok pga at det har ekspandert for fort i forhold til sin egen kapasitet. Selve linja til nextgentel el helt ok, hender jeg faller fullstendig ut av og til i onlinespill, men det er skjelden, men har dog ikke prøvd servere i usa enda da. Lenke til kommentar
zepyrh Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har hatt Bravo i over 1 år nå. Ingen problemer med linje, ikke hatt behov for kundesuport da. Lenke til kommentar
mJ_Msv Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har vert kunde av nextgentel i 3 år, og aldri hatt problemer med kundeservice dei gangene jeg har ring ivertfall, komt igjennom med minimal venting, etc... Men har nå bytta til Canal Digital Boligsamvirke PGA pris, surfer/laster ikke ned så mye så jeg satsa på 100\100 linja demmers til 97,- Pr Mnd, Har hatt den i noen måneder nå og kan ikke klage på hastigheten ivertfall, har fortsatt linje som gir ca 750/300 til den prisen, så jeg klager ikke jeg ) Men tilbake til NGT, så kan jeg bare anbefale det såfrem dei gir deg best pris. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har hatt Delta3000-linja fra NGT i over et år nå (hadde en Bravo-linje i et år før det), og når det kommer til NextGenTel/Telenor er det noen enkle regler som rår: NextGenTel ADSL: + Veldig raske linjer + Gode priser - Elendig/ikke-eksisterende kundeservice (type: vente i 50 minutter i telefonen og så få beskjed om å "skru routeren av og på" osv.) Telenor ADSL: + Stabile linjer + Utrolig bra kundeservice, liten/ingen ventetid, avtaler med lokale montører - Litt dyre - Ikke så høye hastigheter Jeg er alt i alt veldig fornøyd med NGT som jeg har hatt disse siste to årene, men det er i all hovedsak fordi jeg anser meg selv som rimelig teknisk oppegående. Hadde jeg vært Kari Nordmann hadde nok Telenor vært et bedre valg. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har hatt bravo i 2 år snart. Klager ikke på noe. Er strålende fornøyd. Linjen er veldig stabil. Stort pluss med NGT er at de oppgraderer hastigheten på linjen avogtil uten at man må betale mer for det. og så har de også noen dager der de åpner slusene. Lenke til kommentar
Soho Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har hatt bravo i 2 år snart. Klager ikke på noe. Er strålende fornøyd.Linjen er veldig stabil. Stort pluss med NGT er at de oppgraderer hastigheten på linjen avogtil uten at man må betale mer for det. og så har de også noen dager der de åpner slusene. På tide med en ny upgrade no snart Noe ekstra kraft inn og ut hadde ikke vært å forakte. Ellers skriver jeg meg opp på listen over fornøyde NGT-kunder. Og som nevnt over, har man litt teknisk innsikt eller venner/bekjente med slik kunnskap ville jeg gått for NGT. Prisene/farten overgår telenor. Kundeservice har jeg nesten ikke hatt behov for. Stabilt som fjell. Lite nedetid. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Jeg fraråder deg å bruke NGT!Hvis det blir noe som helst form for problemer er det _du_ som må betale, pga manglende kundeservice! Jeg har måtte betale dem 2500,- kroner for å skifte navn på abbonementet (avgift + at jeg mista rabatten) En kamerat av meg sendte dem mail og spurte om de hadde bygd ut der han bodde. 6 uker etterpå fikk han et modem i posten og dagen etterpå fikk han telefon at de ikke kunne levere dit. Kameraten min sendte tilbake modemet (surt nok det) men de påstod senere at de aldri hadde fått det tilbake. Etter mye krangling og inkassovarsel gadd han ikke mer så han betalte de 2000,- NGT krevde. Det teite var at han aldri bestilte abb. fra dem, de sendte bare modemet... Har et par andre historier fra folk jeg kjenner NGT er Den der burde du sende til forbrukerombudet eller hva de no heter... HAr forresten NGT selv, og er ikke så veldig fornøyd med dem. Når jeg sender inn eposter, så tar det ofte oppimot 6-7 uker før jeg får svar. HAr hatt problemer i over et år nå når det gjelder gaming og ping å slikt. Endret 30. januar 2005 av jolleguten Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Mine erfaring.. Skal du bestille fra NGT, så bør du ha god tid.. gjerne 1 måned.. Og skal du ha Nextphone også.. så du bør du også beregne 2 uker ekstra. (du kan jo være heldig å få det raskere.. men det var så lang tid det tok for en kamerat av meg) Når du først har fått det fungerer det bra! Men ventingen er nesten uutholdelig.. Mine erfaringer er at mye informasjon går om hverandre.. Ringer du inn og klager.. så "kanskje" det registreres.. og så blir det gjort noe i det skjulte.. men du vet ikke noe. Kanskje 2-3 dager FØR det skal ordnes opp får du epost om at det SKAL skje noe. Virker som informasjon systemet deres - koblet mot hver kunde er håpløst. Men egentlig tviler jeg på det.. tror heller det er menneskene som jobber der - driter litt i det.. det er jo en jobb. (hadde de måtte betale for nede tid.. da hadde de fått ut fingern ) Men for å ikke være alt for negativ.. Når du først har fått bredbåndet så går det fort! Og det er stabilt! Veldig stabilt! Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har NGT selv med studenttilbud, og er i grunnen veldig fornøyd. De var litt treige med innstallering, og tok litt tid å flytte abb. etter når vi skifta leilighet, men ellers har det ikke vært problemer. Kan være litt interessant å vite hvor i landet du bor. Har inntrykk av at innstallasjonstider o.l. kan variere veldig fra sted til sted. Har jo kommet ADSL2 enkelte steder i Oslo-området nå også. Fordelen med NGT i forhold til telenor (slik det var da vi hadde telenor for tre år siden) er at det er mye lettere å ha flere pcer på nett samtidig med ngt sine løsninger Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Dette er med å bestemmer kvaliteten på linja di. * Hvor langt du er fra sentralen * Har sentralen god båndbredde ut mot nettet * Ligger kobberet fra sentralen og inn til huset ditt nært høyspent eller har generelt dårlig kvalitet ?! * Hvor mange som sitter på D-Slamen du sitter på i sentralen * Sitter du på en digital 2 fordeler og dermed deler kobber linja med en annen analog tlf. Litt fakta: *Har du valget mellom flere levrandører så 1 av de minste fordi da får du kanskje en D-slam som det ikke sitter så veldig mange på. Kundeservice blir også lettere her *Spesielt energi selskaper har nok med penger og legger "grom" fiber ut til sentralene sine. Så her vil det ikke skorte på båndbredde i sentralen. *Husk på at alle DSL levrandører kan styre din "ms" tid eller reply tid i D-slamene sine, default pleier å være "normal" som er rundt 40ms. Du kan ringe inn til levrandøren og få denne skiftet til fast som vil i 90% av alle tilfeller forbedre reply tiden på linjen din (bedre ping i gaming osv..) *Hastighet og kvalitet er 2 forskjellige ting nå det gjelder DSL. Kvalitet henger sammen med reply tid og stabilitet. Det er kvaliteten som bestemmer din ping i online spilling. Det vil si at det hjelper ikke med ei 8 MBit linje vis du har bad kvalitet på linjen, fremdeles vil du ha 100 ping i cs. Da det er sagt vil jeg si at jeg har hatt NGT selv og var veldig fornøyd med det helt til linja begynte å kødde med meg, da fikk jeg føle baksiden med NGT. HELT TOTALT UMULIG KUNDESERVICE. Vis du ikke ringer kl 08:00:01 på en hverdag er det omtrent umulig å komme igjennom hos dem og dem som sitter å tar tlf er somregel lite behjelpelig. Kan nesten virke som at det jobber mindre enn 10 stk på hovedkundeservicen der der da jeg snakka med de samme folka hele tia. Dette er bare min pers. mening og mye mulig andre har positive ting å si om NGT kundeservice. Hele greia endete med at jeg fikk sagt opp linja å gikk over til Eidsiva energi. Er kjempe fornøyd med dem, 0 vente tid på kundeservice og veldig koselige og greie. Lenke til kommentar
duda Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 -dårlig kundeservice (dyrt å ringe "hotline" 25 kr pr min) Dyrt? Hva ringer du med? For med vanlig hjemmetelefon med Telenor abb, så koster det 0.39 øre i minuttet å ringe til all5 sifret nr. NGT har 5 sifret nr, så 25kr i min er litt drøyt. Selv sitter jeg og vurderer selv. Har flere jeg kjenner som har NGT og som er fornøyde. Har Bluecom nå, og er litt misfornøyde med dem. Kundeservicen suger. Og de driver og slår av og på linja hele tida. I det siste så har det vært ekstremt mye. De slår av linjen helt uten videre, og når jeg ringer inn og spør hvorfor så sier dem spam. Og får ikke noe mer info. Skrur på igjen. Dagen etter blir den slått av igjen. Bare dritt. Og ikke nok med det de tar seg betalt for å slå på linja. Driver ikke med spam så er enormt surt at nettet blir skrudd av og på hele tida. PGA dette så vil jeg gjerne bytte til noe annet. Og for det andre så syns jeg at linja er enormt treg til å være 1024. Men det jeg lurer på er om NGT driver å slår linja av og på hele tida? Da mener jeg ikke pga at sentralen er nede eller noe. Men slår av linjen til husstanden, Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Veldig bra linje med god oppetid. Pluss at de leverer mer enn du betaler for. Jeg har 1.3Mbit linje, men kan laste ned med litt over 1.6Mbit. Og det er slik du som oftest opplever NGT. Men... NGT hadde i en periode litt nedetider. Kanskje kun for meg, men de siste 6 mnd. har jeg ikke opplevd noe. Untatt at splitteren min tok kvelden, men da sendte de en ny i posten som lå der 2 dager etterpå. Og... Jeg har ringt til kundeservice 3 ganger... Første gang brukte jeg litt over 46 min, 1 time og 20 min andre gangen, mens tredje gangen klarte de det på "utrolige" 35 min. (Ringte fra mobil, så kan se hvor lenge samtalen varer). NGT er kjent for sin elendige kundeservice. Men alt i alt, så er jeg strålende fornøyd. Og ville ikke vurdert noe annet enn evt. firstmile el.l. Dette er NGT på godt og vondt... Men jeg vil anbefale NGT på det sterkeste. For hvis i det heletatt får noen problemer, så kommer det til å være svært sjeldent. Og bare du kommer igjennom på telefonen, så fikser de problemet raskt og er svært behjelpelige. Hilsen en god og beruset forum bruker med mest sannsynlig skriveleifer. Koz Lenke til kommentar
wotg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg har hatt NGT i ca. 2 år nå, linja er litt raskere enn det jeg betaler for. Men jeg kommer til å bytte levrandør pga. alt det andre tullet, ELENDIG kundeservice, mye problemer med mail serveren dems. og ikke minst: her for litt siden ringte jeg NGT (ca. 4uker siden) for å overføre abbonementet fra mitt navn til samboerens....Jada det går fint så mannen i kundeservice telefonen. Det han "glemte" å si var at jeg da mistet mine to mail adresser, noe jeg selvfølgelig ikke ble opplyst om. etter utallige telefoner klarte de å fikse den ene mail kontoen ( min gamle) men ikke damas, selv om abbonementet nå står i hennes navn. Slik er situasjonen den dag i dag, derfor ikke mer NGT på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå