s0tarts Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det har seg slik at min psu (Chieftec) bråker fælt. Jeg har lenge tenkt tanken å kjøpe ny, men så slo tanken meg; hvorfor ikke skjifte vifte? Har et slikt inngrep noe innvirkning på PSUens videre "liv"? Kan jeg bruke en vanlig 88mm paspt vifte eller må jeg ha en spesiell? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Sjekk om det er en 80mm vifte som er i den, og om den er vanlig tykkelse eller slim! Må nok advare deg om at det blir litt jallamekk inne i psu, men det blir da stille Har selv skiftet vifte i psu'en og det er digg Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Går fint ann å skifte vifte i PSU ja, med mindre den nye vifta er kraftigt underdimmensjonert i forhold til ytelsen (og med det varmen) på PSUen! Det er mest sannsynlig en 80/25mm vifte i den ja, men det ser du når du åpner den. Det vil ikke ha noen innvirkning på PSUen nei, med mindre den som sagt er for svak! Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg skiftet ut vifta i en gammel PSU, det funka greit. Satte in en standard 80mm vifte med spenningsregulator for å sette ned hastigheten. Så vidt jeg husker var kontakten til vifta inne i PSU litt anderledes, så måtte modde litt. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har trolig samme psu og problem. Skal vurdere det jeg og. Men jeg mister ikke noen garanti på å åpne den vel? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har trolig samme psu og problem. Skal vurdere det jeg og. Men jeg mister ikke noen garanti på å åpne den vel? Jo, det er akkuratt det du gjør Lenke til kommentar
am3k Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Feilpostet via har en egen PSU kategori. Mot å flytte denne henviser jeg deg heller til noen av de andre trådene der: Guide til støydemping/bytte vifte i psu Bytte ut vifter i Psu Det er kan ofte lønne seg å søke på forumet om noen har stilt det samme spørsmålet før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg