bobhopez Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hjeeeeelp. Har en smc switch med telenor adsl modem koblet i uplinken. Bruker internett sharing i XP. Kobler opp med 1 maskin, og de andre 3 maskinene blir da koblet til med en internet gateway gjennom denne. Problemet er at jeg ikke kommer inn på annet enn .no sider på disse 3 maskinene, mens med den maskinen som har oppkoblingen kommer jeg inn på alle sider. Dette skjer selv om jeg skrur av både firewall og antivirus progs. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hei Dette emnet har vært tatt opp utallige ganger i forumet allerede. Ta ett raskt søk så finner du dem. Men løsningen er å bruke en proxy server på de 3 maskinene. proxy.online.no:8080 burde fixe saken. Mvh Tom Erik Hattrem http://www.hattrem.net Lenke til kommentar
kolibra Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Er nok noe med DNS servere Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 13:45, kolibra skrev:Er nok noe med DNS servere med mindre man har satt DNS-server til en av de 5 som har hovedansvaret for .no domenet, tviler jeg på det. Trur nok det er proxy, ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå