Gå til innhold

X850XT PE Troubleshot. Noen som vet?

ED209

Anbefalte innlegg

Heisan, sitter hos en kompis som mottok et PCIe kort i dag.

På kortet er det et strøminntak, men når alt er satt på plass og vi starter opp maskinen får vi opp på skjermen at det ikke er koblet strøm til skjermkortet og så piper det noe fælt.

Har sjekket troubleshot guiden inne på nettsiden til ATI (Acrobatfil), men der står det bare at man skal sjekke strømtilførselen. Vel, dette har vi nå gjort utallige ganger uten hell.

Derfor tyr jeg nå til dere o store HW bruker guder etter råd i håp om et logisk svar. :blush:

Setter oss å gomler litt Taco mens vi venter på svar (som vi håper blir mange).

Mvh. Hunden til Lucky Luke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at X850XT PE bruker masse strøm...

Adapteren som følger med (2 molex - PCI Express 6-pint) bør kobles til to molex kontakter som ikke er sammen...

Under load trekker ATi kortet mer enn et GeForce 6800 Ultra... Kameraten din bør derofor han en god PSU (med god 12V linje)

Lenke til kommentar

Ok, jeg har samme kort og hadde det samme problemet. Først, sjekk om det er 2 eller 3 ledninger som går inn i 6 punktskontakten som går til skjermkortet. Hos meg var det 2, noe som indikerer at denne ledningen er en feilproduksjon.Jeg sjekket dette med 2 leverandører, som kunne fortelle meg at det var 3 ledninger som gikk inn i 6 punktskontakten på de kortene som de åpnet og sjekket for meg.

Kontakten skal være som den er, bortsett fra at sort ledning nr 3 fra den gule, skal inn ved siden av den sorte på 6 pinskontakten. Jeg løste dette ved å bruke en ledning fra en defekt strømforsyning (4 pins 5 volt kontakt. Skar denne opp for så å ta ut ledningen med kontaktpunkt for så å stikke denne i 6 punktskontakten rett ved siden av den andre sorte. deretter kuttet jeg av 4 pins molex og loddet på. Fungerer perfekt.

Lenke til kommentar

Tusen tusen takk, hadde faktisk en liten mistanke til dette. Syns det var litt rart at det bare var to ledninger og at ene var gul og den andre sort.

Hvis du hadde hatt tid og lyst, kunne du da sendt et bilde slik at vi var 100% sikker på å få det riktig. Hadde vært surt å svi av et kort til 5000 kr :ohmy:

Lenke til kommentar

WOOOOOOHOOOOOO!!!!!!!!!!! :w00t:

Tusen takk stoolman, Funka fint som fly nå. Gjorde akkurat som du skrev og nå er alt i orden. Trenger ikke å legge ut noe bilde.

Nå er det full DOOM'ing time, hehe. :thumbup:

Kompisen min her deg evig takknemlig. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...