Gå til innhold

Hvorfor har MP høyere priser på de fleste ting?

Anbefalte innlegg

Microplex kjører med en del høyere priser på sammenlignbare varer i tillegg tar de et eksp gebyr som ikke gjør saken noe bedre, jeg tok noen raske stikkprøver og jeg har ikke lett etter billigste alternativ, tok bare det første jeg fandt.

CM Stacker: MP. 1395.- . Andre. 1150.-

Lian Li 1200B: MP 2475.-. Andre. 2295.-

Lian Li 6099B: MP. 1745.-. Andre. 1695,-

Fortron 400w stforsyning: MP. 765.-. Andre. 695.-

I tillegg kommer som sagt et eksp gebyr.

EDIT: fjernet den Razermusen da den var på tilbud.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi de er sær og har fokusert på fjortiser som må ha rånekabbiser med neonlys. Så lenge de småtassene gidder å kjøpe slikt hos de, uten å bry seg nevneverdig om prisen på harryfaktoren de kjøper så kommer prisene hos mp til å være kunstig høye.

Endret av Allfather
Lenke til kommentar

Razer-musen er på helge-tilbud hos netshop, normalpris er rimelig lik microplex sin.

De har derimot ett stort utvalg i andre ting ingen andre har, som vifter, casemodutsyr, vannkjøling og kabinetter. De er en spesialbutikk. Varene de har andre steder kan man jo bare handle der ,men om man ikke tåler at noe er dyrere der en andre steder, er det jo bare å la være å handle der..? :roll:

Endret av v0id
Lenke til kommentar
Microplex kjører med en del høyere priser på sammenlignbare varer i tillegg tar de et eksp gebyr som ikke gjør saken noe bedre, jeg tok noen raske stikkprøver og jeg har ikke lett etter billigste alternativ, tok bare det første jeg fandt.

Razer Mouse: MP= 545. Andre 395.-

Dust!

Finn et skikkelig sammenligningsgrunnlag, og ikke bare plukk ut 3-4 produkter som Microplex er dyrere enn andre på.....

Hater slike teite uttalelser..... "på de fleste ting...." :no:

Lenke til kommentar

Når det gjelder det første eksempelet ditt (regner med det er Razer Diamondback), er det kun Netshop som har den prisen du nevner, og det er på tilbud. Ser man bort fra Netshop er det kun to webshoper i prisguiden som har lavere pris på Razer DB enn Microplex. Jeg var faktisk i kontakt med Netshop senest i forrige uke ang et produkt som var billigere hos Microplex, og da reduserte Netshop prisen noe. Microplex er imidlertid fortsatt billigst på akkurat det produktet.

Jeg har ikke sett på Microplex som nevneverdig dyrere enn andre butikker, selv om de ikke er veldig billige.

[Atomic_Bomberman]: Vennligst hold en litt høfligere tone når du diskuterer. Som Snekker'n sier er dette kun stikkprøver, jeg tviler på at han har planer om å poste hele sortimentet til Microplex.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
,30/01/2005 : 12:41]

Dust!

Finn et skikkelig sammenligningsgrunnlag, og ikke bare plukk ut 3-4 produkter som Microplex er dyrere enn andre på.....

Er det nødvendig å kalle andre fordi du ikke er enig, jeg tok 3-4 tilfeldige produkter her akkurat som det gjøres når man sammenligner med andre. Ja faktisk så blir jo prisene på kun ett produkt sammenlignet mange ganger :hmm:

EDIT: Når det gjelder den musen var jeg ikke klar over at den var på tilbud,men alle de andre er med ordrinære priser, i tillegg betaler du ett gebyr hos MP.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Er det nødvendig å kalle andre fordi du ikke er enig

Ordet dust blir ikke i en historisksammenheng ansett for og være kalling i diskusjonsfora, tatt fra nettiquette og FAQ for det norske delen av Usenet:

dust

Kan brukes som rent skjellsord, men skal ofte tolkes som "nå avslutter jeg denne diskusjonen, for jeg synes ikke du har noe mer fornuftig å si" evt. "nå avslutter jeg denne diskusjonen, for jeg har ikke noe mer fornuftig å si" eller "Jeg finner ikke ord. Jeg gir opp. *vifte maktesløst med armene*".

Men jeg syntes kanskje vedkommende var litt raskt ute med og bruke det hvis han brukte det på denne klassiske måten.

:)

Endret av agvg
Lenke til kommentar

agvg: du vet godt hvilken sammenheng han brukte dust her i.. tror alle skjønner at den rette måten var ikke meningen.

Men uansett:

Er 100% enig med Snekker`n her.

1. de er dyre på enkelte produkter, da spesielt Lian Li kabinett

2. de er ganske like i pris på små produkter, men legger man til 25 kr, er det med en gang dyrere uansett.

3. de er dyre på frakt

4. de har ingen mulighet for forhåndsbetaling, ja, vet det kommer, men de har ikke mulighet til det i dag.

5. når man ser på saken om lian li og komplett som tar inn kabinett til en lavere pris enn det mp.no klarer og selger dem for en lavere pris enn hva mp.no klarer, da har dem vært for lenge kongen på haugen.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Dette blir som å diskutere hvorfor Rema er billigere enn ICA. Ingen slår vel Microplex, når det gjelder utvalg, kvalitet og support på kjøling, casemods, støydemping og den slags? Du finner mye av det samme på f.eks. komplett, men mye av utvalget hos microplex, finner du bare der i Norge.

Kundene er villige til å betale litt ekstra hos microplex pga nettopp dette, så prisen hos microplex er helt sikkert riktig i forhold til tilbud-etterspørsel.

Lenke til kommentar

syns ikke det er rett uansett.. hvem sier det når telenor er dyrere på adsl enn andre? telenor har jo sinnsykt bredere utvalg innenfor div abonnementer enn noen andre har.. hvem klager ikke da?

blir akkurat det samme..

Det er ikke rett at mp.no skal kunne ro bort det ekstra gebyret å si at alle andre har bakt det inn i prisen når mp.no uansett er dyrere..

Lenke til kommentar

Hmm,

kan jo ta et raskt eksempel.

Trenger (trenger og trenger, men kjekt å ha :) ) Viftefeste i gummi.

sdvmav.jpg

disse koster 25,- hos microplex, og 50,- hos netshop

Fanmate2 koster det samme hos microplex, som hos netshop

Skal du ha overgang fra 12cm til 8 cm, må du dessverre lete lenge, om du ikke handler hos Microplex. Samme gjelder støydemping. Handler defor slike ting hos dem, da jeg vet de skaffer det.

Lenke til kommentar

Her blir det sikkert litt trafikk etterhvert tenker jeg.. du rører sikkert litt i grua til mange ihuga kæbbismoddere nå :) hehe

Men, microplex har et forhåldsvis unikt utvalg av deler som mange andre nettbutikker ikke har. På disse varene kan de jo mer eller mindre styre selv hvilken pris de vil ha innenfor rimelighetens grenser. Kalles vel sånn ca. monopol.

Når det gjelder varer som de fleste andre butikker leverer, burde de nok kjørt litt mer konkurransedyktige priser..

I forhold til de fleste andre nettbutikker har jo microplex alt for lenge operert uten mulighet for forhåndsbetaling, som en kan spare en del penger på. Da vil jo de fleste økonomisk bevisste velge butikker med konkurransedyktige priser med mulighet for forhåndsbetaling. I stedet for de med høyere priser og uten muligheten for forhåndsbetaling..

Dette siste gjelder jo generelt, og ikke spesifikt denne saken. :)

Detter er i alle fall min mening.

Lenke til kommentar
Dette blir som å diskutere hvorfor Rema er billigere enn ICA. Ingen slår vel Microplex, når det gjelder utvalg, kvalitet og support på kjøling, casemods, støydemping og den slags? Du finner mye av det samme på f.eks. komplett, men mye av utvalget hos microplex, finner du bare der i Norge.

Kundene er villige til å betale litt ekstra hos microplex pga nettopp dette, så prisen hos microplex er helt sikkert riktig i forhold til tilbud-etterspørsel.

Men hvor mye finner du hos feks Komplett som du ikke finner hos MP, så å vinkle det slik blir feil .

Så bare for å ha sagt det med en gang dette er ikke en hat post som enkelte vistnok oppfatter det som, men en post for å belyse dette med priser i håp om å kunne påvirke disse :hmm:

Dette er blitt tatt opp tidligere ang andre webshopper om hvorfor X tar Y antall korner mer enn A .

Lenke til kommentar

Noe jeg og mange andre virkelig savner er mulighet til å betale med Visa/nettbank e.l. hos Microplex. Er eneste grunn til at jeg kun handler hos microplex når det er ytterst nødvendig. Utenom det vil jeg si utvalget er veldig bra, prisene ikke så ille (når man ser bortifra frakt/eksp. geb.) og servicen god.

Hørte noen rykter for leeenge siden om at de hadde planer om å begynne med Visa men.. :(

Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet: 30/01/2005 : 12:41

Dust!

Hater slike teite uttalelser..... "på de fleste ting...." 

Jeg syns det er så ufattelig provoserende at folk ikke kan spare seg for slike uttalelser, og holde diskusjoner på et saklig og mindre fjortisspreget nivå.

Jeg gjorde selv samme "tabben" som Snekker'n her gjør, og uttalte meg om noe jeg ikke likte hos Microplex. Maken til usakelighet og barnslige vendinger den tråden tok har jeg vel aldri sett.

Det summet seg vel etterhvert ned til at mange er så lei av ubegrunnede "jeg hater Komplett" tråder. Og det er greit, og jeg kan forsjåvidt også være enig.

Men vil man det til livs, kan man ikke senke seg ned på samme fjortissnivå til alle innlegg som er kritiske til noe, fordi "man er lei av det" slik feks Atomic Bomberman her gjør.

Jeg syns nesten det er enda mer forsøplende.

Jeg kan også godt være enig i at det i denne tråden umidelbart virker til å være litt vel lite varer sammenliknet, men det går veldig fint an og si noe om det, uten at trådstarter trenger og være verken dust, eller at man hater hans teite uttalelser.

Forøvrig handler jeg også en del på Microplex, og har både gode og dårlige ting og si om dem. Prismessig hjem til meg kommer de ofte dårlig ut, og det er jo bare en kjennsgjerning at feks ekspedisjonsgebyr gjør de dårligere enn de fleste andre webshoper. Sånn ER det jo bare og det må det være lov og si!

Ellers er det vel som endel har svart her mye det at de har et litt unikt nisje-utvalg som gjør at mange handler der gebyrer til tross.

Og at de ikke alltid kan selge endel varer like billig som andre kan vel godt komme av at de pga sin mindre størrelse sannsyneligvis må betale like mye inn for en del "massevarer" som feks Komplett kan selge til kunde for. Dette er vel både fordelen og ulempen med at noen blir store, billige varer til forbrukere, men til syvende og sist bare noen få aktører igjen på en del produkter, med de følgene det kan få...

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Jeg syntest det er greit at microplex er litt dyrere enn andre webshopper når det gjelder modding/kjøling ++. Nå må man huske at microplex har valgt seg en ganske liten nisje i markedet, og de har et veldig bra utvalg i produkter innen disse kategorien. Det er til dags dato ingen norske webshop's som har så masse vannkjølingsutstyr som microplex fører...

Men jeg er veldig enig i at det er dumt at microplex tar 25,- ekstra for hver ordre, det er noe de burde slutte med!

Lenke til kommentar
,30/01/2005 : 12:41]

Dust!

Er det nødvendig å kalle andre fordi du ikke er enig, jeg tok 3-4 tilfeldige produkter her akkurat som det gjøres når man sammenligner med andre. Ja faktisk så blir jo prisene på kun ett produkt sammenlignet mange ganger :hmm:

EDIT: Når det gjelder den musen var jeg ikke klar over at den var på tilbud,men alle de andre er med ordrinære priser, i tillegg betaler du ett gebyr hos MP.

Du sier "hvorfor har MP høyere priser på de fleste ting?" og da må du jo mene at de er dyrerst på det meste og ikke bare de få produktene du har valgt ut.....

Endre topic kanskje: " Hvorfor har MP høyere priser på de varene jeg vil ha?"...

Lenke til kommentar
syns ikke det er rett uansett.. hvem sier det når telenor er dyrere på adsl enn andre? telenor har jo sinnsykt bredere utvalg innenfor div abonnementer enn noen andre har.. hvem klager ikke da?

blir akkurat det samme..

Det er ikke rett at mp.no skal kunne ro bort det ekstra gebyret å si at alle andre har bakt det inn i prisen når mp.no uansett er dyrere..

Det er jo ett teit sammnelikningsgrunnlag, ta en hvilken som helst bransje, så vil forretninger som spesialiserer seg på godt utvalg innen en nisje nesten altid være dyerere enn en "rema 1000"-ekvivalent.

Når det er sagt er det relativt sjeldent jeg kjøper noe på microplex, av to grunner. De er ikke spesielt billig og de selger ingen "vanlige" ting. Du kan liksom ikke slenge med en kontroller, eller en HD eller noe annet småstuff når du kjøper noe. Men de har jo endel varer som få/ingen av de store butikkene har, og da har man ikke så mye valg.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...