Gå til innhold

webcam og linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei!

Jeg trenger et webcamera som skal sto på en debian linux-boks. DEtte kameraet skal sende live bilder til diverse klienter...

Tidligere har jeg brukt logitech quickcam pro 4000, men han jeg lånte det av ville ha det tilbake... :no:

Et problem med dette kameraet og de pwc-driverne som ble brukt, var at jeg bare fikk bilder ut i YUV-format... Det jeg vil ha er et kamera/drivere som kan levere RGB-format..

Er det noen som har peiling i det hele tatt... DEt beste hadde jo vært et kamera som kommer med linux-drivere levert fra produsenten.. Full støtte, og ikke noe hjemmesnekkrede kvasidrivere...

trenger ikke mer oppløsning enn 320*240, men det er ønskelig med at det tar minst mulig ressurser fra serveren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg kjøpt philips toucam II (pcvc 820K) , men jeg får d ikke til å virke..

Jeg er totalt linuxn00b og blir fortvilet når det ikke er bare å plugge inn usbkabelen og bruke kameraet..

Hva må jeg gjøre for å få det til å virke?

har sett på nett at de har fått kameraet til å virke ved å bruke ov511 driverne, og jeg har sett disse driverne på listen som kommer opp når jeg skriver lsmod på vodeodev. Når jeg kjører lsusb så står d omnivision Technologies, Inc. ov518 Webcam på isb device 2..

hadde vært greit med en steg for steg beskrivelse av hvordan jeg løser dette...

Når jeg kjører vgrabbj så får jeg bare beskjed om at:

Can't open "/dev/video" as VideoDevice!

Fatal Error (non-daemon), exiting...

There was no map allocated to be freed...

Device /dev/video was already closed...

hjelp!

- en famlende linuxN00b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...