eborvik Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Er dette noe å satse på? Strømforbrukerne.no deler de ut gratis mot et abonnement. Les mer her Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Aner egentlig ikke hva det er for noe, men den siden der så veldig suspekt ut. Lenke til kommentar
eborvik Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Aner egentlig ikke hva det er for noe, men den siden der så veldig suspekt ut. Syns det ser litt mistenkelig ut ja... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Så rimelig suspekt ut det opplegget der Minner om sånn typisk tv-shop produkt som du kan bruke til å vaske bilen, trene magen, steke pølser og som selvfølgelig passer under sengene når du ikke bruker den. Lenke til kommentar
eborvik Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 "Strømforbrukerne er nå i gang med et pilotprosjekt hvor målsettingen er å tilby våre medlemmer billigere internett, IP telefoni, digital TV med tilnærmet ubegrenset mengde kanaler og dessuten automatisk avlesning av strømmåler." Høres jo egentlig litt FOR bra ut Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Greit, la oss se bort fra "suspektheten" litt, Hva med boksen (se brosjyre angitt på siden linken i første post viser til). Hvordan virker den? Er dette ok saker? Så tilbake til omstendighetene. 1. Pilotprosjekt - de er ikke helt ferdige med "produktet" og ønsker seg mange som vil teste det 2. Månedspris - 99 kroner er latterlig billig! Spørsmålet er vel egentlig om det blir bindingstid, og hvor mye du får ut av den prisen. 3. Multimediaboks - Den gjør ikke stor mer enn en hvilken som helst HTPC gjør. Automatisk avmåling av strøm tror jeg nesten man må ha noe egnet utstyr for å få til ? (i sikringsskapet altså) Men det vet jeg ikke.. Har meldt meg på, skal forsøke å gi mer info så fort jeg vet noe. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Strømforbrukerne er jo en organisasjon som ble opprettet under strømkrisen for to år siden. Målet var å skaffe folk billig strøm. Vet at de har opprettet egen strømleverandør, men vet ikke hvordan dette fungerer. Denne multimedia boksen deres ser jo fryktelig spennende ut da, men lite info egentlig i reklamen. Noen som vet noe mer om dette? Jeg er fristet... Lenke til kommentar
statfjord Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Spesifikasjonene finner man her på : http://www.######.no/fullkontroll/slide...e=10&article=27 Dette er en bildeserie på 12 sider, med klar og fin tekst, inntil man havner på siden med spesifikasjoner, da blir det plutselig "noe " vanskelig og lese. Noen av spesifikasjonene har jeg likevel klart å trekke ut. Prosessor Celeron 1,2Mhz Ram Maks 256 (hvor mye som står i den skriver de ikke, heller ikke typen) Ingen DV inngang Harddisk på 160/200 Gb Såvidt jeg kan se er tastatur en opjson, så det koster vel ekstra. Til stue pc å være, kan jeg ikke si at den sparker mye fra. Jeg var fristet til jeg leste spesifikasjonene, Men er redd for at dette bare ender opp som husfyll. Endret 1. februar 2005 av statfjord Lenke til kommentar
eborvik Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Greit, la oss se bort fra "suspektheten" litt, Hva med boksen (se brosjyre angitt på siden linken i første post viser til). Hvordan virker den? Er dette ok saker? Så tilbake til omstendighetene. 1. Pilotprosjekt - de er ikke helt ferdige med "produktet" og ønsker seg mange som vil teste det 2. Månedspris - 99 kroner er latterlig billig! Spørsmålet er vel egentlig om det blir bindingstid, og hvor mye du får ut av den prisen. 3. Multimediaboks - Den gjør ikke stor mer enn en hvilken som helst HTPC gjør. Automatisk avmåling av strøm tror jeg nesten man må ha noe egnet utstyr for å få til ? (i sikringsskapet altså) Men det vet jeg ikke.. Har meldt meg på, skal forsøke å gi mer info så fort jeg vet noe. For å lese av strøm må du ha en måler i sikringsskapet som har kobling til e-verket ja. Er også litt fristet til å slå til på dette tilbudet, men vet ikke helt hvor bra dette er. Lenke til kommentar
eborvik Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Spesifikasjonene finner man her på : http://www.######.no/fullkontroll/slide...e=10&article=27 Dette er en bildeserie på 12 sider, med klar og fin tekst, inntil man havner på siden med spesifikasjoner, da blir det plutselig "noe " vanskelig og lese. Noen av spesifikasjonene har jeg likevel klart å trekke ut. Prosessor Celeron 1,2Mhz Ram Maks 256 (hvor mye som står i den skriver de ikke, heller ikke typen) Ingen DV inngang Harddisk på 160/200 Gb Såvidt jeg kan se er tastatur en opjson, så det koster vel ekstra. Til stue pc å være, kan jeg ikke si at den sparker mye fra. Jeg var fristet til jeg leste spesifikasjonene, Men er redd for at dette bare ender opp som husfyll. Rart at spesifikasjonene står med så liten tekst... Det gjør meg bare mer skeptisk Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Litt mer specs, så langt mitt syn klarer å tolke den lille skriften: D1636 hovedkort (?) Intel 810x hovedkort (x = ukjent bokstav, kanskje en 'e') Kabinett: Consumerstyle Intel Celeron 1,2GHz prosessor (som nevnt) PCI systembuss Maks 256MB RAM (delt med skjermkortet?) DVD spiller 8x/16x speed DVD opptaker +R/+RW/CD-R/CD-RW) (altså ikke tolags og ikke -R/-RW uDMA 133 160/200GB harddisk. Interessant detalj: Flash minne for Operating System: Compact Flash 32MB, 128MB (Hadde vært artig å visst om hva det betydde...) Grafikk: T__ 5004, True Color 75Hz Sigma EM8400 (eller noe som ligner ?) AC'97 Lyd med AC-3/Dolby5.1/DTS 10/100Mbit/s Fast Ethernet kontroller Ca 8kg 110x30x360 størrelse (hxbxd) (usikker) Fjernkontroll 4xUSB, SCART eller SVHS, composite, S/PDF, lyd ut Og nederst står det noe om DV board.. uvisst hva det egentlig står der... Når det gjelder selve kraften så er det ikke så mye å skryte av, men jeg vil tro at den sikkert holder til enkel TV'titting. Lenke til kommentar
Erik-Ryb Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Er det noen som vet hvilke kanaler som følger med? Minstekravet er NRK1 NRK2 TV2 TV3 TVNorge. Jeg har hørt at ikke alle tunere kan ta Viasat-kortet. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Høres jo litt interessant ut dette. Men den entertainer boksen, får man den bare om man melder seg inn, og bytter strømleverandør og hele pakka? Eller er det noe eget? Og kanalene man får inn er jo litt viktig egentlig... er sikkert ikke TV3, da Viasat har rettigheter.. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Noen som har funnet ut noe mer om dette? Har vært litt rolig på emnet her i det siste.. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Har ikke sett noe mer om denne boksen, men det har jo vert litt om Strømforbrukerne i media den siste tiden. Det viser seg at de ikke har levert inn godkjent regnskap slik loven pålegger. En annen ting er at han som står bak har en noe brokete fortid, så jeg er i tvil om dette er noe å satse på. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Hehehehe...jepp, er litt av hvert han har vært med på. Men en sånn boks kan jo være greit å ha, men aldri i livet om jeg satser på det der om det er betaling på forskudd etc. Står jo ingenting om dette... Skulle vært litt mer info. Endret 30. mars 2005 av nordemoniac Lenke til kommentar
ermj Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 jeg ser at de også leverer xdsl, men prisene er ikke offentlige.. noen som vet hvor mye de tar? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hehe, folk vet utrolig lite om dette... Om de har gitt ut litt mer informasjon så har de vel sikkert fått flere etterspørsler. Men tingen er at dette fortsatt er et pilotprosjekt. Får bare vente og se. Er en som har skrevet her som har meldt seg på...kommer ikke på nicket akkurat nå.. Bare å lese lengre oppe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå