Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Anbefaler deg ikke til å prøve å levere tilbake skjermkortet ditt da du da rett og slett prøver deg på en svindel og dette er straffbart iht norsk lovgivning. Du viste selv hvilken risiko du tok når du byttet kjøleløsning og at du kunne risikere å ødelegge kortet ved å flashe til xt bios. Derimot så kan jeg prøve å hjelpe deg til å få kortet til å fungere på nytt, det jeg lurer på er om du har brukt xt biosen over lang tid, eller om du flashet tilbake til pro vivo biosen men med 16 pipes? Har ikke kjørt med xt bios på korte da kort var ustabilt med denne. Så jeg har kjørt med en gigabyte bios (Tror jeg) men med 16 pipes (Å dette har jeg kjørt med i ca 6 månder nå) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvis du husket å ta backup av den gamle biosen din så er det den vanlige prosedyren for å gå tilbake, hvis ikke så finner vi kanskje den gamle biosen din en eller annen plass. Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100 her finner du det meste, men det hadde du nok funnet her på forumet også! Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 du får ikke uten videre flashet tilbake til 12 pipes. du må benytte den modifiserte flashrom for å få det til. (har gjort det selv) Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 og by the way! gigabyte biosen suger på kortet mitt! finn en ati eller sapphire bios! (hvis du ikke har den originale) Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvis du husket å ta backup av den gamle biosen din så er det den vanlige prosedyren for å gå tilbake, hvis ikke så finner vi kanskje den gamle biosen din en eller annen plass. husket å ta backup ja. men det er jo lenge siden jeg flashet. men har en disket her med noe flashrom greier på. der ligger det ei fil som heter "Backup1.rom" Kan det være denne? eller må det være ei BIN fil? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Tror det skal være den fila ja, sjekk uansett readme fra flash utility , så lenge du fulgte alle instruksjonene om hvordan man skulle flashe og hvordan du tok backup så burde det gå, Men du kan sikkert bruke noe av det mariuski la ut. Lenke til kommentar
floffan Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Fant min backup og det er en Bin-fil. Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 tja.. jeg renamet min "backup.bin" til x800pro.rom og det funket helskjønt. men! har lastet ned og testa mange forskjellige bioser og det kan være vanskelig å holde styr på hva som er hva hvis du ikke lager et system for det med en gang. husk også at det er regler for hvor langt navnet på en .bin eller .rom fil kan være! (mener det er 8 karakterer før .rom/bin innmari greit å lage navnet så lett som mulig uten både små og store bokstaver. lag deg gjerne flere disketter med forskjellige bioser på (sammen med "modified flashrom") så har du flere å prøve dersom flashen går feil i første omgang! det er ukult å flashe kort i blinde, og å bare ha lyden på floppyen å gå etter!! (svart skjerm) Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) her er iallefall den originale Sapphire x800 pro vivo biosen med 256MB samsung-brikker http://j0lle.xdata.no/bios/Sapphire.X800PR...ng20.040408.bin Endret 29. januar 2005 av J0lle Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 STAAAANS! glemte det nesten... husk for guds skyld å klokke ned maskinen til default FØR du flasher! det kan jo også tenkes at en innstilling i bios har endret seg og forårsaket problemene dine. (hvis et program har skrevet til bios etc) og ja! DET har skjedd her ved noen anledninger. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Testet å flashe etter denne guiden, men fikk ikke 12 piplines Hva gjør jeg? Edit: Flashet inn en sapphire x800 pro VIVO bios!!! Endret 30. januar 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) slettet Endret 30. januar 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Men jeg flashet ikke inn "Empty.bin" først. La den på disketen, men den kunne ikke flashe den inn. Noen som har denne filen liggende (en som funker?) fikk nå flashet denne inn. å etter det, flashet inn en x800 pro bios. men har da enda 16 pipes. hva er galt? For de som lurer på hvordan det ser ut når jeg kjører korte, så ser det ut som på bilde (Dette er en print screen) Endret 30. januar 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
ADT Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Men du må da fremdeles bruke den modifiserte BIOS'en til å fjerne de 4 pipes'ene? Mulig jeg surrer... Hvordan ser du forresten hvor mange pipes du har med alt det surret på skjermen? Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Men du må da fremdeles bruke den modifiserte BIOS'en til å fjerne de 4 pipes'ene? Mulig jeg surrer... Hvordan ser du forresten hvor mange pipes du har med alt det surret på skjermen? bruker en midfisert flashrom til å flashe in biosen (Guiden sier at dette skal gå bra) Klarer akkurat å se at det står 16 blandt alt det rote. Endret 30. januar 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) ADT. fant en post her på forumet hvor du skrev om et lignende problem med ditt kort. Hva gjorde du får å få dette på beina igjen (I detaljer) ? Endret 30. januar 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Takker får all støtte. Men har dessverre ikke klart å løse prøblemet. dessverre Har sendt mail til netshop, å venter svar iløpet av morgadagen. Så korte vil være på reperasjon iløpet av kommende uke. Tusen takk alle sammen. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 ADT. fant en post her på forumet hvor du skrev om et lignende problem med ditt kort. Hva gjorde du får å få dette på beina igjen (I detaljer) ? jeg hadde samme problemet ja, men viste seg bare at kjøleren ikke satt helt godt... fikk flashet tilbake til 12 pipes uten problemer derimot... Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Etter en telefon fra netshop, så lever korte mitt igjen:!: Fikk beskjed om å ta av alt av kjøling, å blåse korte med trykkluft. dette er nå gjort, å korte lever igjen Endret 30. januar 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg