Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Jaja. Da døde kansje mitt x800 Idag måres når jeg skulle sette på pcen min, så fikk jeg bilde, men det var en hel hau med artifact (Til og med i dos) Korte kjører med x800pro bios (Flashet 16 pipes) men har kjørt med denne biosen LENGE, så tviler på at dette er problemet. Hva kan da være galt? Har testet med andre skjermkort, så det er kort det er noe galt med. Kan det hjelpe å flashe tilbake til orginal bios? Endret 30. januar 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Bare å prøve det. Det kan jo ikke bli værre. Men det er jo sånt man må regne med når man overklokker. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 hadde en kamerat som fikk AKURAT det problemet på POWERCOLOR 9800pro . må bare sende det inn. han hadde ikke klokket det engang, og han hadde bedre kjøler en det som fulgte med. er vell bare sånt som skjer..... Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 hadde en kamerat som fikk AKURAT det problemet på POWERCOLOR 9800pro . må bare sende det inn. han hadde ikke klokket det engang, og han hadde bedre kjøler en det som fulgte med. er vell bare sånt som skjer..... Hva med garantien da (Den har jo ikke jeg:() Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Er det noen som har en link til en guide som kan hjelpe meg å flashe kort tilbake til 12 pips? (Det er et sapphire kort) Endret 29. januar 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Er det noen som har en link til en guide som kan hjelpe meg å flashe kort tilbake til 12 pips? (Det er et sapphire kort) SØK! Lenke til kommentar
ADT Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 du kan ta av og på kjøleren, funket for meg Den hadde bare satt seg litt vrang... Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 du kan ta av og på kjøleren, funket for meg Den hadde bare satt seg litt vrang... Funket ikke det Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Flash kortet tilbake til orgianl X800pro vivo (12 pipes) Er guide her på hvordan du gjør det rigtig... Fungerer det da? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hva med å prøve en bedre kjøleløsning, og har du prøvd det i en annen maskin? Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Raptor' date='29/01/2005 : 22:14'] Flash kortet tilbake til orgianl X800pro vivo (12 pipes) Er guide her på hvordan du gjør det rigtig... Fungerer det da? HAlr leitet å leitet etter en guide, men har ikke funnet en som kan hjelpe meg med å flashe tilbake. Du har ikke tilfeldigvis en link til meg? Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hva med å prøve en bedre kjøleløsning, og har du prøvd det i en annen maskin? Har testet det i en annen pc ja. Funker ikke Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har et problem med et Sapphire Radeon X800PRO VIVIO kort med semi automatisk vifte Kanskje det er det som river kortet ditt også..? Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har et problem med et Sapphire Radeon X800PRO VIVIO kort med semi automatisk vifte Kanskje det er det som river kortet ditt også..? Samme kort jeg har. Er det VGA Silencer 4 du har på? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har et problem med et Sapphire Radeon X800PRO VIVIO kort med semi automatisk vifte Kanskje det er det som river kortet ditt også..? Samme kort jeg har. Er det VGA Silencer 4 du har på? Vet ikke hva kjøleren heter da den er den som satt på kortet da jeg fikk det (altså stock).. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har et problem med et Sapphire Radeon X800PRO VIVIO kort med semi automatisk vifte Kanskje det er det som river kortet ditt også..? Samme kort jeg har. Er det VGA Silencer 4 du har på? Vet ikke hva kjøleren heter da den er den som satt på kortet da jeg fikk det (altså stock).. Har du lignende problem som meg? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har et problem med et Sapphire Radeon X800PRO VIVIO kort med semi automatisk vifte Kanskje det er det som river kortet ditt også..? Samme kort jeg har. Er det VGA Silencer 4 du har på? Vet ikke hva kjøleren heter da den er den som satt på kortet da jeg fikk det (altså stock).. Har du lignende problem som meg? Tja, har ikke gått opp til 16 pipelines og fikk heller ikke artifacts før jeg bynte å spille, men ellers ja! Sjekk om vifta de går! Det var i allefall problemet hos meg, noen ganger startet vifta med maskina noen ganger måtte jeg hjelpe den i gang Skal sende det i retur på mandag... Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 i 99,9% av tilfellene skal det gå fint om du bare flasher tilbake til original bios, har du tatt vare på original kjøling også, så er det bare å sette på den. Bytting av kjøler osv fører riktignok til at garantien bortfaller, men i normale fall så skal man ikke bytte kjøler med mindre man har litt mer peil enn en vanlig familiefar. I de fleste fall vil du få nytt kort dersom du leverer et kort som ser helt originalt ut, de har ingen mulighet til å sjekke hvilken bios du har benyttet før den som ligger der når de får kortet. Er litt rart at du ikke fikk artifacts med en gang hvis ikke alle pipesene funket som de skulle, men den kan jo ha dødd en pipe i ettertid, eventuellet en minnebrikke som er litt defekt. Mye rart det kan være egentlig. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Er ikke tilfeldivis noen som har en sapphire x800pro VIVO bios liggende, eller kansje vet om en som kan lastes ned? (Har søkt etter en. men ikke funnet) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Anbefaler deg ikke til å prøve å levere tilbake skjermkortet ditt da du da rett og slett prøver deg på en svindel og dette er straffbart iht norsk lovgivning. Du viste selv hvilken risiko du tok når du byttet kjøleløsning og at du kunne risikere å ødelegge kortet ved å flashe til xt bios. Derimot så kan jeg prøve å hjelpe deg til å få kortet til å fungere på nytt, det jeg lurer på er om du har brukt xt biosen over lang tid, eller om du flashet tilbake til pro vivo biosen men med 16 pipes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg