Gå til innhold

Hjelp! CHKDSK føkker opp alt! korrupte mapper!

Anbefalte innlegg

for noen mnd siden når jeg hadde kjørt CHKDSK etter å ha fått mld om noen korrupte filer gikk hele disken til helvete.. måtte formatere dritten.. nå kjørte jeg CHKDSK på samtlige disker med sånn error correcting greier på, (krysse av i de to rutene) og nå har mp3 mappa og film mappa tatt kvelden.. Hva faen ?

noen som kan tipse om et annet godt program som ikke ødelegger alt jeg har av filer ?

har nå prøvd norton disk doctor og det hjalp heller ikke, den fant ingen feil.. ?!?

post-104-1107022363_thumb.jpg

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest noen tråder i det siste om korrupte disker, og problemet er ofte store disker (over 137GB) og manglende kunnskap om 48-bit LBA. Dvs man partisjonerer disken med førsteutgaven av XP.

En annen mulighet er defekt disk. For å sjekke det må man kjøre diagnostic programmet til diskprodusenten. Du finner det her: http://www.ultimatebootcd.com/

er mulig det men denne gangen var det en 80GB disk som monga og den er ikke partisjonert..

tror jeg hvertfall aldri mer tørr å kjøre checkdisk.. mista over 1000 sanger... :cry: og masse musikkvideoer + +. heldigvis tok jeg backup av nesten alle mp3 a mine noen dager før.. (dvd brenner = kjekt)

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...