Gå til innhold

Ny harddisk! men hvor er den?

Bogge

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg en ny Maxtor DiamondMax 10 300GB IDE ATA/133 harddisk i går. Fra før av har jeg en maxtor 160 gb.

Jeg satte den i pcen nå. Når jeg satte den i tok jeg ut jumperen siden jeg skulle ha den som slave. Nå har jeg startet opp pcen, men jeg finner ikke harddisken på min datamaskin eller i diskbehandling. Men jeg finner begge harddiskene i "Device Manager"

Hvis dere går på den linken jeg har lagt her:

http://home.no/supreemgamers/diskbehandling.jpg

Noen som vet hva problemet kan være? å hvordan jeg kan få brukt min nye harddisk?

Endret av Bogge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du fixe windows så den tar større disker enn 128GB

Legg inn denne

http://home.broadpark.no/~lclura/bah/diskaxx.reg

Velg KJØR--->Ja .. og reboot maskinen

På bildet du posta er Disk1 den nye HDen..

Etter at du har lagt inn reg fila over og rebootet så blir den rett størrelse(ca 260-270GB) + du vil få en liten til som er resten av 160GBen din..

Bare høyreklikk på dem og velg formater..Det står "Unallocated" på dem som ikke er formatert

Endret av taz
Lenke til kommentar

hvis du må legge inn diskaxx.reg er det bare å dobbelklikke på denne, og så får du et par spørmsål, hvis du svarer rett så er det gjort...

lage en logisk stasjon gjør du i disk manager.. høryeklikk på my computer->manage/behandle->disk manager (vet ikke hva den heter på norsk)...

Lenke til kommentar

hmm, når jeg klikker på linken, kommer jeg videre til en ny webside hvor det står:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters\]

"EnableBigLba"=dword:00000001

Skjønner ikke helt hvordan jeg kan klikke "kjør" der?

Jeg kan helder ikke lage en logisk stasjon, for jeg får bare velge mellom primary og extended partition! logical drive går det ikke ann til å markere :mad:

Endret av Bogge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...