Kanetheheatsink Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei. Er det mulig å få gratis domene? sitter og holder på med macromedia, men mangler domene.. Og hvis jeg hadde kjøpt domene, hvordan fungere det da? hvordan laster jeg opp filer o.l. til siden? mvh. Lasse Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Du laster opp filene du lager med et FTP-program som CuteFTP. Det finner du på downloads.com eller liknende. Gratis domene er det verre med. Da burde du gjøre en jobb for noen og heller få betalt som domene. Ingen gir gratis com/no domener. Og det nærmeste du kommer er *.tk eller www.moo.no uten at jeg kan anbefale de. Skal du kjøpe deg et domene med webhotell kan du kikke litt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...06&hl=webhotell Endret 29. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det er ingen som tilbyr gratis domene, men det er noen som tilbyr hjemmeside plass med f.eks. something.one.net, something.thk.dk o.l. Jeg går ut i fra at du er på jakt etter et webhotell altså et sted hvor du kan legge ut hjemmesiden din, dette kan du somoftest gjøre over ftp. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvis du bare vil ha en plass å lagre filene dine på nett, kan du gjøre det på start.no. Registrer deg der. Da får du ikke domene, men en adresse som ser ut omtrent som home.no.net/magubrothers. Dette koster 10 kroner i engangsavgift som du betaler med mobiltelefon. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du kan jo få gratis moo.no domene og .tk eks: www.hvaduvil.tk Det finner du hos http://www.dot.tk Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Er .tk bare en peker. Eller er kan man lagre sidene sine der også? Lenke til kommentar
kzn Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 dot.tk er bare en "snarvei" / peker ja.. kan ha filene på f.eks home.no Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg skjønner faen ingenting!! Jeg registrerte meg på www.dot.tk, men når jeg går på sida som jeg registrerte kommer det bare opp at dette domene er allerede tatt!! Lenke til kommentar
kzn Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 det tar litt tid før det funker Lenke til kommentar
gather Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) sist jeg så noen som delte ut gratis domener var ikke i dette århundret jaffal. Mener sida het NameZero.... var også noe som heta domainzero. Men det er som sagt mange år siden og jeg tviler på at de fortsatt eksisterer. Uansett hvis du kun skal ha et domene så koster jo det litt i overkant av en 100 lapp fra f-eks www.above.no skal du ha me hosting kan du prøve www.b-one.net (har ikke testet denne så ikke ta mitt ord på at den er brukbar) eller www.servetheworld.net som ofte er anbefalt over alt på dette og andre forums. Gammelt visdomsord: Det som er gratis er ikke verdt noe! fordelen med å investere litt penger i hosting er at du "har lov" til å klage hvis siden din er nede. Dette har du egentlig ikke hvis den er hostet på en gratis server. Et siste forslag fra min side om du vil gjøre det billig er å sette opp din egen server hjemme. Dette krever ikke noen spesiell maskin. Hvis du ikke har mye trafikk trenger du heller ikke så sinnsykt mye båndbredde. Det finnes ørtåførti tråder i server forumet om hvordan man kan hoste siden sin selv. Endret 30. januar 2005 av gather Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå