Gå til innhold

gratis .no/.com domene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du laster opp filene du lager med et FTP-program som CuteFTP. Det finner du på downloads.com eller liknende.

Gratis domene er det verre med. Da burde du gjøre en jobb for noen og heller få betalt som domene. Ingen gir gratis com/no domener. Og det nærmeste du kommer er *.tk eller www.moo.no uten at jeg kan anbefale de.

Skal du kjøpe deg et domene med webhotell kan du kikke litt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...06&hl=webhotell

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

Hvis du bare vil ha en plass å lagre filene dine på nett, kan du gjøre det på start.no. Registrer deg der. Da får du ikke domene, men en adresse som ser ut omtrent som home.no.net/magubrothers. Dette koster 10 kroner i engangsavgift som du betaler med mobiltelefon.

Lenke til kommentar

sist jeg så noen som delte ut gratis domener var ikke i dette århundret jaffal. Mener sida het NameZero.... var også noe som heta domainzero. Men det er som sagt mange år siden og jeg tviler på at de fortsatt eksisterer.

Uansett hvis du kun skal ha et domene så koster jo det litt i overkant av en 100 lapp fra f-eks www.above.no

skal du ha me hosting kan du prøve www.b-one.net (har ikke testet denne så ikke ta mitt ord på at den er brukbar) eller www.servetheworld.net som ofte er anbefalt over alt på dette og andre forums.

Gammelt visdomsord:

Det som er gratis er ikke verdt noe!

fordelen med å investere litt penger i hosting er at du "har lov" til å klage hvis siden din er nede. Dette har du egentlig ikke hvis den er hostet på en gratis server.

Et siste forslag fra min side om du vil gjøre det billig er å sette opp din egen server hjemme. Dette krever ikke noen spesiell maskin. Hvis du ikke har mye trafikk trenger du heller ikke så sinnsykt mye båndbredde. Det finnes ørtåførti tråder i server forumet om hvordan man kan hoste siden sin selv.

Endret av gather
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...