RAM Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 http://www.forskning.no/SvarArtikler/1061908101.72 Tror du dette er mulig? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Tja, burde vel være mulig i løpet av en tusenårstid... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Syns synd i folka i framtiden. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Ingenting er umulig! Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Er ikke mars en del av de nasjonale prøvene i norsk for tiende? Nyttig stoff Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jo. mars er en del av de nasjonale prøvene. Synes det er ganske interesant. Men tror ikke det blir muligt med det første Lenke til kommentar
storbonden Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Seff... FULT mulig å bo på andre planeter.. Åssen tror dere at de klarte å spille inn Aliens filmene?? De bodde på andre planeter, men de hadde glass bobler eller noe og maskiner som skapte oksygen til den boblen hvor byen lå. Ellers hadde jo skuespillerne og kamerafolkene vert døde :| Så det må jo være mulig... *forundrer seg hvorfor de brukte slik teknologi i filmen, men ikke brukt den til noe mer fornuftig, eller hvar det bare filmtriks?? :S Lenke til kommentar
discostu Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Seff... FULT mulig å bo på andre planeter.. Åssen tror dere at de klarte å spille inn Aliens filmene?? De bodde på andre planeter, men de hadde glass bobler eller noe og maskiner som skapte oksygen til den boblen hvor byen lå. Ellers hadde jo skuespillerne og kamerafolkene vert døde :| Så det må jo være mulig... *forundrer seg hvorfor de brukte slik teknologi i filmen, men ikke brukt den til noe mer fornuftig, eller hvar det bare filmtriks?? :S kødder du? du er ikke så dum? Du spøker sant? over til artikkelen. Det skjer om 500 mill år, get over it..! hehe.. Synd på folk i framtiden sier du? Min store drøm hadde vært å blitt fryst ned (selvfølgelig om den teknologien var 100% sikker) for så¨å ¨våkne opp 1000 år senere eller noe.. Jeg elsker teknologi og det hadde vært fantastisk å se hvordan verden ser ut om 1000 år.. bare synd jeg ikke lever så lenge..! Lenke til kommentar
storbonden Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Seff... FULT mulig å bo på andre planeter.. Åssen tror dere at de klarte å spille inn Aliens filmene?? De bodde på andre planeter, men de hadde glass bobler eller noe og maskiner som skapte oksygen til den boblen hvor byen lå. Ellers hadde jo skuespillerne og kamerafolkene vert døde :| Så det må jo være mulig... *forundrer seg hvorfor de brukte slik teknologi i filmen, men ikke brukt den til noe mer fornuftig, eller hvar det bare filmtriks?? :S kødder du? du er ikke så dum? Du spøker sant? over til artikkelen. Det skjer om 500 mill år, get over it..! hehe.. Synd på folk i framtiden sier du? Min store drøm hadde vært å blitt fryst ned (selvfølgelig om den teknologien var 100% sikker) for så¨å ¨våkne opp 1000 år senere eller noe.. Jeg elsker teknologi og det hadde vært fantastisk å se hvordan verden ser ut om 1000 år.. bare synd jeg ikke lever så lenge..! Nei kødder ikke, må jo være fult mulig da de hadde det slik i filmene fra Aliens serien.. Forstår ikke hvorfor ikke regjeringen eller hvem sitt ansvar har satset på slik, isteden for å bruke det i bare film. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Seff... FULT mulig å bo på andre planeter.. Åssen tror dere at de klarte å spille inn Aliens filmene?? De bodde på andre planeter, men de hadde glass bobler eller noe og maskiner som skapte oksygen til den boblen hvor byen lå. Ellers hadde jo skuespillerne og kamerafolkene vert døde :| Så det må jo være mulig... *forundrer seg hvorfor de brukte slik teknologi i filmen, men ikke brukt den til noe mer fornuftig, eller hvar det bare filmtriks?? :S kødder du? du er ikke så dum? Du spøker sant? over til artikkelen. Det skjer om 500 mill år, get over it..! hehe.. Synd på folk i framtiden sier du? Min store drøm hadde vært å blitt fryst ned (selvfølgelig om den teknologien var 100% sikker) for så¨å ¨våkne opp 1000 år senere eller noe.. Jeg elsker teknologi og det hadde vært fantastisk å se hvordan verden ser ut om 1000 år.. bare synd jeg ikke lever så lenge..! haha :!: Det var jo selvfølgelig ironisk. Du kom med et gullkorn der!! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Så lenge planeten har vatn (H20) i ein eller anna form eventuellt oksygen og hydrogen tilgjengeleg slik at vi kan lage vatn så skal det ikkje være noke problem å leve på planeten (så lenge vi har nok tid til å opprette ein base). Vatn er den viktigaste forutsettninga, deretter treng vi å ha tilgang på ei energikilde, sola er vel det mest aktuelle løysninga. Og i tillegg er det ein fordel og ha så mykje ressursar tilgjengeleg som mogleg (grunnstoff og mineraler i all hovedsak). Vi har nok teknologien til å kunne gjere veldig mykje berre vi har tid og energi nok. Jo ferre ting vi treng og transportere frå jorda til mars des støre sjangse er det for at vi vil få til ein levedyktig koloni. Lenke til kommentar
storbonden Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Seff... FULT mulig å bo på andre planeter.. Åssen tror dere at de klarte å spille inn Aliens filmene?? De bodde på andre planeter, men de hadde glass bobler eller noe og maskiner som skapte oksygen til den boblen hvor byen lå. Ellers hadde jo skuespillerne og kamerafolkene vert døde :| Så det må jo være mulig... *forundrer seg hvorfor de brukte slik teknologi i filmen, men ikke brukt den til noe mer fornuftig, eller hvar det bare filmtriks?? :S kødder du? du er ikke så dum? Du spøker sant? over til artikkelen. Det skjer om 500 mill år, get over it..! hehe.. Synd på folk i framtiden sier du? Min store drøm hadde vært å blitt fryst ned (selvfølgelig om den teknologien var 100% sikker) for så¨å ¨våkne opp 1000 år senere eller noe.. Jeg elsker teknologi og det hadde vært fantastisk å se hvordan verden ser ut om 1000 år.. bare synd jeg ikke lever så lenge..! haha :!: Det var jo selvfølgelig ironisk. Du kom med et gullkorn der!! Ironisk?? :S:S:S Min post var 100% seriøs Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Ironisk?? :S:S:S Min post var 100% seriøs Jada, og jeg heter Jesus og jeg kan fly. For å ikke spore helt av her, så tror jeg nok det kommer til å gå ann å "bosette" seg på andre planeter framover i tiden. Det har jo som sagt allerede vert folk på månen en del ganger før, så dette kommer nok til å skje ja tipper jeg. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 discostu: Det er jo litt usikkert om de virkelig HAR teknologi til å få liv i deg om 1000 år. Du får sette en lapp på utsiden av der du fryses ned, der det står at du gjerne vil fortsette å leve når det finnes teknologi som kan få liv i deg igjen . Det hadde dog vært litt artig. Man merker jo heller ikke at tiden går, og dermed vet man ikke ordet av det før man ligger på et sykehus i år 3600 . Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Siden det vil ta så lang tid så er det vel ein sjangse for at mennesket klarer å tilpasse seg dei endringene som kjem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå