[ReXoR] Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Nysjgerrig på hvordan man oppnår følgende effekter, helst i Adobe Premiere, men også andre programmer "duger": * 3 Personer står ved siden av hverandre. 1 Ansikt skal "skurres til", ikke bare en svart flekk, men den "mosaic"-effekten som media elsker å bruke Denne skal også kunne følge vedk. rundt dersom kameraet/han beveger seg. * Skal gjerne kunne ta en bit og spille den om og om igjen. Først en gang den riktige veien, så en gang tilbake, så en gang den riktige igjen. La oss si at "biten" er en person som hopper i vannet. Da vil jeg se han først hoppe i vannet, så plutselig havne på land igjen, så hoppe ned i vannet, så opp på land.. Eureka! Fant ut at dersom man høyreklikker på videoklippet, velger speed og skriver inn -100% istedet for 100%, så blir det reversert! Så da er det egentlig bare den sensureringsgreia jeg gjerne skulle hatt litt hjelp med. Har brukt Premiere et par ganger før, og er kjent med de "grunnleggende tinga" (titles, transitions, men ikke vært borti noe som dette før.) På forhånd, Takk Endret 30. januar 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Flyttes til riktig forum Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg er ikke så god med dette, men det kan jo være de bruker final effects for den? har ikke satt meg inn i den biten. Motions er jo greit nok hvis du skal legge en svart boks på trynet til en som beveger seg Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Mjo, Motions og en svart flekk er et eventuelt alternativ, men jeg synes det ville vært tøft med den mosaic-effekten også ;p Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg har ikke sett igjennom instruksjonsvideoen ennå, men kanskje den kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Aha! Detta virka jo meget interessant! Også liker jeg litt den effekten der kun et objekt er farget, mens resten er svart/hvitt. Her var det mye å lære! Tusen Takk! Lenke til kommentar
thlangva Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 tutorial denne videotutorialen forklarer dette bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå