Nimblex Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei! Jeg fikk en ny sata-harddisk til jul, men i pakken til harddisken var det ingen diskett med drivere. Har hørt at man må ha sata-drivere for å installere harddisken, skulle det ha vært med en diskett med disse driverne i pakken? I harddisk-pakken var det kun en harddisk, ikke noe annet. Er dette normalt, eller skulle det ha vært med noen kabel eller diskett? Når skal man installere disse sata-driverne? Før man har lagt inn oprativsystemet, eller etter dette er gjort? Har aldri før hatt noen sata-harddisk. Pcen helt ny, enda ikke helt ferdig satt sammen. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Driveren finner du sikkert på forhandlerens hjemmeside. Driveren legger du inn når du installerer windows. Når du får opp blå skjerm under inst. av windows skal du trykke F6 for å legge inn driver.(Disketten må være inne da). Når jeg kjøpte en s-ata så fikk jeg med kabler og drivere Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Driver til s-ata følger som regel med på en diskett sammen med hovedkortet. Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Helt normalt at du bare får harddisken og ikke noe annet, eventuelle drivere kommer noen ganger med hovedkoret, og noen ganger følger det ikke med i det hele tatt Hvis du poster hvilket hovedkort du har kan jeg finne driverene til deg. (du har floppy ikke sant?) Husk at du også må ha egne kabler for S-ATA disker, men dette fulgte helt sikkert med hovedkortet! -MortenGj Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Hovedkortet har ikke kommet enda, men har bestilt dette. Takk for raske svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå