Gå til innhold

2x512 eller 1x1024?

Fred-rik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 * 512MB brikker, eller 2 brikker gir en mulighet for dual channel.

Altså at 2 eller flere brikker jobber sammen slik at du får større båndbredde.

Så jeg ville valgt 2*512MB brikker. ;)

Da er man avhengig av at hovedkortet faktisk støtter Dual-channel. (Tror de aller fleste nye gjør det.)

Lenke til kommentar

Så jeg ville valgt 2*512MB brikker.  ;)

Da er man avhengig av at hovedkortet faktisk støtter Dual-channel. (Tror de aller fleste nye gjør det.)

Dei fleste nye hovedkorta støttar dual-channel, men er litt usikker på om s754 støttar det. Har litt problemar med to av brikkene mine som er dual-channel, brikkene vil ikkje yte slik som det skal. :(

Lenke til kommentar

Hadde lignende problemer med mitt HK. Satte minnebrikkene i riktige slots (annenhver) men fikk ikke helt hastigheten til å stemme. 2x PC3200-brikker og målte ytelsen til bittegranne over singel PC3200-ytelse. Rota litt rundt i BIOS og fikk til slutt ytelsen opp en del mer.

Testa akkurat i Sisoft Sandra og får 4063 MB/s. Vet ikke om det er mye/normalt/lite.

Lenke til kommentar

Så jeg ville valgt 2*512MB brikker.  ;)

Joda, det er en forutsetning, men uansett er 512MB*2 ett bedre alternativ.

Kjappere brikker, samtidig så er 1024MB*1 dyrere.

Lenke til kommentar

Eneste fordelen er om du planlegger å kjøpe mer minne senere. Noe som var tilfelle for bl.a. meg. HK støtter kun 2 brikker i DUAL, så hadde jeg kjøpt 2x256MB så hadde jeg stått litt fast. Kjøpte én 512MB og oppgraderte med en til siden da jeg endelig fikk råd.

Edit: Tror de fleste HK nå støtter 4 brikker i DUAL, så det vil kanskje være litt overkill med 4x1GB. :hmm: Men jeg håper alle skjønner hva jeg mener.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Hadde lignende problemer med mitt HK. Satte minnebrikkene i riktige slots (annenhver) men fikk ikke helt hastigheten til å stemme. 2x PC3200-brikker og målte ytelsen til bittegranne over singel PC3200-ytelse. Rota litt rundt i BIOS og fikk til slutt ytelsen opp en del mer.

Testa akkurat i Sisoft Sandra og får 4063 MB/s. Vet ikke om det er mye/normalt/lite.

Testet hos meg kjører Kingston HyperX 2x512 og fikk 5050 i Sandra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...