Hanzo Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 ...Går ikke så bra hos meg, usikker på om det fordi jeg trenger drivere for å få maskinen til å installere windows på en SATA disk, eller om det er andre ting. Det er et ASUS P4P800-E kort, men innebygget SATA. Dritten krasjer når den grafiske biten av windows starter opp, men div. feilmeldinger om filer som ikke er korrekt og greier og greier... må jeg skaffe ASUS SATA drivere for windowsinstallering eller hva? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Nei, ikke hos meg ihvertfall, har samme kortet som deg(nesten, uten E-en på slutten) og jeg har to SATA disker, en med windows... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Nei, hvis du trenger driver for SATA så får du bare melding om at ingen disk bilr funnet. Kan det være et problem med drivere til skjermkortet? Mener å ha hørt om tilfeller hvor driverne som ligger på Windows CD'en feiler. Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Sukk, da er det noe annet som er galt... har brukt noen timer på dette nå ja Av og til krasjer den når den grafiske delen har startet opp, andre ganger med en gang maskinen rebootes etter at windows har kopier installasjons filene... FÅr melding som ntfs.sys er defekt eller mangler osv... Er seriøst klar for flunk ny maskin ja Lenke til kommentar
diversity Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Når jeg installerte min SATA disk.. brukte jeg disketten jeg fikk med HK.. Trykket F6 når win-installasjonen spurte etter tredjepartsdrivere... Funket fett det Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Når jeg installerte min SATA disk.. brukte jeg disketten jeg fikk med HK.. Trykket F6 når win-installasjonen spurte etter tredjepartsdrivere... Funket fett det Som han sier må man som oftest legge inn S-ATA drivere fra diskett med F6 i oppstart. En annen ting du bør tenke på er minnet. Har du flere enn 1 brikke så prøv å ta ut den ene og se om du kommer lenger da. klikker det fremdeles prøver du med de andre. Sveinl. Endret 29. januar 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Vel, da har jeg akuratt kjørt en windows installasjon med P-ATA disk, og det fungerte meget bra ihvertfall. Det er et brukt kort, så det er kun hovedkortet jeg har. Har ikke funnet noe S-ATA drivere hos ASUS, men det må jo da være her det skjærer seg for meg. Jeg får sjekke litt rundt på ASUS sin hjemmesider tenker jeg Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Når jeg bestilte en SATA harddisk fra komplett så fikk jeg ikke med noen diskett, var kun selve disken jeg fikk. Er det meningen at det skal være med en diskett med drivere på? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Når jeg bestilte en SATA harddisk fra komplett så fikk jeg ikke med noen diskett, var kun selve disken jeg fikk. Er det meningen at det skal være med en diskett med drivere på? har nettop satt sammen en maskin med lignende hk.. fikk heller ikke diskett med men lastet ned sata-drivere fra produsenten sin hjemmeside... lastet de over på en diskett... og vips så gikk det Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Vel, da har jeg akuratt kjørt en windows installasjon med P-ATA disk, og det fungerte meget bra ihvertfall. Det er et brukt kort, så det er kun hovedkortet jeg har. Har ikke funnet noe S-ATA drivere hos ASUS, men det må jo da være her det skjærer seg for meg. Jeg får sjekke litt rundt på ASUS sin hjemmesider tenker jeg Jeg har et Asus P4C800, og det trenger ikke driver. Men P4P800 har ICH5R, mens mitt kort har ICH5. R står for Raid, så det er jo mulig at det gjør en forskjell. Er det noen innstilling i BIOS for å velge modus for RAID? Hvis det finnes en driver så må den finnes under "Intel® Chipset Software Installation Utility". Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 har personlig installert Windows på S-ATA disk 1 gang. å til han jeg gjorde det hos måtte man ha S-ATA driver. det fulgte med på en diskett som var med Hovedkortet. var vel et MSI kort han har mener jeg å huske. trøbbla litt i begynnelsen, men så gikk det helt fint tilslutt har ikke hørt noen problemer etter det iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå