Gjest Slettet-GULVEX9f Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg fikk en 250GB s-ata HD til jul. Jeg har til nå brukt den som en slave til min gamle 120GB HD. Jeg Fant ut at jeg ville ha s-ata disken som OS-disk, og partisjonerte den i diskverktøy til to partisjoner, 20GB og 230GB. Jeg fylte så opp den største delen med filmer etc. Når jeg nå vil installere xp på 20GB-partisjonen, finner den den ikke. Jeg finner partisjonene fint når jeg kjører OS fra den gamle harddisken. Men når jeg skal velge hvor jeg vil installere xp, finner den s-ata disken, sier at den har en kapasitet på 130GB, og har en partisjon på 240GB. Tallene er jo helt gale, og den finner dessuten ikke 20GB-partisjonen eller noe upartisjonert plass. Jeg vil gjerne beholde filmene som ligger på 230GB-partisjonen, så jeg vil unngå å partisjonere den. Jeg kunne lånt en ekstern HD som jeg kunne lagt filmene på foreløpig, men jeg lurer på om det er noen som vet om noe annet lurt jeg kan gjøre for å få maskinen til å finne 20GB-partisjonen under installasjonen av xp? HVis det er til hjelp har jeg en Hitachi Deskstar 7K250 S-ATA. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvilken versjon av XP er det du prøver å installere? Kan høres ut som det er første versjon, uten SP1. Den har jo problemer med disker over 137GB. Løsningen er kanskje å slipstreame SP1 eller SP2 inn på en CD og installere derfra. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 du partisjonerte ikke som dynamisk disk håper jeg? Hvis du skal installere OS må det være en primær partisjon og som hårek sier ...les her Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GULVEX9f Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 jeg har partisjonert som dynamisk, ja. hvordan partisjonerer jeg som standard? finner liksom ikke muligheten... :s hårek, kan du (eller noen andre) forklare det å slipstreame? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=107850&=katnav Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GULVEX9f Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=107850&=katnav autostreamer funker ikke. får beskjed om at jeg ikke har riktig OS, selv om jeg har xp.... uansett, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan formatere partisjonen som standard uten å måtte slette den andre partisjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå