thomasw Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Hallo! Hvis jeg skulle selge PCen min hvor mye kunne jeg fått for den sånn cirka PC: Shuttle SN85G4V2 (Sunbeam, blått og gjennomsiktig deksel + originalt deksel) AMD Athlon 64 (S754) 3000+ 1024MB CL3 minne ATi Radeon 9800 XXL (medion-kort) Seagate 200GB hdd 8x DVD-brenner 2 stk 20CM lange kalde katoder (UV) 1 stk kald katode basic kit Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 SteelPad 4S Skjerm: 17" LCD (Xerox XL775D - 16ms, DVI) Selve shuttlekabinettet er 1 uke gammelt, mens cpu, minne, skjermkort, hdd og dvdbrennern er ca halvåret og litt under.. skjermen er 1 mnd gammel sånn cirka Edit: Kan også legge ved en MS Windows XP Home Edition CD-KEY, men -IKKE- CD-plata for den har jeg ikke lengere Edit2: Tastatur følger selvfølgelig også med, men det er ikke akkurat det beste av de beste.. Trådløst tastatur hvertfall , men det fungerer Endret 29. januar 2005 av thomasw Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 5k med skjermen ville vel være fornuftigt. Finner sikkert noen som betaler 6k for det. Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Folk her på forumet pleier ofte å gi for lave priser når folk skal selge datating. Sier ikke at den prisen han ga er feil, men sier bare at du ikke bør selge på priser du får herfra uten å sjekke om du kan få mer for den først. Bare et råd!!! -MortenGj Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det er pga. at folk her faktisk har peiling på data.. Du kunne jo glatt fått 7-10 tusen men det hadde vært lureri!! Vil si at 5-6 tusen er en fornuftig pris.. Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Folk her på forumet pleier ofte å gi for lave priser når folk skal selge datating. Sier ikke at den prisen han ga er feil, men sier bare at du ikke bør selge på priser du får herfra uten å sjekke om du kan få mer for den først. Bare et råd!!! -MortenGj Ok. Syntes egentlig prisoverslaget til bensinkanne var litt lavt. Shuttle'n koster jo 3000,- (Kab., hk og psu). I tillegg kommer cpu, ram, gfx, hdd, dvdbrenner, skjerm (3000,-) og småtterier. Men selvfølgelig, så langt over 6000 kommer jeg vel kanskje ikke men Edit: Mener at bare skjermen koster 3000, ikke cpu, ram, gfx, hdd, dvdbrenner, skjerm tilsammen! Endret 29. januar 2005 av thomasw Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Prøv qxlDu, så får du bra pris for den! La selv ut en PC på bruktforumet her, uten å få noe seriøs respons, men etter en uke på QXL gikk den til en bedre pris(25% høyere), og raskt oppgjør! Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Prøv qxlDu, så får du bra pris for den! La selv ut en PC på bruktforumet her, uten å få noe seriøs respons, men etter en uke på QXL gikk den til en bedre pris(25% høyere), og raskt oppgjør! Ok, men skal ikke QXL ha 5% av prisen uansett om du får solgt eller ikke nå? Ikke det at 5% er mye, men liker bare ikke det helt! Lenke til kommentar
ChaosKing Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du får uansett mer på qxl, det er der folk kjøper komplette pc'er! Lenke til kommentar
audhage Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Prøv qxlDu, så får du bra pris for den! La selv ut en PC på bruktforumet her, uten å få noe seriøs respons, men etter en uke på QXL gikk den til en bedre pris(25% høyere), og raskt oppgjør! Ok, men skal ikke QXL ha 5% av prisen uansett om du får solgt eller ikke nå? Ikke det at 5% er mye, men liker bare ikke det helt! Ikke det at du trenger å betale de pengene da Du blir bare utestengt fra qxl om du ikke gjør det. (selv syes jeg ikke det er greit å svindle, men når det gjelder å svindle QXL er jeg gledelig innstillt! ) Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Er jo bare å legge ut til utropspris 1 kr det... Etter det jeg har sett på qxl så er folk skeptiske til å by på ting med høy utropspris, mens ting som legges ut for 1 kr ofte blir solgt for summer som er veldig nær opptil nypris. (Jeg har sett det skje på harddisker i hvertfall) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 audhage: Synes du virkelig det er greit å oppfordre til svindel? Jeg ville ikke gjort det om jeg var deg, for man vet aldri hvem som er inne på forumet. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Unskyld meg da. Men det er bare det at jeg synes at QXL er så sleipe. Husk nå at jeg oppfordret til IKKE å svindle andre enn qxl. De svindler jo mange av oss ved å legge inn gode erfaringer hos "dårlige" brukere der osv. (bare noe jeg har lest gang på gang på gang og ikke opplevd) Dermed synes jeg de skal få litt pepper selv. Som du sier så vet man aldri hvem som er her inne på forumet. Men om innholdet i min forrige post var så fært ville du vel bare slettet det. Konklusjon: IKKE SVINDLE (men kanskje utnytte qxl littebittegranne da) Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Ok, men skal ikke QXL ha 5% av prisen uansett om du får solgt eller ikke nå? Ikke det at 5% er mye, men liker bare ikke det helt! Jeg tror ikke det er riktig. For auksjoner som legges ut til over med startpris over 750 kr skal de vel ha 12 kroner i listepris. Altså det dem tar uansett om du får solgt eller ikke. Også skal dem vel ha 6% av slagsummen om du får solgt.... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hva gjør man om man legger dem ut med utropspris 1kr uten minstepris, så går den for f.eks 1000kr, og du vil ikke selge den? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvor vanskelig er det å gå inn på qxl.no å sjekke hva de faktisk skal ha i diverse provisjoner? Jeg skal hjelpe dere litt på vei: http://www.qxl.no/contents/no/help/cost.htm Legg den ut på qxl med minstepris 1 krone og 10 dagers auksjonstid. Folk liker ikke å bli overbydd, dette resulterer i at du får en GOD pris for varen du selger. Husk for all del og lag en "enkel" beskrivelse. De fleste som handler på qxl.no har ikke særlig god greie på data. Når du legger en auksjon ut med 1 krone i minstepris samt en sann beskrivelse av dataen så kan ingen klage på at du evt kommer til å selge maskinen for mer enn den er verdt her på hardware.no Forresten, husk et bilde av din maskin + utstyr. Et bilde du finner på google virker ikke fullt så seriøst. Lykke til.. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Rundt 6500kr er etter min mening en god handel for begge parter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Legg den ut på qxl med minstepris 1 krone og 10 dagers auksjonstid. Ville vært forsiktig med det når det gjelder en så dyr vare. Er det dårlig trafikk akkurat de dagene, og du er uheldig, kan du risikere å få en dårlig pris for den. Jeg klarte å skaffe meg en datamaskin, ikke helt nyeste modell riktignok men absolutt brukbar, til 21 kroner en gang for et par år siden. Karen som solgte den var rimelig misfornøyd, men kunne jo ikke trekke auksjonen. Og for all del... ikke finn på å bruke skjult minstepris funksjonen... samme hva du gjør. Jeg byr ALDRI på auksjoner med skjult minstepris. Bare stress og mas. Folk som bruker skjult minstepris pleier å få dårligere pris for det de selger, enn de som har utropspris som (synlig) minstepris. Eskimobob: Slettet et av dine innlegg. Les retningslinjene så forstår du hvorfor. Evt. send meg en PM om du fortsatt ikke forstår det. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 den kan du få 5-7k utifra hvem som vil kjøpe solgte min p2 450mhz for 2000 spenn med 17skjerm xD Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Afseth: tror det er _litt_ mer trafikk på qxl nå enn det det var for et par år siden. Har i hvertfall ikke sett eksempler på underprisa varer der de gangene jeg har vært innom i det siste... med 10 dager auksjonstid burde det være 100% trygt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå