PcT Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei.. kjøpt meg noen vifter... La merke til at de får for lite strøm osv.. finnes det noe program som kan styre/fikse dette? (viftene går treigt..) Har en papst vifte og en mist.. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det finnes programmer for å styre viftehastigheten på noen av viftene i kabinettet ja. Et av dem heter Motherboard monitor. Sikker på at ikke viftene bare er laget sånn at de går sakte av seg selv? Vifter som lager lite lyd, <20 db, går saktere enn de som lager mye lyd. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 speedfan er vel det som er enklest og mest populært her: http://www.almico.com/speedfan420.exe Lenke til kommentar
PcT Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 det speedfan må man være medlemm for å laste ned da... finnes det ingen sider der man kan laste det ned uten å registrere seg trulzern? Har samme prob. som PcT Lenke til kommentar
FlatEric82 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hverken Speedfan eller MotherboardMonitor finner viftene mine Hvorfor? Får opp hastigheter og temp i BÌOS, men ingen prog. finner verdiene... Noen teorier? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Sjekk om hjemmesidene til hovedkortprodusenten har noen avlesningsprogrammer. Og siden når måtte man være medlem for å laste ned SpeedFan? Lenke til kommentar
FlatEric82 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Sjekk om hjemmesidene til hovedkortprodusenten har noen avlesningsprogrammer. Finner et program på siden til produsenten AS(s)US ja, men det klarer heller ikke lese verdiene. Får opp meldingen "Can't find LmControl procedure" når jeg starter det Åja den ja... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Prøv denne. Men jeg tror ikke du får stilt spenningen høyere enn 12 volt uansett. Så du kan nok bare stille ned hastigheten med det progget. Prøv å koble de direkte til psu hvis du får for lav spenning fra hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå