atsjoo Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Var ikke helt sikker på hvor denne skulle plasseres, men siden skjermkortet mitt har vifte, velger jeg å plassere den her Jeg er ute etter å koble ut vifta, og vil i den anledning overføre varme fra den stakkarslige kjøleribba på mitt radeon 9700-skjermkort, over til en annen, større kjøleribbe som jeg har hentet fra en P4-kjøler.. Tenkte på å montere denne i bunnen av kabinettet. Hva trenger jeg for å overføre varme mellom disse to kjøleribbene? Har allerede prøvd å bare koble ut vifta, og det funka i noen minutter, før jeg slo av pc-en, fordi ribba ble litt i varmeste laget (har ikke temperaturmåler på dette kortet, så kjente bare etter med fingrene med jevne mellomrom). Takk på forhånd for svar. Mvh. Anders Lenke til kommentar
Vain Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du tenkte å overføre varme fra standartkjøeribba på skjermkortet til en kjøleribbe som ligger et annet sted i kabinettet? Tviler på at det kommer til å funke. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Ikke? Har jo sett en del worklogs fra diverse HTPC-er f.eks. her på forumet hvor folk har overført varme til ribber som ligger et stykke unna Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 har ikke gjort dette selv eller noe men om du skulle gjøre det må du vel koble de sammen med en heatpipe. Vet ikke om noe sted de selger løse heatpipes da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå