Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

TV2Web tv.. gratis eller bare dumt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker, men tror man må betale for visse deler av web-tv'n til TV 2. Jeg får det gratis (jobber i TV 2), så jeg vet ikke hva som må betales for og ikke.

Har selv ingen problemer med det. Du får tilgang til alle TV 2's egenproduserte programmer.

Hvis NRK skulle tatt betalt for Web-tv hadde det bare vært dumt. Vi betaler jo i dyre dommer for NRK i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Dumt de ikke viser That 70's show på webtv

De viser ingenting som ikke er egenprodusert. Det er fordi de må kjøpe lisens for disse ikke-egenproduserte programmene, og kjøper vel kun lisens for vanlige tv-sendinger. Er nok ikke nok å tjene på nett-sendinger enda til at det lønner seg... vet ikke engang om det går ann ettersom internett er internasjonalt (hadde nok blitt en j*vla dyr lisens i såfall).

Lenke til kommentar
Dumt de ikke viser That 70's show på webtv

De viser ingenting som ikke er egenprodusert. Det er fordi de må kjøpe lisens for disse ikke-egenproduserte programmene, og kjøper vel kun lisens for vanlige tv-sendinger. Er nok ikke nok å tjene på nett-sendinger enda til at det lønner seg... vet ikke engang om det går ann ettersom internett er internasjonalt (hadde nok blitt en j*vla dyr lisens i såfall).

Og ja! Så dumt da. :no:

Lenke til kommentar
Kom over web tv fra tv2.. men får det ikke helt til og fungere som ønsket :p

Koster dette penger eller? Nrk har jo gratis da...?

NRK koster jo nesten 2000,- i året, så gratis er det neppe.

Gi TV2 sin andel av lisenspengene, så kanskje de kan sponse webTV på oss de også.

Lenke til kommentar
Kom over web tv fra tv2.. men får det ikke helt til og fungere som ønsket :p

Koster dette penger eller? Nrk har jo gratis da...?

NRK koster jo nesten 2000,- i året, så gratis er det neppe.

Gi TV2 sin andel av lisenspengene, så kanskje de kan sponse webTV på oss de også.

Hvorfor skal de få penger fra staten? De får jo allerede hauger og lass fra private sponsorer. Ville blitt litt rart om NRK skal dele sine midler med et annet firma som de ikke har noen som helst relasjon til?

Synes personlig det er ganske teit at det er gratis for seerne å bruke vanlig TV, mens på web skal det koste. Riktignok koster det litt ekstra å legge ut programmene på servere, men jeg synes dette burde inngå i det totale tilbudet,slik som på NRK.

Jeg brukte TV2 web TV litt før men ga opp da de begynte å ta direkte betaling for det. Såvidt jeg husker fikk jeg også se endel reklamesnutter da jeg brukte web TV. Dersom jeg ser disse snuttene vil det jo si at jeg betaler dobbelt opp dersom jeg betaler penger i tillegg for å se programmene! Jeg vet ikke hvordan det er idag nå som de tar direkte betaling for det? De har vel fjernet reklamen da vil jeg håpe?

Lenke til kommentar

Poenget, Vice, er at TV2 må tjene pengene selv, fordi de ikke får lisenspenger.

Hadde TV2 fått lisenspenger, så hadde de ikke trengt verken reklame, eller å ta penger for webtjenestene.

Og NRK er ikke gratis så lenge man betaler lisens. Det er som å si at det er gratis å kjøre kollektivt, dersom noen tvinger en til å kjøpe månedskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...