Gå til innhold

Får ikke skrudd av skrivebeskyttelsen:(

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en WD120GB harddisk. Jeg har to partisjoner på den og i forrige uke formaterte jeg windows partisjonen.

Etter dette har alle mappene og filene på begge partisjonene vært skrivebeskyttet. Hvis jeg trykker på egenskaper, og skrur av skrivebeskyttelsen så kommer den bare på igen av seg selv :mad:

Hvordan er det jeg kan få skrudd av denne så den ikke kommer på igjen?

Hvet ikke om dette er riktig katogori men siden det gjaldt harddisken postet jeg den her!

Takker for svar på forhånd :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde det som sto på http://support.microsoft.com/default.aspx?...;308421&sd=tech , men det er fortasatt skrivebeskyttelse på filene mine.

Jeg får flyttet ting rundt på partsjonene mine og sånn, men hvis jeg f.eks kobler til mp3-spiller eller usb-penn, og skal ha en sang over på den så får jeg opp en feilmelding: kan ikke kopiere "dittogdatt", disken er skrivebekyttet. Fjern skrivebeskyttelsen eller prøv en annen disk.

Lenke til kommentar

Enkelt :)

kjhanken har helt rett, følg hva han sa.

Gå på windows utforsker -> Verktøy - > Mappealternativ -> Vis - > og ta bort haken for enkel fildeling. ( jeg har norsk windows så dette er da norsk ;P , bør være det samme på engelsk. bare på engelsk da ;) )

Så , finn den mappen som det er feil på, eller flere mapper.

Høyreklikk , velg egenskaper og sikkerhet Så legger du til en ny eier

Husker ikke hvilken av de to alternativene du skulle bruke. men prøv deg fram :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...