Gå til innhold

A8N-SLI Deluxe - Svart skjerm ved oppstart


DezTruckTor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har samme problem med mitt psu. Altså, byttet kabinett(det funket under dette) jeg, fra chieftec til chenbro gaming box. Nå har jeg eksakt samme problem. bruker 20pin i 24 og når jeg kobler til 4pinen starter den ikke opp. uten 4pinnen, starter den opp, men inget skjermbilde. har standard psu i begge.

Endret av Chiller87
Lenke til kommentar
jeg har samme problem med mitt psu. Altså, byttet kabinett(det funket under dette) jeg, fra chieftec til chenbro gaming box. Nå har jeg eksakt samme problem. bruker 20pin i 24 og når jeg kobler til 4pinen starter den ikke opp. uten 4pinnen, starter den opp, men inget skjermbilde. har standard psu i begge.

Du er klar over at Nforce4 krever noe sinsykt med strøm? Og om du kjører sli trenger du en ekstra skjermkabel.

 

Kontaktet MPX i dag. Sendte inn et returskjema. De jeg snakket med var enig i at det måtte skyldes en ustabil strømforsyning.

Lenke til kommentar
Du er klar over at Nforce4 krever noe sinsykt med strøm?

Hvor mange Watt trekker nForce 4 brikkesettet da? Er det derfor alle nForce 4 hovedkort har vifte-kjøling og ikke passiv kjøling som på mange av Intel chipset-hovedkortene?

Kan være mulig. Det trekker vel rundt 250W med de mest beskjedne speksene. Ellers kan man jo ha systemer som krever nærmere 700 Watt.....

Lenke til kommentar
Du er klar over at Nforce4 krever noe sinsykt med strøm?

Hvor mange Watt trekker nForce 4 brikkesettet da? Er det derfor alle nForce 4 hovedkort har vifte-kjøling og ikke passiv kjøling som på mange av Intel chipset-hovedkortene?

Kan være mulig. Det trekker vel rundt 250W med de mest beskjedne speksene. Ellers kan man jo ha systemer som krever nærmere 700 Watt.....

nForce brikkesettet trekker nok ikke så mye strøm. Du har nok tatt med alle komponentene.

 

Du hevder at nForce 4 krever sinnsykt med strøm. Hva mener du egentlig med det?

Lenke til kommentar

Litt av opplegget med PCI-E hovedkorta er at de skal kunne levere 75W pr. PCI-Express slot til skjermkort - SLI-Kort skal da videresende 150W til skjermkorta når en bruker SLI. De 4 ekstra pinnene på 24 pins kort er 12V, 5V, 3,3V og jord, lurer på om dette har med forsyninga mot skjermkorta. PCI Express grafikk får kun ekstra jord og 12V for de som har ekstra kabel til P.-supply, mens VGA får en (to) Molex (12V, 5V og jord). Fikk mitt 939 system opp til "prøvekjøring" med 340W 20 pin Chieftec, kjører "kraftig" (20)24 pin forsyning nå - Tagan 480W.

Lenke til kommentar
En 350W Q-Tec yter ikke mer enn ca. 150/200W max. De er jo de dårligste PSU'ene som noengang er lagd.

Hvordan får du 300 Watt til å bli maks 150-200 Watt?

For å finne ut hvor mange Watt PSUen gir ut deler du bare Peak value (350W) med rota av 2 = 350w/ rota av 2= 247W........DVS at Q-tec sin PSU på "350w" egentlig er på 247W.............

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...