Gå til innhold

A8N-SLI Deluxe - Svart skjerm ved oppstart


DezTruckTor

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har skrudd sammen en pc bestående av følgende:

- ASUS A8N-SLI DELUXE Socket 939 Hovedkort

nForce 4, ATX, SLI, SATA2, GbLAN, FW,USB

- Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black

m/350W AMD/P4

- AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939

512KB Cache, Boxed

 

 

Det er vel det virkigste. Når jeg slår på strømmen, lyser det grønne led-lyset for SB_PWR. Dette betyr "Standby Power". Når jeg så prøver å trykk på power-knappen i kabinettet, skjer det ingenting. Jeg har koblet til 4-pins psu-en øverst på kortet, samt koblet til 20-pins psu i 24-pins-psu slotten. Jeg har koblet til PWRSW i system-panel-connector nederst til høyre på kortet. Hvorfor vil ikkemaskinen min boote?

Endret av DezTruckTor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 350W Q-Tec yter ikke mer enn ca. 150/200W max. De er jo de dårligste PSU'ene som noengang er lagd.

 

Edit : De leverer også veldig ustabil spenning som i værste fall kan skade komponenter.

 

Hva med skjermkortet, har du et dyrt 6800/x800 kort? Da er det nok PSU'en

evn. RAM brikken. Som du heller ikke sier noe om

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
En 350W Q-Tec yter ikke mer enn ca. 150/200W max. De er jo de dårligste PSU'ene som noengang er lagd.

Hvordan får du 300 Watt til å bli maks 150-200 Watt?

Fordi Q-Tec oppgir effekt i peakvalue og den vil aldri klare å presse ut så mye som 250-300W engang. Det er en grunn til at de er så billige, de bruker dårlige og billige komponenter til produksjonen.

 

Les alle andre trådene om Q-Tec her på forumet du :)

 

Men du fikk jo hvertfall fikset problemet.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Sjekk hvor mange amp +12v leverer. Den bør minst levere 24amp. Tror du bare kan kjøpe deg et nytt power meg en gang, pass på at du kjøper noe av god kvalitet. PSU'et er jo den viktigste komponenten i en pc. Enig med han som skriver om q-tek 350w, den leverer nok 150w-200w, og det er ikke nok.

Om dette stemmer, kan jeg ifølge markedsføringsloven §2 om missvisende markedsføring kreve:

- Ny vare

- Prisavslag

 

Men nok om det. PC-en min virker fortsatt ikke helt fint. Den booter opp, og alle systemprosesser fungerer glimrende med unntak av skjermen. Hva er da galt? Trenger skjermkortet mitt ekstra strøm?

Lenke til kommentar
Tenkt å kjøpe enda en liknende pc, bare med en del høyere speks.

 

Hvilken PSU anbefaler du? Helst 500+

 

Er vannkjølingen fra titan god? Gir den mye ytelse for pengene?

Jeg bruker denne.

Test hos overklokking.no.

 

Den spruter ut 34A på +12V ... noe som er veldig bra!

Den har også reguleringsbryter for viftene bak på PSU'n.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Q-tek'en du bruker har vel 20 pin ATX kontakt, bruker du adapter 20 til 24 pin?

Tror de ekstra 4 pin i ATX kontakten har med powersupply til grafikk (Pci Express) hovedkortet forlanger vel en "P4" kontakt i tillegg til 20/24-pin ATX, kom ikke noe svar om hvilket skjermkort du bruker. Har vel stått noe en plass om at Creative foreslår 350W og mer Power til 6600 (GT). Fikk "prøvekjøre" mitt 939 nForce4 kort med 340W 20 pin Chieftec power , bytta til Tagan 480W - den har "Seriøs power" :thumbup: Leste endel tester for vel 2 uker siden, i en var bl.a. Hiper 520W testa i samme oppsett uten å klare å starte maskina, den gikk til jaktmarkene..

Lenke til kommentar
Tror de ekstra 4 pin i ATX kontakten har med powersupply til grafikk (Pci Express) hovedkortet forlanger vel en "P4" kontakt i tillegg til 20/24-pin ATX, kom ikke noe svar om hvilket skjermkort du bruker.

Helt rikitg, jeg har et 6600GT (Enkelte personer er synske). Men det skal da ikke være nødvendig med et 20-24 addapter. Leste i manualen at det skal virke fint uten.

 

Jeg har funnet enda et problem med strøm-mangel. DVD-brenneren min (nec 3650 tror jeg), virker bare noen av gangene jeg starter opp. Men når produsenten ikke leverer varene som de skal (snytt for 150W), så er det vel lov å kreve litt av vært. Jeg betalte ekstra for "350W" i forhold til "200W". Jeg får ta å ringe å kjefte på MPX på mandag. Det er jo de som har levert alle varene til pc-en min.

Lenke til kommentar
Så du får slått på PCn nå, men skjermen er svart?

 

Det problemet er det flere som har.

Da burde det da være flere tråder om dette?

Noen løsninger?

Hjelper det å resette bios?

Kan det være skjermkortet som ikke er skikkelig fast?

Det er jo en diger tråd om nettopp dette hovedkortet... kanskje en idé å sjekke der?

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=351688

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...