Nils Jørgen Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med følgende problem: Jeg vil gjerne ha "undermenyer" som kommer frem når man besøker de forskjellige sidene på hjemmesiden min. Jeg vil gjerne at disse menyene skal komme under hovedmenyen da. Noe jeg tenker at kanskje forlanger at det er i indexen løsningen ligger. Me jeg er totalt grønn på dette, så ikke bruk så vanskelige ord om noen prøver å hjelpe. Her er hjemmesiden min, om det er behov for feltundersøkelser. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 PHP fikser biffen Kan mekke en funksjon, så kan du få teste om den funker: function visUndermeny($side) { switch($side) { case "meg": echo "kode for undermeny her"; break; case "historie": echo "kode for undermeny her"; break; case "teorier": echo.... ..... ..... } } Så erstatter du bruker du funksjonen i menyen slik: <a href="?side=meg">Om meg</a><br /> <?php visUndermeny("meg"); ?> <a href="?side=historie">Om denne siden</a><br /> <?php visUndermeny("historie"); ?> <a href="?side=teorier">Teorier</a><br /> <?php visUndermeny("teorier"); ?> osv.. For øvrig bør du sette menyen opp som en usortert liste, så slipper du å rote med <br> i hytt og pine. Lenke til kommentar
gather Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 PHP fikser biffen Kan mekke en funksjon, så kan du få teste om den funker: function visUndermeny($side) { switch($side) { case "meg": echo "kode for undermeny her"; break; case "historie": echo "kode for undermeny her"; break; case "teorier": echo.... ..... ..... } } Så erstatter du bruker du funksjonen i menyen slik: <a href="?side=meg">Om meg</a><br /> <?php visUndermeny("meg"); ?> <a href="?side=historie">Om denne siden</a><br /> <?php visUndermeny("historie"); ?> <a href="?side=teorier">Teorier</a><br /> <?php visUndermeny("teorier"); ?> osv.. For øvrig bør du sette menyen opp som en usortert liste, så slipper du å rote med <br> i hytt og pine. Den var ikke så dum den Loomy.. Rett og slett genial.. den tar jeg meg friheten til å lagre på disk Lenke til kommentar
Nils Jørgen Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Så funksjonen skal lagres eksternt, akkurat som telleren? Og koden for undermenyen er linkene som skal være der, samt utseende fra css? Slik ble funksjonen seende ut hos meg da: <?function undermeny($side) { switch($side) { case "meg": echo "<div id="menu"> <br /> <strong>Lær mer</strong> <p><a href="?">Hjem</a><br /><br /> <a href="?side=meg">Om meg</a><br /> <a href="?side=historie">Om denne siden</a><br /> <a href="?side=teorier">Teorier</a><br /> <a href="?side=politikk">I det politiske hjørnet</a><br /> <a href="?side=XP-files">XP-files</a><br /> </p> <p> </div>"; break; } ?> Kanskje det er åpenbart, men den vile ikke begynne å virke uten videre. Det er "<?php visUndermeny("meg"); ?>" det skal stå i indexen ja? eller skal spørsmålstegent byttes ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå