Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverskort, miseter ip'n.

Anbefalte innlegg

Problemet jeg sliter med er at plutselig kan nettverkskortet slå seg helt vrang og gi slipp på den ip'n som den har fått fra dhcp serveren. Dette gjelder da K8N-E hovedkortet som har et integrert nVidia nettverks-chip.

Jeg sitter på 2 nettverkskort i denne maskinen og det andre som er PCI kort som jeg ikke har hatt noen problemer med. Det er ikke DHCP servern som er feil, fordi jeg har 2 og testet mot begge, med begge kortene. Da virker alltid PCI kortet, mens det på hovedkortet nekter å ta imot noen ip. Må ha 2 nettverkskort fordi jeg er koblet opp mot 2 forskjellige nettverk.

Hvis jeg så tvinger det til å sette en fast ip, vil den heller ikke komunisere med noen andre maskiner. Maskinen henger seg om jeg prøver å disable nVidia tilkoblingen.

Har en følelse av at det slutter å funke etter en viss mengde med GB sendt/mottatt, men det vet jeg ikke... det skjer regelmessig, og er forferdelig irriterende, da jeg ikke vet hva det er som forårsaker problemene. Det er vanskelig å få det til å virke igjen, må alltid resette BIOS på hovedkortet med CMOS "tappen". Men det er ikke alltid det virker heller, som nå og da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Er det noen som har vært borti noe lignende eller som vet hva som kan være feil. Takker ellers for alle svar som kan hjelpe meg!!

Edit:

Bare å spørre om det er noe mer du lurer på

-MOBSAN-

Systemspecs:

Windows XP Pro SP2

AMD 64 3000+

ASUS K8N-E (BIOS 1.005)

512Mb Geil golden dragon

2x 120Gb Seagate

1x 200Gb

GF4 TI 4200 Gainward

CD-brenner Sony

CNet PRO200WL PCI Fast Ethernet Adapter

DVD-brenner NEC

TV-kort Cinergy TV600

Endret av Mobsan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ja. Virker som dette er et av de problemene som man må prøve 1000 ting for å få til å virke.

Har du prøvd å gå inn i enhetsbehandleren og avinstallert kortet? Starte så maskinen på nytt og la kortet automatisk bli installert igjen.

Når du først er der inne så kan du jo sjekke om det er noen konflikter med kortet.

Når du har satt statisk ip, klarer du å pinge eget nettverkskort eller tcp/ip (127.0.0.1)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...