moestue Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg leser stadig om folk som irriterer seg over pixelfeil. Hva er dette egentlig? Har nettop kjøpt meg Eizo L550 og lurer på hvordan jeg finner ut om det er feil.. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 det er et punkt, en pixel (en prikk om du vil) som ikke fungerer slik den skal på en lcd skjerm. de pleier som regel å bli en annen farge enn den skal være. f.eks har jeg en skjerm på jobben som får en blå pixel midt på skjermen når jeg har svart bakgrunn. Jeg ser den ikke når det er lyse farger bak. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Tar ei litt enkel forklaring her: Ein pixel er ein transistor beståande av tre "lyskjelder" (subpixler) Desse har fargane raud, blå og grønn. Dersom ein av desse subpixlane er defekte så vil denne pixelen ikkje vise rett farge i nokre fargar, alt etter kva farge som er gått. Med å bruke svart bakgrunn eller kvit bakgrunn vil ein kunne plukke dei fleste døde pixlene Dersom ein heil pixel er gått så vil den anten være konstant på = Kvit eller konstant av= svart Meir kan ein lese på: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8623&side=11 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Men som jeg nettopp sa i en annen tråd: En død pixel er bare et problem dersom du legger merke til den i daglig bruk. Nå som du vet hvordan kan du ta en rask titt. Er det et problem så vurder å bruke angrefristen. Dersom du ikke ser noen, så tenk ikke mer på det... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå