Gå til innhold

TESTRESULTATER, That's Write 8x DVD-R

Anbefalte innlegg

Ja. Platene er mislykket for mange av brennere i testen.

Men ser ingen problemer med å bruke platene under omstendigheter som jeg har forklart, da fungerer de mer enn greit nok. Da er dette mer enn brukelige plater for 2,- per stk. Jeg har nå brent DVD-video og testet platene i et utall stasjonære spillere uten problemer. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg bestilte et stort antall av disse platene, da jeg brenner mye film til DVD. Men når det er sagt, så var jeg selvsagt heldig at de fungerer såpass greit på Pioneer og NEC sine brennere som jeg nettopp selv har, det skal jeg være den første til å innrømme.

Og dette burde nok vært testet og opplyst med store bokstaver hos komplett.no sine sider om platene, FØR de ble lagt ut for salg. Så folk ikke kjøper katten i sekken. Det er jeg enig i.

Men skjønner ikke at mange av dere gidder være så aggressiv mot disse platene. Mange eier NEC og Pioneer brennere. Dette er veldig rimelige plater, og bruksområdene for brennbare DVD plater er mange. Ikke alle som brenner plater for å arkivere dem for evig og alltid i en brannsikker safe.

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en perfekt verden så kunne dette vært tilfellet. Om det faktisk er noen regler på dette, vet jeg ikke, men en ting kan jeg si med sikkerhet: Finnes dem, så blir dem brutt ganske så ofte.

Tester, som nevnt i forrige tråd, en del plater selv, og det er utrolig hvor mye dritt som finnes der ute. Plater som tilsynelatende fungerer greit kan dø etter kort tid. Spesielt opplevd dette på CDer.

Lenke til kommentar

/me er fornøyd bruker av thatswrite .. kjøpt å brukt de ganske lenge, å det er snakk om mange hundre plater om ikke 1000.

Har nec og pioneer brenner i hus og aldri hatt problemer med disse platene.

Så de er ikke dritt for mitt vedkommende uansett ..

Sikkert leit for dem som har en brenner som ikke funker sammen med disse platene, så om komplett hadde sagt ifra om det på produktsiden så hadde det sikkert ikke vært så dumt :)

Om platene er like lesbare noen år frem i tid er som noen sa en annen sak..

Lenke til kommentar

Brukererfaringer av typen "Jeg er fornøyd med That's write og har aldri hatt noen prioblemer" er i grunn lite verdt når man ikke oppgir om det er snakk om DVD+R eller -R, eller hvem som har produsert platene.

Det kan være Ricoh(Ritek), Optodisc, CMC, Vanguard, Princo, Lead Data eller falske TY.

Så derfor, kan dere ikke vær så snill å bruke DVD identifier så vi vet hvilke plater det er snakk om?

:)

Lenke til kommentar

Sett på en annen måte: Disse platene koster ikke mer enn billige CD-R plater, så hvor mye forventer man vel? :p

Kom gjerne med forslag til andre plater dere vil se tester av. Nei verbatim/Taiyo yuden blir det ikke med mindre noen sponser meg med plater. Bruker drøyt 40 000 kroner (ca 5000 plater) i året på lagringsmedia allerede - og 90% av disse platene blir kun brukt til testformål og så kastet.

Brenner i snitt ca 100 plater i uka. Bare i dag har jeg vel brent rundt 30 plater....

Plater som jeg vurderer å teste og publisere resultatene for:

Optodisc 8x DVD+R (Samsung 8x DVD+R)

Optodisc 8x DVD-R (Samsung 8x DVD-R)

Prodisc 8x DVD-R (eProformance 8x DVD-R)

Prodisc 8x DVD+R har jeg allerede testet. (eProformance, datawrite, bulkpaq osv)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

OC-Freak: hvis jeg har forstått denne posten rett så er ikke platene så ille som det står i opprinnelige tråden likevel?

Hvis det stemmer, kanskje gjøre komplett litt glade og nedtone den negative førsteposten i den tråden?

Er vel uansett ingen som forventer 1. sortering til den prisen... så litt gråmaling passer vel bedre enn den svartmalinga som ble brukt der.

Lenke til kommentar
OC-Freak: hvis jeg har forstått denne posten rett så er ikke platene så ille som det står i opprinnelige tråden likevel?

Hvis det stemmer, kanskje gjøre komplett litt glade og nedtone den negative førsteposten i den tråden?

Er vel uansett ingen som forventer 1. sortering til den prisen... så litt gråmaling passer vel bedre enn den svartmalinga som ble brukt der.

Det er sjelden jeg redigerer vekk egne "tabber" eller omformulerer poster her på forumet. (ennet enn skrivefeil og andre feil).

Grunnen er mitt syn på troverdighet, ved å ikke redigere postene kan alle lese det som opprinnelig stod der og dermed forstå kommentarene lenger ut i diskusjonstrådene.

Fikses derimot tabber/feil osv så vil ikke senere lesere forstå diskusjonene/innleggene som har kommet i tråden.

Vel - er nå bare mitt syn på det det :roll:

Lenke til kommentar
Kunne faktisk tenke meg en test av Optodisc 8x DVD-R og DVD+R da jeg til stadighet ser disse platene på tilbud...

Har faktisk sett noen gode scan's av disse platene på forumet til cdfreaks...

jepp, optodisc 8x er faktisk ikke så ille (4x er en helt annen historie - for ikke å snakke om 2x....)

Noen brennere er det enda som har problemer - kan være interessant å få frem i lyset hvilke brennere dette er.....blant annet en del Lite-On brennere.

Lenke til kommentar

OC-Freak: jeg kan være enig i prinsippet... men, jeg veit hvordan mange her på forumet leser (evt. ikke leser).

Er mange som enten ikke gidder å lese annet enn første side, som bare skummer over alle innleggene, evt bare leser fort over de korteste innleggene, og noen som bare leser de innleggene som passer best med det de selv vil tro.

Lenke til kommentar

Platene jeg har brukt er alle DVD-R.

Har brukt thatswrite i et års tid vil jeg tro .. såvidt jeg vet har det bare vært 4x-plater.

Hvilke dye som er brukt vet jeg ikke men det betyr lite når det aldri har vært et eneste problem med platene og jeg sikkert har vært borti de fleste iløpet av den perioden ;)

De jeg har liggende nå er OPTODISCR004, kjøpt hos komplett for 2-3 uker siden.

Har også noen gamle som er PRINCO så de kan jeg også si med sikkerhet har vært gode her.

Har bestilt en 200pk fra komplett nå, hvis platene mot formodning skulle være søppel så skal jeg heller gi en lyd ;)

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Kunne faktisk tenke meg en test av Optodisc 8x DVD-R og DVD+R da jeg til stadighet ser disse platene på tilbud...

Har faktisk sett noen gode scan's av disse platene på forumet til cdfreaks...

jepp, optodisc 8x er faktisk ikke så ille (4x er en helt annen historie - for ikke å snakke om 2x....)

Noen brennere er det enda som har problemer - kan være interessant å få frem i lyset hvilke brennere dette er.....blant annet en del Lite-On brennere.

Optodisc har jo også benyttet mediakoden til TY på sine 8x DVD-R-plater. Dette for å være kompatibel med brennere som enda ikke har firmware som inneholder Optodisc sin egen mediakode for 8x-plater. Nyere versjoner av Optodisc 8x DVD-R skal ha mediakode OPTODISCR008 og ha høyere brennekvalitet enn samme plater med mediakode fra TY.

Edit: leif

Endret av olav74
Lenke til kommentar
Men skjønner ikke at mange av dere gidder være så aggressiv mot disse platene. Mange eier NEC og Pioneer brennere. Dette er veldig rimelige plater, og bruksområdene for brennbare DVD plater er mange. Ikke alle som brenner plater for å arkivere dem for evig og alltid i en brannsikker safe.

Men de fleste kunne vel egentlig tenke seg å kunne se DVD-filmene de har brent ut et par år etterpå eller noe slikt? Eller brenner du bare for å se en gang, også kaste? :dontgetit:

Lenke til kommentar

ehrm.. alle sammen som sier at deres plater virker.. dere er da oppegående folk; ville det være for mye forlangt at dere hentet ut id'en på deres plater og postet dette her?

hvis dine plater virker kan det jo være fordi det er en annen produsent, og (surprise surprise) dermed en annen media kode. ville gjøre det litt enklere å finne ut om de virkelig var så ille som de høres ut i oc's test, eller om vi snakker om heeelt forskjellige ting.

har selv bestilt kompletts pakketilbud. får se hvordan de funker i nec 3520'en. skal gi tilbakemelding med kode og resultater for min del så snart platene lander :)

til 2kr pr stk er det jo ikke akkurat sånn at man dør om 25% ikke virker.. hehe.. ikke 50% heller for den del ;)

MrM

Lenke til kommentar
huff.. enn om produsentene kunne ha publisert platene under egne merker (altså TY, optodisc, prodisc osv. Det hadde blitt så mye enklere for oss forbrukere da!

Eller om det i det minste ble påbudt med info om den faktiske produsenten på pakken og ved netthandel

De som oppgir sistnevnte får et konkurransefortrinn...............

Lenke til kommentar

Men de fleste kunne vel egentlig tenke seg å kunne se DVD-filmene de har brent ut et par år etterpå eller noe slikt? Eller brenner du bare for å se en gang, også kaste? :dontgetit:

Eller gi vekk. Så er nok det som er tilfelle ja. Personlig "samler" jeg generelt ikke på brente DVD-plater, kun enkelte viktige saker. Men da bruker jeg ikke That's Write til 2,- per stk jeg heller, for å si det slik. :)

Jeg så ikke noen grunn til å poste mediakoden jeg får på disse That's Write 8X DVD-R, da den er identisk med TYG02 oppgitt av OC-Freak. Ser en annen spør om dette.

Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...