Gå til innhold

TESTRESULTATER, That's Write 8x DVD-R


Anbefalte innlegg

iogmed at OC-Freak begynner med informasjon om at han jobber der og der, som kvalitetstester osv og fortsetter med å forklare hvor han fikk platene fra og tilstanden til platene han fikk levert syns jeg er helt kurant. i tilleg syns jeg det er meget bra at han legger ut testresultatene på nettet så andre får se hva han fant av resultater.

 

i bunn og grunn, så ser jeg på denne testen som ett varsko for Thats-Write plater generellt og ikke mot en spesiell butikk.

 

så igjen, flott at du la ut testresultatene OC-Freak :thumbs:

Helt klart flott at noen lager slike tråder, men må si det lukta litt "svidd" her en stund trådstarter redigerte svært fort det verste bort da "Dette er for dårlig Komplett".Han sier jo selv det kun er platene han tester så hvorfor nevne komplett i det hele tatt ? :no:

Fordi brukeren komplett.no har vært aktiv deltaker i den første tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=368877

 

Og har gitt meg en del "ris" i den tråden, samt et par PM'er med "ris".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har omtrent samme resultat av brenningen på disse That's Write 8X DVD-R platene på en Pioneer DVR-108 som OC-Freak. Men jeg har mye bedre avlesing med NEC ND-3520A, pussig nok (jeg postet i den opprinnelige tråden).

 

Trond

 

Edit: Her er nok en scan, brent på Pioneer DVR-108 i 8x.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Tror jeg (som før denne tråden) behandler thast write plater som om de er infisert med ebola og holder meg langt unna da jeg er for glad i mine data til å brenne dem på media som helt klart er skikkelig dritt. Upss ehh substandard kvalitet. hehe

 

Når det gjelder media er min erfaring at man får hva man betaler for, så får man selv bestemme hvor mye dataene er verdt

 

Husk disse platene skal også vare i år framover

 

 

:yes:

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Hva _er_ det med dette forumet? Jeg postet i denne tråden kl 15.09 idag, og OC-Freak har quotet meg. Men innlegget mitt er ikke her ;)

 

Er det en overivrig moderator, eller holder systemet til HW på å kræsje igjen?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Hva _er_ det med dette forumet? Jeg postet i denne tråden kl 15.09 idag, og OC-Freak har quotet meg. Men innlegget mitt er ikke her  ;)

 

Er det en overivrig moderator, eller holder systemet til HW på å kræsje igjen?

Kanskje følgende forklarer litt:

 

Tatt ut innlegg som blei liggande inne i testen.

 

Svaret er i så fall en overivrig moderator ;)

Lenke til kommentar
Hva _er_ det med dette forumet? Jeg postet i denne tråden kl 15.09 idag, og OC-Freak har quotet meg. Men innlegget mitt er ikke her ;)

 

Er det en overivrig moderator, eller holder systemet til HW på å kræsje igjen?

Antakelig litt overivrig med å poste slik at du kom innimellom alle testene :)

 

Billig-plater kjøper jeg aldri uten å vite hvordan de presterer. Thats Write skyr jeg som pesten til det motsatte er bevist. Jeg kjøper mine plater fra leverandør som kan gi en viss garanti for kvalitetsnivået på de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Ja, det må være det, jeg ser på tidspunktet til start-innlegget at det er endret.

 

Jeg har forsåvidt god erfaring med Thats Write 4X DVD+R plater, men levetiden på de jeg bruker er ikke mer enn 1 uke likevel, så fases de ut. Kanskje jeg skulle ta vare på 1 og sjekke den om 1 år, for å sjekke holdbarhet?

 

Prosjekt ;)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at dette er altfor dårlig av Komplett. Ikke bare selger de falske drittplater, men de insisterer på at de er ekte Taiyo Yuden, selv etter at det er opplagt at de ikke er det. De er flinke til å selge datating, men denne episoden har gjort det tydelig at DVD-R har de overhodet ikke peiling på.

 

Jeg har ikke noe med noen butikker å gjøre, og jeg synes OCFreak er litt dårlig til å holde seg nøytral. F.eks. nevner han sjelden konkurrerende butikker når en plate gjør det bra, og andre selger dem billigere enn Norwaydisc. Jeg synes også han generelt skryter litt mye av akkurat de platene ND selger. Derimot har jeg ingen grunn til å tro at han har jukset med tallene i testene, og de er tydelige nok.

Lenke til kommentar

Synes egentlig Ilstang er litt ute på tynn is med dette å si at noen sverter komplett. Dersom det finnes flere batcher der ute så er det flott av OC-Freak å si hvor han har fått sine testplater fra...da vet vi iallefall at batchen til komplett/norek ikke holder mål!!!

Lenke til kommentar
Synes egentlig Ilstang er litt ute på tynn is med dette å si at noen sverter komplett. Dersom det finnes flere batcher der ute så er det flott av OC-Freak å si hvor han har fått sine testplater fra...da vet vi iallefall at batchen til komplett/norek ikke holder mål!!!

Word!

Lenke til kommentar

Synes nå folk tar litt vel av her. Platene er jo helt greie jo, om man har en brenner som takler dem. Resultatene på Pioneer og NEC er jo helt grei, etter egen erfaring, men også i testen til OC-Freak. Hvor lenge de er holdbar etter brenningen er jo en annen sak, men det vil bare tiden vise.

 

Fint at det har blitt avdekket hvilke brennere som IKKE fungerer med disse platene. Men å være så bastant og bruke ord som "dritt" når mange her selv ikke har prøvd platene en gang, er litt drøyt. Platene er OK under riktige omstendigheter og med rett brenner. Og det gjelder IKKE kun disse That's Write 8X DVD-R, det gjelder en bråte andre rimelige merker/medietyper innen DVD-/+R. Klart man får hva man betaler for, men man trenger jo ikke plater til 10 kr stk til ENHVER anleding.

 

Trond

Lenke til kommentar

Ser forresten også at i testen OC-Freak har kjørt med brenning på NEC ND-3520A, er platene forsøkt brent opp mot 12X i midtpartiet. Er litt usikker på hvorfor det har skjedd hos OC-Freak, enten fordi TYG02 er sertifisert mediakode opp til 12X i NEC brenneren, eller fordi han har modifisert BIOS. Uansett, akkurat det partiet hvor platen er oppe i 12X har høy feilrate utslag. Men platen er jo opprinnelig kun ment for 8X, og her brenner NEC rimelig greit på platen. Da jeg selv brant disse platene på min NEC ND-3520A lå den på max 8X, og resultatet var bra, ingen PI feilrate så høy som i denne testdelen til OC-Freak.

 

Trond

Lenke til kommentar

Ekte TY 8x brenner fint på 12x på de fleste brennere med orginal BIOS.

 

Vil du virkelig påstå at disse platene er bra når den ikke fungerer på de fleste brennere? Å kalle dem OK under riktige omstendigheter er en uttalelse som ikke henger på greip.

 

Førtes innlegg fra OC gikk ut på å advare folk om at dette ikke var ekte TY, og at det var lavkvalitets dritt. Dette synes jeg har kommet meget godt fram fra testene hans.

 

Men for all del, men får hva man betaler for. Det er bare litt synd at man egentlig ikke vet hva man betaler for siden thats write tydeligvis skifter dye litt for ofte.

Lenke til kommentar

Ja det er OK plater på brennere som takler dem. Jeg sier ikke at det er OK plater for enhver pris.

 

Ser forresten at test-brenningen på NEC ND-3500AG også ligger opp mot 10X-12X. Det er jo ikke en helt korrekt prosedyre det da, og test-brenne plater som selges og er ment for 8X, opp mot 10X-12X. Spesielt ikke når OC-Freak innledningsvis sammenligner resultatene med en brenning av en ekte Taiyo Yuden, som man ser er jevnt brent på 8X. Da burde han i så fall ha kjørt tvunget 8X brenning på NEC brennerene. Og nå snakker vi kun kvalitets-testing, ikke om det er ekte TY eller ikke (det skal jeg fremdeles ikke uttale meg noe om).

 

At "ekte TY 8x brenner fint på 12x på de fleste brennere med orginal BIOS" er jo fullstendig irrelevant, spesielt siden OC-Freak konkluderer med at disse platene nettopp IKKE er ekte.

 

Trond

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Synes egentlig Ilstang er litt ute på tynn is med dette å si at noen sverter komplett. Dersom det finnes flere batcher der ute så er det flott av OC-Freak å si hvor han har fått sine testplater fra...da vet vi iallefall at batchen til komplett/norek ikke holder mål!!!

Word!

Merkelig att di platene jeg har kjøp fra Komplett funker :hmm: , må si jeg føler at isen er flere meter tykk under meg :cool:

Lenke til kommentar

Noe som også burde legges til med hensyn til denne testen til OC-Freak er at å si at avlesingen er dårlig og kun vise til scans når platen er lest i en NEC ND-3520A, blir også litt skjevt.

 

Det fåtall lesere som klarer å lese brennbare plater opp mot 16X, inkl. NEC ND-3520A, leser 16X svært ustødig selv ved relativt liten feilrate på platen. Dermed går det ikke KUN på at platen er noe dårlig brent, det går også på den høye lesehastigheten og hvordan det påvirker feiloppretting.

 

Hadde platene som var brent på NEC og Pioneer i denne testen, vært lest på spillere som leser max 12X eller lavere, ville avlesingen trolig vært helt OK. F.eks. kunne han kommet med noen scans med avlesing på Pioneer sin DVR-108 som leser max 12X på brennbare plater.

 

Mange stasjonære DVD-spillere leser platene på kun 1X eller 2X, og Samsung sin DVD-ROM i Xbox leser max 5X-6X. I disse tilfellene kan disse platene brukes uten noen som helst problemer, så framt de er brent på en Pioneer eller NEC som i testen til OC-Freak.

 

Trond

Lenke til kommentar

Du kan sammenligne disse med de fleste plater på markedet og kommer fram til at dem er dritt i forhold. Dem fungerer jo seriøst ikke på et flertall brennere ?

 

Om man er såpass naiv å tro at siden det funker på 1 eller 2 brennere så er det sikkert bra plater, så har man et problem. De er sikkert fine som bruk-og-kast plater dog. Men skulle jeg brent noe jeg vil beholde mer enn 1 mnds tid, så ville jeg nok prøvd å finne noen andre.

 

Plextorplater er forøvrig ekte TY, og uten tvil noen av de beste platene man kan få. dessverre til en noe stiv pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...