OC-Freak Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Da tror jeg det var alle testene - bare spør hvis dere lurer på noe eller vil ha flere tester Konklusjon: ok komplett - jeg gir meg de er ikke 100% dritt som jeg tidligere sa, men de er uansett ikke spesielt bra En god del brennere som ikke klarer å brenne disse, de fleste gir litt for høyt feilnivå og generell plate kvalitet (se riper bildet og NEC ND-2510A resultatet) er ikke spesielt bra. Endret 29. januar 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Dette må jo være et tilltak for å sverte en konkurent eller åpenbart dumt og teste plater med synelige feil. Har selv brent xxx antall plater av merket That`s Write uten en eneste feilbrenning eller andre merkbare problemer Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 meget pen test OC-Freak kort oppsummering: Ligg unna Thats-Write. de er ikke verdt plasten de er laget av.. jeg skal iværtfall ikke kjøpe thats-write neste gang jeg handler plater. jeg er egentlig glad for da jeg kjøpte thats-write fra komplett da jeg kjøpte brenneren min så var det en annen god type plater de hadde da, og ikke de ubrukelige fake platene de prøver å selge nå. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Jeg har ett kvasirelatert spørsmål. Ser du "disser" Lite-on litt her, er de dårlige til å brenne?, tenkte å kjøpe mg ny brenner snart, brenner kun på +r, dessuten ripper jeg mye musikk, så drevets evne til ripping av musikk, og å komme gjennom kopibeskyttelse er viktig, har hørt Lite-on var bra på dette. AtW Endret 29. januar 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Uff å uff jeg som har bestillt disse platene og jeg har en 2510 brnner Ellers takk for testen. Sjekke om jeg kan slette orden. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Veldig bra og informasjonsrike tester. Litt off topic : Er det feil på platene om jeg får initilization error ved kvalitets testen? Får kun opp Lesehastighet, ikke noe jitter og annen informasjon der. Brenner Nec 3500 AG. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Takk for bra test, nå slipper jeg å bruke penger på dårlige plater Tviler på at Komplett eller noen andre får solgt så mye av disse nå. Vet du om det har dukket opp DVD+R plater med samme "liberale" bruk av mediekoder? Ja, blant annet "Hyundai DVD+R" er falske DVD+R plater med YUDEN000T02 medie kode Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 @Ilstang prøv heller, sverte ett merke. Thats-Write hadde gode plater før, nå husker jeg ikke hvilket fabrikat, men dem var tilnærmet det beste man fikk av andre fabrikat enn Tayo Yuden. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Veldig bra og informasjonsrike tester. Litt off topic : Er det feil på platene om jeg får initilization error ved kvalitets testen? Får kun opp Lesehastighet, ikke noe jitter og annen informasjon der. Brenner Nec 3500 AG. Nei - du må ha en brenner som støtter kvalitetstesting. Dette er noen brennere som støtter kvalitets testing: AOpen DUW1608 BenQ DW1620 Lite-On brennere BTC Brennere Plextor PX-712A/PX-716A støtter det også - men du må bruke plextools sin Q-check funksjon. Disse støtter IKKE feilsjekking: NEC brennere LG brennere En del andre... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har ett kvasirelatert spørsmål. Ser du "disser" Lite-on litt her, er de dårlige til å brenne?, tenkte å kjøpe mg ny brenner snart, brenner kun på +r, dessuten ripper jeg mye musikk, så drevets evne til ripping av musikk, og å komme gjennom kopibeskyttelse er viktig, har hørt Lite-on var bra på dette. AtW Lite-On sin siste SOHW-1653S er ikke så ille, så lenge du brenner på 8x hastighet MAX. 12x/16x = stort sett uleselige plater eller dårlig lesbare plater. Les min SOHW-1653S test her: http://www.cdfreaks.com/article/174 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Ser ut som jeg må sende deg noen plater da , har kun den Nec brenneren. Men har hittil kun hatt dårlige opplevelser når jeg skal overbrenne en disc, men dette har vel mer med om platene takkler det eller ikke. Takk uansett for kjapt svar . Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 @Ilstang prøv heller, sverte ett merke. Thats-Write hadde gode plater før, nå husker jeg ikke hvilket fabrikat, men dem var tilnærmet det beste man fikk av andre fabrikat enn Tayo Yuden. Hær annså jeg Komplett som en konnkurent siden trådstarter nevner dem i forbindelse med disse "dårlige" platene. Fikk senest i går 50 stk av disse i posten og di funker da helt fint hos meg Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Tatt ut innlegg som blei liggande inne i testen. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 <ironi> Vi får vel alle heller dra og handle plater hos Norwaydisc.no </ironi> Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 <ironi> Vi får vel alle heller dra og handle plater hos Norwaydisc.no </ironi> Bare så det nok er klart for alle her - jeg tviler på at noen ikke lengre vil anbefale folk å handle plater på komplett.no pga dette, men at de heller ikke vil anbefale folk å kjøpe disse platene, uansett hvor Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Dette må jo være et tilltak for å sverte en konkurent eller åpenbart dumt og teste plater med synelige feil.Har selv brent xxx antall plater av merket That`s Write uten en eneste feilbrenning eller andre merkbare problemer Beklager ordleggingen, det er ikke meningen å sverte komplett, meningen er å vise hvor dårlige That's Write er - spesielt dette partiet. At komplett (og andre butikker som tar plater fra norek som er distributøren) selger disse får være deres sak. Selv handler vi en god del hos norek, dog ikke plater fordi kvaliteten blir for lav. Hadde kvaliteten vært bra nok så hadde vi så klart solgt that's Write/samsung vi også. Upartisk? Jeg prøver å være det ja. Å legge ut uriktige testresultater for eventuelt å sverte en konkurrent, kan virke en gang, kanskje to, men blir du avslørt så svir det 100 ganger så mye og jeg vil da miste hele troverdigheten jeg håper jeg har. Bare se hvordan det har gått med de som har reklamert for butikken de har jobbet hos og så blitt avslørt, makan til pes slike får skal du lete lenge etter. Derfor ser jeg ingen grunn til å forfalske resultatene. Å være upartisk og legge ut de korrekte testresultatene er det eneste som vil virke i det lange løp. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) At folk enda kommer til å handle plater hos komplett/andre som fører that's write er jeg sikker på, er nok bare en liten % av kundene deres som leser denne tråden og vet hva de går til. Alt i alt tror jeg ikke komplett/andre vil merke så mye nedgang i salget. Men at de kan forvente seg noen telefoner på support med klager samt noen returer på disse platene tror jeg nok. Edit: eneste måten fler folk kunne ha lest denne tråden måtte være om det var link fra komplett/andre webshopper til denne tråden. Men jeg tipper komplett/andre er raskt ute og sletter slike brukererfaringsinnlegg som inneholder linker eller negativ kritikk Endret 29. januar 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 iogmed at OC-Freak begynner med informasjon om at han jobber der og der, som kvalitetstester osv og fortsetter med å forklare hvor han fikk platene fra og tilstanden til platene han fikk levert syns jeg er helt kurant. i tilleg syns jeg det er meget bra at han legger ut testresultatene på nettet så andre får se hva han fant av resultater. i bunn og grunn, så ser jeg på denne testen som ett varsko for Thats-Write plater generellt og ikke mot en spesiell butikk. så igjen, flott at du la ut testresultatene OC-Freak Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Synes det er meget bra at noen tar en upartisk test av disse platene, noe jeg er helt sikker på at OC-Freak har gjort i dette tilfellet. Har selv kjøpt mange DVD+R plater hos komplett før det begynte å dukke opp "rene" DVD butikker rundt på nettet. Og når jeg i ettertid har kvalitetssjekket disse har jeg fått meg ett lite sjokk.. Ikke for å sverte komplett/norek, handler mye derfra, og er meget fornøyd med både vareutvalgt og support, men når det kommer til plater er de langt fra på topp. Å handle plater fra butikker som ikke vil fortelle deg mediakoden på forhånd er ett like stort sjangsespill som å spille russisk rulett. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 iogmed at OC-Freak begynner med informasjon om at han jobber der og der, som kvalitetstester osv og fortsetter med å forklare hvor han fikk platene fra og tilstanden til platene han fikk levert syns jeg er helt kurant. i tilleg syns jeg det er meget bra at han legger ut testresultatene på nettet så andre får se hva han fant av resultater. i bunn og grunn, så ser jeg på denne testen som ett varsko for Thats-Write plater generellt og ikke mot en spesiell butikk. så igjen, flott at du la ut testresultatene OC-Freak Helt klart flott at noen lager slike tråder, men må si det lukta litt "svidd" her en stund trådstarter redigerte svært fort det verste bort da "Dette er for dårlig Komplett".Han sier jo selv det kun er platene han tester så hvorfor nevne komplett i det hele tatt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå