Gå til innhold

Stjal 20000 tabletter på ett år - brukte alt selv

Anbefalte innlegg

Leste i dag en spennende artikkel i Dagbladet. Det som er litt spennende er at en kvinne i Kristiansand har stjålet 20 000 tabletter (Paralgin Forte) i løpet av et år, og har forklart til politiet at hun har brukt alt selv. Politiet anser saken som oppklart.

Da tenker jeg med meg selv: Hvordan klarer et menneske å bruke 20 000 PF-tabletter i løpet av ett år? Det er snakk om nesten 55 tabletter om dagen! Er kvinnen blitt totalt imun, eller er det politiet som er naive og ikke ser videresalg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går an å bruke de mengdene, det som er farligst er 27.5 gram paracetamol pr. døgn, ikke kodeinfosfatet. Paralgin Forte inneholder x mg kodein og 500 mg paracetamol.

Kjenner folk som har brukt slike doser, en av dem døde av leversvikt pga paracetamolen.

Men jeg tror også at hun har videresolgt.

Lenke til kommentar

Jepp. Og de sa heller ikke noe om at de anså saken som oppklart. Sånn som jeg oppfattet det på politimannen på TV, arbeidet de fremdeles med å utrede hva det var som hadde skjedd.

Offentlig/formell avklaring, eller hva det nå enn heter.

Lenke til kommentar
Tror det er ganske umulig å spise 55 tabletter om dagen ja... Maks anbefalt dose i små tidsperioder (et par uker) er 8 om dagen.

Altså. Som stiag-hg nevnte så har spesialistene politiet har snakket med, gått godt for at men kan opparbeide seg en høy nok toleranse til å spise 20 000 PF i løpet av et år.

Er vel bare å sette i gang å prøve. ;)

Lenke til kommentar

er jo ikke verre enn å se om hun har opparbeidet en toleranse, sant? hvis hun har, så har hun trolig slukt dem selv. må jo stappe inn mange før man får toleranse for sånt, så store mengder ble nok slukt. hvis hun ikke har toleranse, så skulle hun ha være død for lengst, noe som da sier at hun lyger, og at hun enten har dem, eller har solgt dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...