Gå til innhold

LANPARTY nF4 SLI-DR eller K8NXP-SLI?

Machz

Anbefalte innlegg

Hei,

Venter i spenning på at K8NXP kortet fra Gigabyte skal komme i handelen. Ser at LANPARTY nF4 SLI-DR kortet er fått en bekreftet leveringsdato 08.02.05 mens K8NXP-SLI kortet har en ubekreftet dato den 9.feb.

Ville det være bedre å se an om K8NXP korter kommer i sjappa eller er det bedre å gå for LANPARTY nF4 SLI-DR fra DFI?

Noen som har erfaring med DFI kortene? Har fått med meg at dette er et entusiast-kort(noe jeg jo er), men er det bare utsende som er bra eller er resten også bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei,

Ja da har jeg fått Gigabyte kortet mitt(har hentet det for en stund siden nå).

Kortet i seg selv ser bra ut, men det er en ting som jeg ikke er særlig imponert over og det er at det er en stor kondesator på DPS kortet som tar i en stor kondesator på hovedkortet. Faktisk så tar de såpass at DPS kortet ikke står 100% i vinkel!

Ellers så følger det med en hel haug med stæsj, det er bare synd at jeg ikke har bruk for noe særlig av det.

Kan nevne 8 SATA kabler, x ant USB bakplater men bare en PATA kabel.

Siden det er snakk om litt stive SATA kabler, kommer jeg ikke til bruke noen av de(bruker heller noen kule UV kabler som er mykere).

To PATA kabler derimot kunne jeg ha tenkt meg å bruke siden de som fulgte med var penere enn de jeg hadde(men ikke runde som man kanskje kunne forvente seg). Å bruke en PATA kabel av hver sort er ikke noe særlig aktueltl så da blir det til at jeg ikke bruker den ene kabelen som fulgte med.

Altså, jeg bruker ingen av kablene som fulgte med...

Det fulgte også et WLAN kort med i pakken, men jeg ser ikke helt nytten av det siden jeg har kablet LAN fra før av.

Så alt i alt, så er det eneste jeg har brukt for, er hovedkortet og DPS enheten(må vel monteres eller så funker vel ikke kortet, eller?)

Håper virkelig at kortet ikke svikter meg siden jeg måtte ut med 1995,- for den :D

Dette er en fin pakke for de som skal bygge en PC fra scratch og som har ørten disker de skal koble til. Ellers er ikke stæsjet som følger med noe særlig nyttig etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...