themisfit Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 har en hp ze pc jeg kjøpte for et par år siden. i det siste har den begynt å utvikle enormt med varme (sånn at jeg brenner meg nesten hvis jeg tar på undersiden av den). det at den blir varm har kansje noe med at jeg har koblet til en dvd-brenner OG en ekstern harddisk i pcmcia (cardbus) porten, uten at denne har noen egen strømforsyning. spørsmålet mitt er; trenger jeg noen form for kjølig, eller hva er greia her? må noe gjøres? Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det er kjøling på den, men hvis du har hatt den i et par år har det sikkert blitt en del støv inne med viftene. Den letteste måten å forbedre kjølinga på er nok å støvsuge der lufta blir blåst ut. Da får vifta dyttet ut mer luft, og CPUen blir kaldere Hvis du "tør" å gå litt dypere, kan du bytte ut kjølepastaen på CPUen med f.eks. Arctic silver 5. En på forumet her reduserte varmen på CPUen med 20C* med å bare gjøre det!.. Det er ikke helt vanlig at tempen synker såå mye, men det sier litt om hvor mye det _kan_ gjøre. Man mister garantien hvis man gjør dette da (er jeg rimelig sikker på) Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Kjølingen som er standard på en bærbar er "vanskelig" å skifte ut. Den som kan være er som nevnt før er at denne har fått støv inni seg, som igjen sperrer for luftsirkulasjon i maskinen. Ellers basert på mine egne erfaringer av min bærbare HP, utvikler bærbare fryktelig med varme under load. (Jobbing) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Flyttes til kjøling luft då det er eit kjølespørsmål og ikkje eit cpu-spørsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå