Gå til innhold

Hvordan fjerne chipsetkjøler?

Vain

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å bytte ut den orginale chipsetkjøleren med denne.

Har sett litt på kjøleren, men den er ikke festet med skruer. Regner med at den er limt på på en eller annen måte. Noen som vet hvordan man fjerner denne uten å ødelegge noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på hovedkortet er det festet en/et chipset kjøler.. den er festet med hengsler (metall biter på hver side som holder den nede)

antar at man skal ta av denne og feste de på alternativ kjøler... (som du selv bestemmer) ;)

tror ikke det skal være noe værre enn det...

men vis det er det, så er det en bruksanvisning på denne siden... sikkert noe nyttig der...

Endret av AnVli..p4
Lenke til kommentar

Tror jeg har det samme problemet... Da jeg kjøpte pc'n husker jeg at vifta var løs, og den var festet med noe hvitt limlignende greier...

den er festet med hengsler (metall biter på hver side som holder den nede)

I tillegg til det...

Endret av ChaosKing
Lenke til kommentar

Er din nåværende chipset kjøler festet med klips?

Den du linker til, trenger 2 hull i hovedkortet ditt, slik at du får festet den med disse klipsene.

ChaosKing: Det "hvite" du snakker om er nok kjølepasta :)

Kanskje den evt var festet med termisk lim, men da hadde det nok ikke vært med "hengsler".

Lenke til kommentar
på hovedkortet er det festet en/et chipset kjøler..   den er festet med hengsler (metall biter på hver side som holder den nede)

antar at man skal ta av denne og feste de på alternativ kjøler... (som du selv bestemmer)  ;)

tror ikke det skal være noe værre enn det...

men vis det er det, så er det en bruksanvisning på denne siden...   sikkert noe nyttig der...

--fjernet URL---

Slik ser chipsetkjøleren ut. Er ingen hengsler på den, og jeg kan ikke se hvordan den er festet. Så jeg regner med at den er festet med lim elns.

Har sett på bruksanvisninga til zalman-kjølern, men det er ingen hull på hk for å montere den. Evnt. må jeg feste den med termisk lim.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan chipsetkjøleren er festet, og det ville være synd å ødelegge noe.

Endret av 86Fredrik
Lenke til kommentar

Hvis det ikke er noen hull der, så må du nok feste chipset kjøleren med termisk lim vil jeg tro.

For og fjerne den som allerede er der, så kan du bruke en hårføner, slik at det termiske limet som forsatt er der løsner litt, så er det bare å vrikke litt på den, så skal den nok løsne.

Kanskje noen andre har noe andre gode ideer :)

Lenke til kommentar
Er nok hull.

Er som regel festet med plastikplugger, ser du under hovedkortet så stikker de ut der. Gir som regel etter etter litt lemlesting.

Det er ikke hull på hk rundt chipset. Har sjekka det før. Det var derfor jeg lurte på hvordan man fjernet chipsetkjølern.

Hvis det ikke er noen hull der, så må du nok feste chipset kjøleren med termisk lim vil jeg tro.

For og fjerne den som allerede er der, så kan du bruke en hårføner, slik at det termiske limet som forsatt er der løsner litt, så er det bare å vrikke litt på den, så skal den nok løsne.

Takk, det var noe slikt jeg var ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...