Gå til innhold

Kjøpe PC-høyttaler (hvilken av disse 4 anb. dere?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

å huff. husker den gangen jeg skulle gå til inkjøp av et logitech anlegg. er vel 1 år siden nå. sitter her med varig meeeeen. hva skjedde med ord som. holografi, dynamikk, tempo, detaljer, varme, luftighet. også kjent som MUSIKK! det eneste jeg husker var en gedigen basskasse. stikkord - trekasse med rumlebass. huff! den gikk fort i kompresjon og var antonymt med kjapp og presis. diskanten og mellomtonen gled ut og skapte rett og slett ubehagelige lyttestunder. det låt til tider skarpt og analytisk med spisse s'r. evnen til å formidle små dynamikk i lavere mellomtone eksisterte ikke.

 

fikk derimot en positiv opplevelse med GW 5,1. som hadde absolutte mangler, men til tider fikk den rockefoten til å rikke på seg!

 

tror gw 7.1 er et enda bedre kjøp! har hørt mye bra om det. spesielt til film og spill.

Endret av Hydrolift
Lenke til kommentar

Sitter med Logitech Z-2300. Å det er et anlegg som kan klart anbefales. Det har meget god lyd fra høytalerene samt at det (i mine øyne) ser meget fint ut. Bruker det både til spilling og musikk av mange forskjellige sjangrer.

 

Bassen er i mine ører fin den.... kan takket være egen bass kontroll på "fjernkontrollen" meget raskt justeres til å passe de forskjellige musikk sjangerene.

 

Til de som snakker om flytting av fjell og risting i hele huset må jeg nesten si meg skuffet. Det duger fint på gutterommet med subben under skrivebordet så du får bassen sentrert på deg selv. Men til stor steroanlegg følelse blir det litt lite. Ikke misforstå, anlegget er MEGET bra. Men skal du virkelig plage naboene må du nok opp på noe større, både i pris og fysisk størrelse.

 

Prisen på 1200-1300 kr er grei for pc-høytalere av dette kaliberet. Meget godt anlegg, som klarer å dytte ifra.

Lenke til kommentar

Er syk. så jeg har ikke fått bli med på "den store Logitech vs Megaworks-krigen", men det er slik med folk som har Intel prosessor; blir flamet BARE på grunn av at de har Intel, og det samme med AMD. Logitech-folk (de som har Logitech-anlegg) vil altid sie IMOT Creative, og visa-versa.

Så til trådstarter: Gå inn i en buttikk, hør med betjeningen om du kan få høre noen annlegg fordi du skal kjøpe annlegg til pc`en, og kjøp det du liker best, samme hva merke det er. (ikke glem å si hva maks-pris du skal ha)

Lenke til kommentar
Er syk. så jeg har ikke fått bli med på "den store Logitech vs Megaworks-krigen", men det er slik med folk som har Intel prosessor; blir flamet BARE på grunn av at de har Intel, og det samme med AMD. Logitech-folk (de som har Logitech-anlegg) vil altid sie IMOT Creative, og visa-versa.

Jeg har selv et Creative-sett, og anbefaler Logitech, så den teorien du kommer med der kan du drasse med deg litt lenger ut på landet der potetene gror og folk går i bunad daglig..

 

Så til trådstarter: Gå inn i en buttikk, hør med betjeningen om du kan få høre noen annlegg fordi du skal kjøpe annlegg til pc`en, og kjøp det du liker best, samme hva merke det er. (ikke glem å si hva maks-pris du skal ha)
Seffern.. Selvsagt..

 

Men er spør han oss om våre meninger og erfaringer, og hva er vel mer naturlig enn å svare på det han spør om..

Lenke til kommentar

Har denne:

 

Creative Megaworks THX 250D 2.1

 

Er meget fornøyd med lyden og synes designet er tidløst og lekkert uten

å se ut som eit romskip. Byggekvaliteten er meget høg. Lyd-kontrolleren

fungerer meget bra med nivå indikator på volum og bass/treble ved leds, samt mute-funksjon og headphones utgang.

 

Anbefales! :thumbup:

 

PS: Måtte spela mitt inn ei stund før lyden kom til sitt fulle.

Lenke til kommentar
QUOTE (sigen @ 04/02/2005 : 12:18)

Er syk. så jeg har ikke fått bli med på "den store Logitech vs Megaworks-krigen", men det er slik med folk som har Intel prosessor; blir flamet BARE på grunn av at de har Intel, og det samme med AMD. Logitech-folk (de som har Logitech-anlegg) vil altid sie IMOT Creative, og visa-versa.

 

 

 

Jeg har selv et Creative-sett, og anbefaler Logitech, så den teorien du kommer med der kan du drasse med deg litt lenger ut på landet der potetene gror og folk går i bunad daglig..

 

Det er jo altid NOEN som liker LOgitech, selv om de har Creative, og visa-versa igjen.

 

Dessuten så ber du meg dra teorien min lenger ut på landet, der potetene gror, og fol går i bunad til daglig; Potetene gror fint her takk, hvordan er det der? bunadene er det litt verre med, de bruker vi bare på 17. Mai og lignende anledninger. (bor på landet) :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har selv prøvd Logitech z-680, Z-2300 og har selv Logitech z-5500! Jeg kan love deg at du fåt et bra anlegg for pengene om du velger Z-2300! Men alle som driver å skriver "det rister noe skikkelig i huset" osv.. :p Er det noe bra at alt rister? For meg synes jeg det er dårlig! Det skal jo F*** ikke bare riste.. Bassen på logitech z-5500 er overkill! Den er alt for kraftig i forholdt til sattelitthøytalerne..Men synes jeg har fått mye for pengene! :thumbup:

 

Anbefaler logitech z-2300 :yes:

Endret av siemensboy
Lenke til kommentar

Jeg har Logitech Z-560 (ca. 2000 kr). De er forsåvidt greie nok til spill og film, men til musikk er hodetelefoner til halve prisen fantastisk mye bedre. Faktisk har jeg knapt brukt høyttalerne på et år. Hvis du ikke må ha rumlende bass som føles på kroppen, anbefaler jeg på det sterkeste at du kjøper hodetelefoner i stedet.

 

Når det gjelder spilling, så er det vel en kjent sak at de fleste hardcore multiplayer FPS-spillere bruker hodetelefoner.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
men vi alle kan vel si oss enige i at bassen på mange ikke (samtlige) logitech anlegg er alt for dominerende og brummlende!

Problemet ditt virker det som, og til dels mitt er at vi antagelig har vokst fra mest mulig bass og høy lyd alderen? Kjenner meg selv igjen fra noen år tilbake, da var det 4stk 12" cv høytalere og hjemmebygd 18" sub og nad og denon på gutterommet på 12 kvadrat. Fin lyd var det ikke, men brydde meg BARE om trykket. Logitech leverer mye(for mye kanskje) bass, og for folk som ikke har hørt på gode hifi anlegg så er det gjerne synonymt meg god lyd. Har selv z 680, syns bassen er grøtete og rumlete/overdreven på musikk, selv med bassen på minste innstilling. Kjøpte systemet for å bruke det utelukkende til film grunnet slunkent studentbudsjett. Til dette syns jeg det leverer ganske grei lyd. Men som musikk formidler så suger det. Det kan selvfølgelig levere høy lyd, men det er ikke det samme som god lyd. Hadde jeg ikke hatt annen stereo til musikk så hadde jeg aldri kjøpt det.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg om det..

Men noe jeg skulle kanskje ha gjort i stedet for å kjøpe dette settet er kanskje å satse på 2 gulvhøytalere med kanskje 3 elementer og en skikkelig forsterker som jeg kunne bygd på med høytalere og etter noen år kanskje ha et dritbra 5.1 system :innocent: og kanskje ikke et 5.1 system fra logitech?!

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg om det..

Men noe jeg skulle kanskje ha gjort i stedet for å kjøpe dette settet er kanskje å satse på 2 gulvhøytalere med kanskje 3 elementer og en skikkelig forsterker som jeg kunne bygd på med høytalere og etter noen år kanskje ha et dritbra 5.1 system :innocent: og kanskje ikke et 5.1 system fra logitech?!

Ja, om man kjøper en billig forsterker, alla nad eller cambridge, og så feks gale høytalere for å få ned prisen så får du et oki stereoanlegg som spiller i mine ører meget bra til prisen og kan bygges ut med en sub. Eller man kan legge mer penger i forsterker og kjøpe den billigste denon surround forsterkeren. Vil man bare ha høy lyd så er jo cv blitt utrolig billige etter at de la produksjonen i kina. Og de spiller ganske oki fint i forhold til prisen på de siste modellene. Den ene serien ser jo ganske oki ut også og kommer i grått. Man får de minste gulvstående høytalerne der for ca 1700 pr par om jeg ikke husker feil. dog har de "bare 6.5" basser(koster bare noen kr med for 10"ere).

 

Ellers er det letteste for trådstarter å gå i en foretning der de har begge og høre selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...