anders888 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei! Jeg har et forum (http://www.sykkelen.com/forum/) og jeg lurer på om jeg kan flytte hele mappen til forumet over på en annen server? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Nei det kan vel ikke skade å bare å lagre den på datan også leger du den over i den nye mappen. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du må huske å kopiere databasene over til den nye serveren også. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Nå er ikke jeg noe ekspert på dette omerådet, men må du ikke ha med filene som ligger i databasen også? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du må ta backup av hele databasen, flytte alle filer, oppdatere konfig-filen med ny informasjon fra den nye serveren, og legge inn database-backupen på den nye serveren. Er ikke bare-bare å flytte et forum... Lenke til kommentar
gather Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Er det jeg som tenker feil eller er det ikke bare å sette opp forumet på den nye serveren. Ta en dump av db og kjør den inn på den nye. Mulig det også er en config.php eller.no i den duren som du kjører over. Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Vist jeg tar en back up av forumet og så setter det opp på nytt på den nye serven og laster opp backup filen, tror dere det vil funke? Grunnen til at jeg ikke kan prøve det er at jeg får de nye serven når den andre går ned. derfor må jeg være helt sikker på at det går. edit: Innlegg nr. 100 Endret 31. januar 2005 av anders888 Lenke til kommentar
JonV Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Last ned FULL backup av Sql databasen. Last ned FULL backup av filene på serveren. når den nye serveren er oppe laster du inn backup på Sql. Så laster du opp ALLE filene du lasta ned. Nå vet jeg ikke hvilket forum du bruker men i de fleste så må du redigere config.php med brukernavn/Passord og navn på databasen så skal det gå fint dette. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det kan jo også være en idè å laste ned apache/php/mysql til maskina di og ta backup av filer og database og prøve å sette det opp lokalt.. så får du trent litt på det også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå