Gå til innhold

TEST: Dell Latitude D610

Anbefalte innlegg

Nu har jeg uansett tatt litt advice, og byttet til en D610 med ATI X300. Maskinen kom nå rett opp i 1400x1050 uten noe hassle, både med vesa og ati driveren. :)

Og du får nå ekte hardware 3D-støtte i linux med Mobility Radeon X300. Dessuten, det er mye å spare på å kjøpe minne selv fremfor å kjøpe dette direkte fra Dell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nu har jeg uansett tatt litt advice, og byttet til en D610 med ATI X300. Maskinen kom nå rett opp i 1400x1050 uten noe hassle, både med vesa og ati driveren. :)

Og du får nå ekte hardware 3D-støtte i linux med Mobility Radeon X300. Dessuten, det er mye å spare på å kjøpe minne selv fremfor å kjøpe dette direkte fra Dell.

Nja .. vi får se om jeg blir enige med disse ATI driverne etter hvert.

Hva komponenter angår så foretrekker jeg at hele maskinen er levert av Dell, slik at det ikke blir noen spørsmål rundt support. Dersom eksempelvis en minnebrikke levert av Dell skulle feile, så kommer det en tekniker med ny brikke i løpet av neste arbeidsdag :D

Lenke til kommentar
Og du får nå ekte hardware 3D-støtte i linux med Mobility Radeon

Eh, nei. Radeon driveren fra Xorg støtter ikke hardware aksellerasjon på denne chipen, og fglrx driveren fra ATI fryser skjermkortet dersom hardware aksellerasjon er slått på.

Jeg får vel belage meg på et par år til med dual-boot...

Lenke til kommentar

Eh, nei. Radeon driveren fra Xorg støtter ikke hardware aksellerasjon på denne chipen, og fglrx driveren fra ATI fryser skjermkortet dersom hardware aksellerasjon er slått på.

Og da er jo Longhorn her...

Lenke til kommentar

Og da er jo Longhorn her...

For de som gidder å legge inn den driten der, ja...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Nei, det er jeg alt annet enn enig i.  Utvalget av tester holder ikke til å kunne konkludere med noe som helst, det kan knapt kalles en smakebit.  Skikkelige teststeder kaller slikt for en "preview"...

For det første så er det en test av en maskin, og ikke en plattform/prosessor. Prosessorytelsen iforhold til andre systemer vises godt i XMPEG-testen. Systemytelsen vises i mobilemark. 3D-ytelsen vises til en viss grad i 3dmark (det vil være tester av spill for maskiner som er beregnet til å spilles med). Det er også gjort noen flere tester som ikke har kommet frem her da vi ikke har noe vi kan sammenligne dem med enda.

Jeg er enig i at det burde vært litt flere programmer, men det er ikke alltid man får tid. For å få ferdig denne testen satt jeg oppe i ett helt døgn for å få ferdig de siste testene og dobbeltsjekke dem før budbilen kom å hentet maskinen.

Kan du gi meg noen gode eksempler på hvordan du mener vi burde gjøre det?

Beklager seint svar, men jeg har ikke sett noen skikkelige ytelsestester av bærbare før nå ganske nylig. Denne testen foretatt av Hexus.net synes jeg er helt glimrende:

http://www.hexus.net/content/reviews/revie...mlld19JRD0xMjg3

Hvis Hardware.no kunne fulgt opp med noe tilsvarende så hadde det vært helt topp :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...