lundvegard Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) lurte på om det er trygt å handle på denne adressn: foto sense de har jo meget gode tilbud, men er usikker på om de er seriøs eller om det er en såkalt svindler butikk! Endret 30. januar 2005 av lundvegard Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg er alltid skeptisk til utenlandske, ukjente butikker. Sidene var ikke direkte profesjonelt satt opp heller, og med tanke på frakt, toll og moms, så er det ikke direkte billige heller. Husk at du får i beste fall kun ett års garanti, og mister de fem årene med reklamasjonsrett som du får om du kjøper i Norge. Ville heller satset på en norsk butikk... Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 hørt om expansys? http://www.expansys.no utenlandsk butikk med norske kontorer.. prisene der så veldig bra ut. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Nystartet også ser jeg. Foretaksregistrert 08.12.2004 Noen som har prøvd de? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Når du har betalt moms og gebyrer så er det plutselig mye dyrere enn i Norge. Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) konica minolta d z5 2900 på expansys..ca. +25% moms +150 i toll +300 i frakt f.eks =4075 kroner altså 500 kroner billigere enn det billigste i norge. å da har jeg ikke tatt med det de tar i frakt i norge. her er det jeg fikk høre fra importøren : ----------------------------------------------------------------------------------------------- Hei! Når det gjelder prisen så vil jeg anta at den vil ligge på ca. kr.4500,- hos nettbutikkene. Vår anbefalte utsalgspris vil være 4999,- Når det gjelder kamera som kjøpt i ulandet, så sitter ikke vi som norsk importør med noe garantiansvar. Så ha det i bakhode når du eventuelt bestiller fra utlandet. ----------------------------------------------------------------------------------------------- men er det noen som vet om expansys har garantiordning her til lands? de har jo kontorer i norge. Endret 11. februar 2005 av lundvegard Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Kjøper du fra utlandet, fra en utenlandsk side, på en utenlandsk server, kan du ikke forvente spesiell godvilje fra importøren i Norge når det gjelder garanti/reklamasjonssaker. Da er det evt. selve netshopen som står for dette, men går de konk (eller legger ned det norske kontoret), så har du ingen rettigheter overhodet med mindre du vil legge ut noen hundrelapper i frakt til utlandet, og vente noen måneder hvis det skulle bli noe galt med kameraet ditt. Og da gjelder nok også kun ett års garanti, og ikke fem års reklamasjonsrett. Uansett vil det også være mye vanskeligere å krangle med en butikk i utlandet enn i Norge, og forbrukerrådet tror jeg ikke hjelper deg når det gjelder utenlandske webshops... de har nok ikke spesielt mye makt over de. Nei, betal heller 500 kroner ekstra, og få en god garantiordning. Jeg hadde ikke vært i tvil ett sekund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå