Gå til innhold

Hva kan C++ brukes til?

Anbefalte innlegg

fordi der går alt an

Eller i hvertfall litt mer.

Jeg tror jeg sa at jeg var klar over "byggeklossene", grensene eller standaren - men at jeg ikke hadde noen interesse av dette. (altså hva de faktisk /er/)

Ja, jeg vet hva du mener - men synes det er litt kjedelig.

Endret av søpple
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du allerede visste svaret, og også syns det var kjedelig, da er det fryktelig rart å velge setningen "hvorfor er det sånn". i min verden må man nemlig ned på "byggeklossnivå" for å forklare hvorfor noe er som det er.

Lenke til kommentar

Okei - spørsmålet kunne kanskje vært:

"Hvorfor er det sånn - når man kan tenke seg (og ser) at det kunne vært slik i stedet?"

..eller-noe-sånnt? (men dette ligger jo i kortene når du ser hva jeg funderer videre på - så det burde egentlig ikke ha vært nødvendig å nevne i det hele tatt)

"Byggeklossene" må altså beskrive noe annet enn et nåværende stadie.

(Edit: Du henger deg veldig opp i det som blir sagt i f.eks. én bestemt setning .. eller i én bestemt post (gjerne uten kontekst - eller i en annen kontekst som ikke passer inn lengre) -- fremfor å prøve å forstå det som formidles som en helhet med tanke på det som ble sagt før og nå. Derfor må jeg stadig gjennta meg selv for å sette ting du siterer i en forståelig kontekst, og det er det jeg forsøker i parantesen ovenfor også.)

Jeg tror ikke du bryr deg om jeg forstår hva du sier -- eller om du forstår hva jeg sier. Når du spør - så gjør du det bare som et angrep. En kan jo spørre seg selv hva du egentlig er ute etter.

Et forum er til for 1-1 spørsmål med svar basert på kalde fakta; men det er også til for samtale, tanker, idéer og diskusjon rundt felles interesser(?) i sammenheng med ting man ikke altid finner gode svar på (det er altid her i yttergrensen man befinner seg når man lærer). Det er først og fremst dette som gjør det til et forum - og ikke en FAQ. Om du egentlig ikke har interesse for dette (programmering), men noe helt annet som f.eks. det å kjeggle med meg kanke jeg gjøre noe særlig med det. Det er bare litt synd - for du fungerer som en brems for noe som i stedet for å være trøttende kjeggling kunne vært interesannt og tankevekkende.

Jeg håper og tror det er flere her enn bare meg som liker å filosofere litt og strekke seg etter det man ikke forstår og stadig nye ting - og ikke bare fungere som fakta-maskiner.

Jeg vil lære noe nytt -- hele tiden; ikke det samme gammle omigjen og omigjen. Jeg svarer på spørsmål - men stiller også spørsmål ved det jeg svarer og det spørsmålet som ble stillt.

Edit:

Jeg leste forresten noe skrevet av Naggum for noen dager siden .. han er muligens inne på noe:

http://groups.google.no/groups?q=g:thl5350...355%40naggum.no

"..fear the sense of being out of control more than anything else.."

Edit2:

For dere livredde mennesker som ikke tør å tenke selv kom jeg akkurat på et sitat fra Bjarne Stroustrup:

"Within C++, there is a much smaller and cleaner language struggling to get out. ... I was pointing out that the C++ semantics is much cleaner than its syntax. I was thinking of programming styles, libraries and programming environments that emphasized the cleaner and more effective practices over archaic uses focussed on the low-level aspects of C."

...til og med denne karen har insett dette - (jeg har i grunn ofte hatt inntrykk av at han virker ganske "firkantet" - og i en del sammenhenger "litt på tur" (mer enn meg ja - hehe)).

Endret av søpple
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...