Gå til innhold

Hva kan C++ brukes til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aha. men da har jeg jo misforstått hva den skulle gjøre. jeg leste bare på wikien din: "Siden jeg ikke har noe fornuftig å skrive her foreløpig kan jeg ta noen eksempler fra Paul Grahams bok ANSI Common Lisp. Første eksempel beskriver en funksjon som returnerer summen av tallene fra 0 til n, i Common Lisp og C++ henholdsvis:" "Dette går like bra i Common Lisp og C++, men så kommer han med et annet eksempel:"

så jeg fikk inntrykk av at den skulle summere tallene fra 0 til n.. da skjønner jeg jo mye mer av den greia.

Lenke til kommentar

hyss på dem, hvis de sier slikt, kommer moderatoren og stenger tråden, og det er temmelig irriterende...

tråden er forsåvidt besvart helt i begynnelsen, og det er ganske viktig det at selvom C++ kan brukes til alt, så er det fortsatt ting som er enklere, og bedre å skrive i andre språk.

Man kan bruke assembly til alt også, men det er ingen som gjør det fordet, fordi det tar for lang tid å skrive noe fornuftig der.

I C++ er det et helvete å skrive GUI applikasjoner, så da lønner det seg kanskje å bruke et annet språk, i Assembly er alt et helvete å skrive, men noen ganger er det nødvendig, for å få akkurat det du trenger.

Jeg bruker Visual Basic til å skrive GUI programmer, C++ til å skrive biblioteker, og Assembly til å skrive algoritmer som må være så raske som mulig.

Lenke til kommentar

Tja ... jeg tror at man bør holde seg til KISS-prinsippet, spesielt når det gjelder folk som er ferske innen programmering. Det vide utvalget av språk og tankeganger blir man snart nok klar over uansett.

Men som sagt, det er interessant å observere.

Endret av A_N_K
Lenke til kommentar
(defun  addn (n)
 #'(lambda (x)
   (+ x n)))

..nå kan jeg si:

(setf (symbol-function 'add-3) (addn 3))

(add-3 3)

6

(add-3 2)

5

..og..

(setf (symbol-function 'add-4) (addn 4))

(add-4 4)

8

Jeg regner med at dette taler for seg selv.

Hva er poenget?

#include <iostream>
using namespace std;

class addn{
private: 
int _n;
addn(){}
public:
addn(int n) {_n=n;}
int add(int m){return m+_n;}
};

int main(){
addn add3(3);
addn add7(7);
cout << add3.add(add7.add(10)) << endl; //20
return 0;
}

Jeg regner med dette taler for seg selv også.

C++ er et generelt programmeringsspråk, svært fleksibelt og kan brukes til alt. Enkelte ting kan utrykkes mer elegant i enkelte andre språk. Men generelt er det ikke noe man ikke kan gjøre med en kombinasjon av C og C++.

C og C++ gir deg generelt mer kontroll en språk som lisp, scheme osv.

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg spikker noen fliser her nå, så ta det jeg sier med en klype salt.

Men generelt er det ikke noe man ikke kan gjøre med en kombinasjon av C og C++.

Per definisjon er det ikke noe man ikke kan gjøre med språk som er "Turing-complete" -- og de fleste språk er det. søppels poeng er strengt tatt ikke hva man kan gjøre, men hvor elegant og praktisk det er i den situasjonen man er.

Hvor vidt dét var særlig relevant, derimot, er et annet spørsmål...

Lenke til kommentar

Myubi, om det for et språk ikke finnes mekanismer for å kommunisere med eksterne bibliotek, hardware, grafisk grensesnitt osv, så holder det ikke om det er aldri så turing-komplett.

En del språk har dårlige mekanismer for slik kommunikasjon, og er dermed lite praktisk funksjonelle.

A_N_K, speedball 2 er et av de beste spill noen sinne! :w00t:

Lenke til kommentar

før assembly og hex MÅTTE man skrive programmer i binære tall

010110001001011110101111000100110101010100101010101111010010000101011000100 :p

og hex

#330066CCFFCC0X3647 :p

og da er jo C++ konge hvis det bare var C/C++, hex og binæry :blush:

men nå er det jo ikke sånn

fin et språk som passer deg best til det Du vi lage ;)

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...