saboi Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) her også men den funksjonen funka ikke da søppel? da burde du edite den på den wikien din og sånn da.. Endret 29. januar 2005 av saboi Lenke til kommentar
søppel3 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 men den funksjonen funka ikke da søppel? Hvilken? Lenke til kommentar
saboi Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 addn den gav jo galt svar på addn 4 Lenke til kommentar
søppel3 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Whot? 4 + 4 er vel fortsatt 8 håper jeg. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 aha. men da har jeg jo misforstått hva den skulle gjøre. jeg leste bare på wikien din: "Siden jeg ikke har noe fornuftig å skrive her foreløpig kan jeg ta noen eksempler fra Paul Grahams bok ANSI Common Lisp. Første eksempel beskriver en funksjon som returnerer summen av tallene fra 0 til n, i Common Lisp og C++ henholdsvis:" "Dette går like bra i Common Lisp og C++, men så kommer han med et annet eksempel:" så jeg fikk inntrykk av at den skulle summere tallene fra 0 til n.. da skjønner jeg jo mye mer av den greia. Lenke til kommentar
søppel3 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Åja - nei .. det var det andre eksempelet som gjaldt her. Hvis jeg hadde pastet noe som var like lett å uttrykke i C++ hadde jo poenget vært borte. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Merkelig hvordan disse trådene utvikler seg. Funksjonelle språk er et interessant felt, men det har ikke så mye med hva OP spurte om :_) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 hyss på dem, hvis de sier slikt, kommer moderatoren og stenger tråden, og det er temmelig irriterende... tråden er forsåvidt besvart helt i begynnelsen, og det er ganske viktig det at selvom C++ kan brukes til alt, så er det fortsatt ting som er enklere, og bedre å skrive i andre språk. Man kan bruke assembly til alt også, men det er ingen som gjør det fordet, fordi det tar for lang tid å skrive noe fornuftig der. I C++ er det et helvete å skrive GUI applikasjoner, så da lønner det seg kanskje å bruke et annet språk, i Assembly er alt et helvete å skrive, men noen ganger er det nødvendig, for å få akkurat det du trenger. Jeg bruker Visual Basic til å skrive GUI programmer, C++ til å skrive biblioteker, og Assembly til å skrive algoritmer som må være så raske som mulig. Lenke til kommentar
søppel3 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) GeirGrusom: Akkurat. OP spurte om "alt", men det er ikke "alt" som er like hensiktsmessig å skrive i C++ - det må nevnes synes jeg. Edit: Eller ordet "alt" ble nevnt etterhvert. Endret 29. januar 2005 av søppel3 Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Tja ... jeg tror at man bør holde seg til KISS-prinsippet, spesielt når det gjelder folk som er ferske innen programmering. Det vide utvalget av språk og tankeganger blir man snart nok klar over uansett. Men som sagt, det er interessant å observere. Endret 29. januar 2005 av A_N_K Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 vel, "alt" er vel en overdrivelse, men som søppel sier så er jo de forskjellige språka egnet til forskjellige ting. Det skulle snødd ganske tett i helheim før noen f.eks. skriver et Direct3D spill i prolog, eller lydstudio i Visual Basic 6.0 Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (defun addn (n) #'(lambda (x) (+ x n))) ..nå kan jeg si: (setf (symbol-function 'add-3) (addn 3))(add-3 3) 6 (add-3 2) 5 ..og.. (setf (symbol-function 'add-4) (addn 4))(add-4 4) 8 Jeg regner med at dette taler for seg selv. Hva er poenget? #include <iostream> using namespace std; class addn{ private: int _n; addn(){} public: addn(int n) {_n=n;} int add(int m){return m+_n;} }; int main(){ addn add3(3); addn add7(7); cout << add3.add(add7.add(10)) << endl; //20 return 0; } Jeg regner med dette taler for seg selv også. C++ er et generelt programmeringsspråk, svært fleksibelt og kan brukes til alt. Enkelte ting kan utrykkes mer elegant i enkelte andre språk. Men generelt er det ikke noe man ikke kan gjøre med en kombinasjon av C og C++. C og C++ gir deg generelt mer kontroll en språk som lisp, scheme osv. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 JBlack: Kul avatar :] Var litt hekta på Speedball 2 en gang i tida ... Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg føler at jeg spikker noen fliser her nå, så ta det jeg sier med en klype salt. Men generelt er det ikke noe man ikke kan gjøre med en kombinasjon av C og C++. Per definisjon er det ikke noe man ikke kan gjøre med språk som er "Turing-complete" -- og de fleste språk er det. søppels poeng er strengt tatt ikke hva man kan gjøre, men hvor elegant og praktisk det er i den situasjonen man er. Hvor vidt dét var særlig relevant, derimot, er et annet spørsmål... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Myubi, om det for et språk ikke finnes mekanismer for å kommunisere med eksterne bibliotek, hardware, grafisk grensesnitt osv, så holder det ikke om det er aldri så turing-komplett. En del språk har dårlige mekanismer for slik kommunikasjon, og er dermed lite praktisk funksjonelle. A_N_K, speedball 2 er et av de beste spill noen sinne! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) før assembly og hex MÅTTE man skrive programmer i binære tall 010110001001011110101111000100110101010100101010101111010010000101011000100 og hex #330066CCFFCC0X3647 og da er jo C++ konge hvis det bare var C/C++, hex og binæry men nå er det jo ikke sånn fin et språk som passer deg best til det Du vi lage Endret 6. februar 2005 av hotstian Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 hvis jeg vil lære meg c++ er dette en bra bok å kjøpe? http://www.bokkilden.no/ProductDetails.asp...yName=BIC_UPLH3 hvilket progarammer trenger jeg eventuelt? Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Vet ikke om det er en bra bok, men et prog. som jeg annbefaler er dev-c++. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg brukte MSDN til å lære meg både Visual Basic og C++, lærte Assembly ved å skrive kode i C++ og få Visual Studio til å skrive ut Assembly koden til programmet, og så hva den gjorde for noe. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg brukte MSDN til å lære meg både Visual Basic og C++, lærte Assembly ved å skrive kode i C++ og få Visual Studio til å skrive ut Assembly koden til programmet, og så hva den gjorde for noe. Hva er MSDN ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå