Gå til innhold

Fører smeltet plexiglass strøm?

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har vært litt dum når det gjelder vannkjøling av PSU (les mer om dette i denne tråden), så lurer jeg bare på om smeltet plexiglass fører strøm?

Egentlig tviler jeg på at det faktiskt vil smelte. Men hvis jeg tar av sidedøra, og skrur ned radiator-viftene på minimum, så kan jeg lukte litt plexi-lukt. Derfor vil jeg ikke ta noen sjanser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg husker beklageligvis hvordan du hadde gjort dette ja :p

Men uten at jeg kjemisk sett kan utrede det noe dypere, vil jeg påstå at faren for kortslutning med plexi er ikke eksisterende.

Og akkurat som Krolf sier, blir jo ikke luft temperaturen høy nok heller, men såvidt jeg husker var dine transistorer festet rett i plexi, og det kan jo være grunn til bekymring ifht smelting. Men hvis det endte opp med et opplegg der du hadde en plate i mellom plexi og "magen" (ikke metallsiden) av transistorer skal det jo litt til før plexi'n smelter da.

Det som vel blir evnt et problem hos deg, er vel at plexi'n kan bli myk, og at det igjen gjør at vannblokka ikke lenger får ønsket trykk mot transistorene...

Mulig jeg fortsatt ikke helt har skjønt opplegget ditt altså :whistle:

Lenke til kommentar

Joda, jeg tror du har skjønt det. Øverst ligger altså kobberblokka, deretter transistorene som er limt på den, og så kommer det en veldig tynn aluminiums plate, under det igjen er plexiglasset.

Det som kanskje får meg til å bekymre meg mest, er at jeg innimellom kan lukte smeltet plexiglass, spesielt hvis jeg kjører raddiatorviftene på minimum hastighet og det er litt småvarmt her inne.

Har tenkt på å sette en liten 40/50mm vifte der som går på lydløs hastighet, men når jeg tenker meg om tror jeg det blir like lett og heller bare bytte ut plexiglasset med en alu-plate eller noe...

Lenke til kommentar

Ja, skulle til og si det, kan du ikke bare få ut hele plexi-driten, og bruke en tykkere (evnt flere lag) av den metall/aluminiums- platen du nå har mellom plexi og forsiden av transistorene.

(ehhh, har du limt plexi'n på nytt på den siden du har den nå??)

Hvis ikke, bør det vel gå an og bytte den, eller ta den vekk uten for mye trøbbel. Så slipper du både evnt osing av plexi, og ikke minst usikkerheten om den blir for myk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...