Gå til innhold

Klarer vi å lure til oss en billig 6510?

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å kjøpe meg ny mobil (nokia6510), og ser de har et bra tilbud på telehuset.no

Kan dere hjelpe meg å forstå teksten? Klarer vi å lure til meg telefonen for 1999 kr og fikse at jeg kan bruke ringkontantkortet mitt?

NOKIA 6510 LIGHT BEIGE

Telefonen er låst til Telenor i 12 mnd.

Spesielle betingelser:

Prisen forutsetter nytegning eller at du er eksisterende kunde. Gjelder ikke ring kontant. Er du kunde, husk å oppgi tlfnr i merknadsfeltet. Pristillegg på kr 250 ved kjøp av telefon uten abonnement. Telefonen er låst til Telenor Mobil i 1 år.

1,999.00 inkl.mva

*) Prisen forutsetter at du tegner nytt Telenor Mobil abonnement eller er eksisterende kunde av Telenor Mobil og tegning av tjenesten Telenor inTouch. Prisen gjelder ikke RingKontant.

Dersom du er eksisterende kunde forutsettes det at det foretas en utstyrsendring (det gamle nummeret ditt registreres på din nye mobiltelefon). Vennligst oppgi ditt eksisterende mobiltelefonnummer.

Hvis du velger RingKontant fra Telenor Mobil eller benytter en annen mobiloperatør, kommer et pristillegg på kr. 500,-.

Vær oppmerksom på at prisen på RingKontant Startpakke (kr 230,-) betales på forskudd/i oppkrav, og inkluderer ringetid for kr 150,-

Hvordan forstår dere all denne infoen? Sett at jeg ønsker å kjøpe nokia6510, og jeg vil ha ringkontant på den. Hva er mulighetene?

1. Videreføre pappas telenorabonnement og få telefonen til 1999 kr. Deretter sette inn mitt telenor ringkontant simkort. Vil dette fungere eller er telefonen sperret for slikt? Datakabel, har hørt noe om det... vil det fungere?

2. 1999 + 500 hvis jeg skal ha ringkontant?

Er det pristillegg på 250 kr hvis jeg viderefører pappas abonnement? Må jeg kjøpe Rinkontant Startpakke når jeg har det fra før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

videreføre din fars abb skulle vel funke. Bruk pengene du sparer på en datakabel evnt låne en av en kompis. Hakke gjort det selv men hører at det ekke noe hokus-pokus å låse opp slike telefoner slik at du kan bruke ringkontant. skulle nok funke ja..

Lenke til kommentar

Dersom du er eksisterende kunde forutsettes det at det foretas en utstyrsendring (det gamle nummeret ditt registreres på din nye mobiltelefon). Vennligst oppgi ditt eksisterende mobiltelefonnummer.

Men pappa vil vel beholde det gamle nummeret på sin gamle telefon også, ikke sant? Regner vel egentlig med det...

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg mobil på den måten. Videreførte pappas nummer. (som ikke fikk noen konsekvenser)

Da kunne jeg bare putte inni mitt ringkontant kort uten noe mer stress. Hvis du har Telenor kontant tror jeg ikke det blir noe problem. Neb hvis du har netcom må du skaffe datakabel og finne "sikkerhetskoden" for å kunne bruke netcom kontanten din.

Lenke til kommentar

Det er riktig som GeeZuZz sier, en Telenor telefon er bare sperret til Mobil-levrandøren. Så alt av Telenor-kort vil bli akseptert av den, men skal du bruke NetCom må du låse den opp. Noe du må være obs på er at din far "bare" kan skifte mobil tre ganger i året og smatidig bli sponset med 200 kroner. En annen ting jeg reagerte på er at Telehuset tar 250 kroner for å selge en telefon uten abb, de får nemlig bare 200 kroner av Telenor for å signe et nytt abb. Dermed tjener de 50 kroner mer på å selge en ringkontant tlf, litt sleipt. Det blir mindre arbeid for de; ingen online-registrering osv, samtidig som de tjener mer...

Lenke til kommentar

Så da har jeg to valg:

1. Kjøpe telefonen uten abonnement og putte inn mitt simkort for 1999 + 250 = 2249 kr + frakt

2. Videreføre pappas abonnement og hive inn mitt simkort; = 1999 kr + frakt

Det er jo ikke store prisforskjellen... men nr. 2 er jo billigere. Så dere tror det går glatt å videreføre pappas abonnement da? Får se hva jeg gjør. Nå kommer jo øyeblikk 6610 med fargeskjerm, java, mms osv. Men jeg har jo ventet lenge nok. Det kommer jo alltid noe nytt... 6610-en vil vel også bli dyr i begynnelsen. Hvem trenger vel forresten fargeskjerm osv. Litt brief, men jeg skal jo bare sende sms, ringe litt osv.

Takk for svar, forresten! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-06-17 16:55 ]

Lenke til kommentar

Hehe, har sendt en del mail til telehuset og fått raske svar! :smile:

- Uten abonnement blir det 2249 kr.

- Videreføring og implantasjon av mitt telenor ringkontant simkort skulle i følge telehuset ikke være noe problem. Det vil da bli 1999 kr.

Tror jeg bestiller snart. Men er ikke sikker på om jeg vil videreføre eller ikke...

- Byr tegning av tjenesten Telenor InTouch på noen problemer. Det er visst et krav...

- Ellers beholder vel pappa nummeret på den gamle mobilen også?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fornøyd med mobilen? JA!!!

nokia6510.jpg

Hehe :smile: Man kan vel trygt si jeg har vært gjennom en liten revolusjon på mobilfronten. Min gamle Alcatel var ikke mye å skryte av! :grin: Den lå mest hjemme på rommet - farlig å ha med seg slike på byen vet du. Man kan risikere å bli slått ned...

Jeg kjørte safe og bestilte nokia6510 uten abonnement. Totale kostnader ble da 1999 + 250 + 124 = 2373 kr.

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-06-27 18:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...