Chris_lox Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Alle som har hatt pc en stund, spesielt med sidedør vet hvor stygge kablene til harddisker, cd-rom osv. er. Jeg har tenkt til å kjøpe et par slike rør man har fra dusjen til dusjhodet ( get it? ) og legge kablene inni disse, blir drit fett. Problemet er at stømmen til harddisken, der er enden for stor, noen som har peil på hvordan jeg kan ta av enden for å så putte kabelen gjennom slangen og sette på enden igjen? Keep modding Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Du kan bruke et tynt flatjern. Når du ser nedi en molex kontakt, så ser du at det er 2 jernbøyler som holder den fast. Vipp de innover, så kan du dra ut ledningen(e). Edit: Gjør dette med strømmen av! Endret 29. januar 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
KingThor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hvordan kom du på å bruke dusjrør ? Sto du og dusjet, så plutselig: "Hey! den kan eg jo dra ide-kablane mine gjennom"? Lenke til kommentar
notalive Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du kan bruke et tynt flatjern. Når du ser nedi en molex kontakt, så ser du at det er 2 jernbøyler som holder den fast. Vipp de innover, så kan du dra ut ledningen(e). Edit: Gjør dette med strømmen av! snakker du av erfaring? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123437&cks=SPK Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Blir det så mye bedre med et dusjrør i stedet for noen kabler? Lenke til kommentar
KingThor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Derfor jeg lurte på hvorfor dusjrør ? Det finnes da plenyt alternativer som er tirettelagt for dette. Du kan til og me få neon lys.... som er det nærmeste du kommer til mekka med modding Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Dusjrør gi FET industriell look! Men takk for all hjelpen, skal se om jeg får det til, noen som vil ha bilder når det er ferdig? Men hva i hælvete er en flatjerntang!? Lenke til kommentar
krolf Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det finnes verktøy for å ta ut kontaktene i molex pluggen. Mener jeg har sett det på en av de norske web-shopene. Skal lete litt å se om jeg finner en link til deg. Hvis det er noen som lurer på hvordan det kan se ut med dusjslanger i kabinettet så sjekk denne linken: http://www.bit-tech.net/article/114/2 Lykke til, det kan bli en fet mod.... Lenke til kommentar
anbar Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 det var jevlig fett....men tror nok de hos bit tech har litt mer skills og tålmodighet enn meg!! jeg er virkelig imponert! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Fyren som lagde orac3 brukte vel slike dusjrør. Ble jo stilig det hvertfall. Men vil tro kablene blir litt stive da. Edit: noen var visst før meg. Sånn går det når man ikke refresher -_- Endret 29. januar 2005 av Josten Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg vil tro det blir meget trangt og ekkelt å holde på inni ditt kabinett hvis du skal bruke dusjslanger. Det finnes verktøy til å fjerne molex kontaktene enklere ja. Det heter en "pin-uttager". Finnes på microplex f.eks, link Brukte dette verktøyet selv for noen dager sider. Jeg ble litt forbannet egentlig, for hvis du bruker litt makt til å "skubbe ut" kontaktene, så er det stor sjanse for at pinnene i molex kontakten blir knekt. Kanskje det bare var jeg som trenger litt tålmodighet, samt litt trening, men ble litt skuffet over "oppfinnelsen" PS. notalive: Jeg snakker ikke av erfaring nei, men kan hende noen er så "dumme" at de glemmer dette Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det er lett å fjerne 4 pins drev kontakter, har du et tynt flatt skrujern (urmaker skrujern) på ca 1mm er dette ikke noe vanskelig. Og ja jeg vill gjerne se bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå