Gå til innhold

Data'en booter ikkje alltid korrekt :=( Hjelp!

twarr

Anbefalte innlegg

Hei!

Av og til når eg skrur på data'en, kommer det ein rar lyd ifra en av viftene som omtrent høres ut som eit jetfly :sad: , men når eg tar på av knappen, og trykker på, bruker det vanligvis å fungere..

Men ofte må eg trykke tre eller fire ganga for at den skal boote uten den surre lyden....

Eg skrur av data'en, på grunn av at eg er redd for at det cpu vifta (silent viking) til amd athlon xp 2000+, og da kan jo den brenne opp....

Og, i dag når eg boota, kom den lyden, eg skrudde av som vanlig, skrudde på og da kom det tre pip (det viste ingenting på skjermen), eg trykte av igjen, og det samme skjedde en gang til, eg skrudde av og på en gang til, og data'en boota korrekt.... (Uten at viftene laga rar støy)

Eg trenger hjelp! Eg skal på lan party 27. - 30. juni, og da må eg IKKJE ha nokke problem med data'en!!

På forhånd takk til alle svar :smile:

Til moderatorene: eg visste ikkje om eg skulle poste detta på anna om data, dokke kan flytte eller stenge den, men sei ifra kor eg skal legge den....

Hardware:

MSI KT3 ULTRA-ARU

AMD ATHLON XP 2000+ (med silent viking)

ASUS GEFORCE 2 PRO 7700

SB LIVE! AUDIGY PLAYER

ASUSCOM ISDN KORT

3COM NETTVERKSKORT

CHIEFTEC BIGTOWER SVART MED 340 W STRØMFORSYNING

PIONEER DVD 106S

PLEXTOR 24x10x40

WESTER DIGITAL 80 GB 2 MB CACHE

WESTER DIGITAL 120 GB 8 MB CACHE

TO EKSTRA KABINETTVIFTER....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det er en viftene? Harddisker kan også finne på å lage noen ubehagelige lyder. Det kan også være så enkelt som at et av viftenes kulelager har gått i stykker. Men, så lenge ikke det er CPU eller GPU-vifta som er gåen, har du ikke noe å bekymre deg for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...