Gå til innhold

Hva skjer med MPX


Anbefalte innlegg

Har gjennom tidene kjøpt mye hos MPX.

 

Bestilte før jul et Logitech Ultra X Flat Tastatur BULK, her viste det seg at dette tastaturet var i ustand ved ankomst. Kontaktet de, fikk RMA nr, så sende jeg det inn. Jeg ønsket selvfølgelig nytt tastatur.

 

Så begynner alt å ta tid, ser til min store forskrekkelse at varen er lagt inn på ”kreditnota”. Sendt de en e-mail for å spørre om hva er det de gjør og hva dette betyr i praksis. Denne e-mail har de unnlatt å svare på. Ser også at kreditnotaen er avsluttet og oppgjort.

 

OK tenker jeg, de sender pengene tilbake, men det var det ikke ønsker, jeg ønsket nytt tastatur. Så går jeg da å venter på pengene slik at jeg kan bestille nytt tastatur, men ingen penger kommer og de svarer heller ikke på henvendelser. Hva med portoen, dersom jeg bestiller nytt tastatur må jo jeg betale alle gebyrer og porto på nytt.

 

Hva skjer egentlig hos MPX, har dere opplevd dette eller har de begynt med nye rutiner.

 

Hjelp…

:cry::cry:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått det samme jeg og.. :cry:

Western Digital 200GB Caviar IDE (2MB)

Kun kreditert, utgått prod står det...

Litt kjipt da jeg kjøpte den for 399+Mva..(feil prising)

Feil på produkt - GARANTI

 

Trodde ikke dem bare kunng gi deg pengene tilbake men måtte gi deg nytt produkt/tilsvarende..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hm, dette er merkelig, MPX har gjort mye rart den siste måneden... Jeg er veldig fornøyde med de, med de surra litt da jeg bestillte dvd brenner og dvd plater av de den 16-12 desember, stod det først bekreftet 17-12, dagen etter stod det bekreftet 18-12, dagen etter det igjen stod det plutselig ubekreftet 26-12... Men jeg fikk gratis frakt så det ordna seg...

 

Appropo det taz skrev om feilprising, så var Verbatim platene jeg bestillte også feilpriset... Fikk de billig...

Endret av joho83
Lenke til kommentar

jeg fikk også en ”kreditnota”hos MPX.

En Twinmos ram brikke som ikke var så glad i HK jeg bestilte.

Den lå på ”kreditnota” en stund til jeg bestemte meg for hva jeg ville ha.

Tok da en Hyper X minne brikke som var dyrere, men slapp å betale i mellom.

Så jeg er strålende fornøyd med MPX.

:yes:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke noe av MPX jeg...

Jeg bestilte noe p torsdag kveld og betalte med VISA.

Jeg ser at pengene er tatt fra konto men når jeg sjekker ordrestatus og alt det andre jeg kan sjekke på MPX er det ikke noe ordre inne.

Hva skjer egentlig? Stikker de bare av med penga eller???

 

Irriterende dette her. Særlig når man ringer kundeservice idag og får vite at de er opp fra 08 - 16. De sier ingen dag så da burde de ta tlf. men gjør de det NEI...

 

Arg...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke noe av MPX jeg...

Jeg bestilte noe p torsdag kveld og betalte med VISA.

Jeg ser at pengene er tatt fra konto men når jeg sjekker ordrestatus og alt det andre jeg kan sjekke på MPX er det ikke noe ordre inne.

Hva skjer egentlig? Stikker de bare av med penga eller???

 

Irriterende dette her. Særlig når man ringer kundeservice idag og får vite at de er opp fra 08 - 16. De sier ingen dag så da burde de ta tlf. men gjør de det NEI...

 

Arg...

Dette er normalt. Pengene har ikke gått ut fra kontoen din, det er bare VISA som har reservert pengene på konto. Hvis du ser, så ser du også sikkert at tallet er rundet ned (f.eks. 2069,- så har de kun lov og reservere 2000 blank).

Lenke til kommentar

akkurat samme tingen har jeg vært borti

Fikk feil levert ett hovedkort, A7v8x istede for A7n8z.. ba dem og å sende det rette hovedkortet til meg når de fikk inn det feilsendte. De hadde A7n8x inne som demo, (som jeg hadde bestillt).

Jeg sendte inn kortet og ukene gikk, etter 14 dager ringte jeg dem, for å høre hva som skjedde med hovedkortet... jo da hadde jeg fått kreddiert kortet, og skulle få pengene umiddelbar. hvorfor jeg ikke fikk rett kort, kunne hun ikke fortelle meg. Jaja, sa jeg til dem, da får jeg handle hos noen som er villig til å levere deg jeg vill ha. Stillt ble det og jeg la på.

Etter en ny uke ringte jeg for å etterlyse pengene.. og da sa hun at dem ble overført den dagen.

Og det ble dem riktignokk..

 

Men 1. jeg fikk ingen mail om hvordan saken lå henn, om den ble kreditert, om jeg fikk rette korete tilsendt eller noe som helst. Dette påførte meg 1 ekstra uke for å levere pc`en til kunden.

2. Ble lovt pengene overfør samme dag, men det gikk 1 uke ekstra. hvorfor kunne dem ikke si.

3. Greitt, alle kan gjøre feil, men en ting krever jeg, og det er info om hvorfor det blir sånn, og hvor ting ligger ann.

Lenke til kommentar

Nå forstår jeg at jeg ikke er alene i denne saken.

 

Jeg har kjøpt utrulig mye datakomponenter gjennom de siste 5 årene og jeg har brukt følgende leverandører: - Komplett.no, -Microplex og -MPX. De har jeg så langt vært strålende fornøyd med.

 

Ja det skal ikke mye tull til fra MPX for at jeg for ettertiden bare forholder meg til Komplett.no og Microplex.

 

Jeg følger denne tråden.....

Lenke til kommentar

Jeg har også vært meget fornøyd med mpx ,men ved siste bestilling har også jeg opplevd mye rot ,jeg mottok feil prosessor og leverte denne i retur på mandag for snart 14 dager siden ,så langt er alt ok

problemet er bare at de ikke har lagt inn bestilling for meg på ny prossesor før den torsdag denne uken ,ennda jeg har ringt gjentatte ganger og etterlyst prossesoren ,og i mellomtiden er de selvfølgelig gått tom for winchester 3500 prossesorer

som nå står ubekreftet 31.01.05

Denne ordren burde vært lagt inn minst en uke tidligere,da de mottok den retunerte prossesoren.

Lenke til kommentar

Opplevde noe lignende, jeg returnerte en harddisk og et harddisk kabinett (angrefrist). Litt etter at jeg så på posten.no at pakken var hentet ut så jeg at jeg var kreditert pengene mine, men disse kom ikke inn på konto så når en måned var godt sendte jeg en e-post til dem og lurte på hvor penga mine var henne, fikk svar dagen etterpå at pga. mye arbeid før jul hadde det skjedd en glipp, og nå var penga overført. Dagen etter var de på konto.

 

Jeg aksepterte at forklaringen dems, men når jeg nå ser at flere har opplevd det samme så begynner jeg å tvile littegrann...

Lenke til kommentar

Hei John Kr.

 

Du har fått en kreditnota fra oss fordi vi dessverre ikke har tastaturet som du bestilte tilgjengelig i vårt sortiment lenger. Du kan gjerne få et nytt tastatur, bare si ifra til oss hvilket tastatur som du vil ha, så legger vi inn en ny ordre til deg. Du kan gjerne sende en mail til [email protected] . Du kan også legge en ny ordre på weben vår og si at ordren skal godkjennes av returansvarlig før utsendelse, så skal vi passe på at du ikke får varen sendt i oppkrav til deg.

 

 

Mvh

 

Returavd MPX

Lenke til kommentar

Hei MPX

Først må jeg si at det var hyggelig å se at dere er på nett. :thumbup:

 

Som sagt så har jeg gjennom de siste 5 årene kjøpt mye datakomponenter, har som hobby å bygge PC'er. Vanligvis ved retur (RMA) så kan du følge komponenten helt frem til dere samt følge med i saksgangen hos dere.

 

Denne gangen sendte jeg en e-mail bare for å spørre hva "avsluttet kreditnota" betydde. Jeg kunne ikke se at det kom opp ny orde. Så jeg ble litt forvirret, spesielt da dere ikke svarte meg på e-mail.

 

Nå har jeg fått svar på e-mailen, men kan fortsatt ikke være sikker på om jeg får ny vare eller pengene tilbake. :cry:

 

Jeg ønsker selvfølgelig ny vare.

 

Det blir vel ei rå sa kjerring...... :dribble:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Skulle ringe MPX i dag men dem kom meg i forkjøpet..Sendte dem en mail på lørdag.

Var ei hyggelig dame som ringte ;)

 

Hun skulle sende meg en mail med info(har ikke fått den enda).

Men som jeg sa til henne:

MPX dere må sende ut informasjon når dere krediterer ting.Som dere leser her (hw.no forum) så er det flere som ikke vet hva dem skal gjøre med den kreditnota

 

Fikk vita at det ble laget en kreditnota når produktet var utgått..

 

Da kommer en anna ting inn i blide.

 

Hypotetisk:

Jeg kjøper et 9800XT kort av dere når det kom ut,kr 4000kr eller hva nå det kosta når det kom ut..

Jeg ser at dere ikke fører 9800XT lenger(gått ut av produksjon)

Jeg ødelegger kortet mitt og sender det inn på garanti/reklamasjon

Da blir jeg kreditert kjøpssummen av dere+ retur frakt totalt litt over 4000kr.

Jeg kan da få pengene utbetalt(Sa dama jeg snakka med i dag) eller bestille nytt Skjermkort.

Bestiller da X850XT 256MB Skjermkort til 3 995,-

 

Ergo jeg får oppgradert skjermkortet mitt gratis hos MXP grunnet deres nye retur rutiner når en vare er utgått..

 

Dere åpner dørene på fullt for folk som vil svindle dere..

 

Sånn har jeg forstått at det fungerer hos dere nå vist dere ikke fører varen lenger.

Håper jeg tar feil...

 

Hvorfor gjør dere ikke som andre gjør,tilbyr meg et tilsvarene produkt.

 

Jeg vil bare at dere sender meg en ny 200GB HD i erstatning for den dere fikk inn.

I det minste sende en mail hvorfor jeg ikke får ny og bare en kreditnota.

 

#edit#

Jeg vet at MPX fixer opp i dette,men dem kunne informert mye bedre synes jeg..

Endret av taz
Lenke til kommentar

jeg må bare slenge meg på her jeg:

 

Jeg skal/vil bruke angreretten på en router jeg kjøpte feil hos MPX. Varen er jo ikke åpnet eller brukt. Men så ser jeg nå på angrefrist-godkjennelsen at varen blir kreditert. Vil dette si at jeg da får penger til gode hos MPX? Jeg ønsker pengene tilbake på konto, og ikke være nødt til å handle på MPX neste gang jeg skal ha noe!

 

Er det noen lover som sier spesifikt hvordan jeg kan/skal få pengene tilbake?

 

Hvis jeg ikke får penger tilbake, selger jeg den heller på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...