nadz79 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg har en skikkelig nøtt.. For andre gang jeg installerer XP (på forskjellige maskiner) har jeg nå mistet cd-rom driven. Det vil si, jag har aldri fått noen drive i xp etter endt installasjon. Dette er litt motsigende med tanke på at jeg faktisk installerte fra cd. Når jeg prøver å kjøre en hardware discovery kommer den opp tom. Installerer jeg derimot NT eller win98er det ingen problemer.. Jeg har også skjekket at drivere til cdrommen ligger under system32drivers. Har noen vært borti noe lignende? setter stor pris på tips! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 har vært borti dette ja, men ekke helt sikker på hva som ble gjort slik at jeg fikk fikset det. Den aktuelle maskina var helt syk, den spytta ut nye feilmeldinger ved hver oppstart. Men jeg tror et midlertidig fix var å først innstallere win98 og så oppgradere til winxp. (ikke clean install) Dette er jo heller å behandle symptomet enn selve feilen, men jeg tror det funket.. Du kan jo prøve.. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Ser AOpen hovedkort viser problemet ganske ofte. Prøv å enable ACPI i Bios, og APM i WinXP. Hvis ikke, sjekk om det ligger en Bios oppdatering for hovedkortet. Hvis dette er et eldre system ( siden du bruker CD-ROM ), kan det også være harddisk kontroller/ chipset-drivere som må oppdateres. Uansett, en driver trenger oppdatering. Lenke til kommentar
nadz79 Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Det var et godt forslag ja, oppdatere bios... Tok en titt i Technet men de hadde ingen record om dette problemet. Kunne du forklart hvordan en enabler APM i win XP (er ikke sikker på hva APM står for...) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 APM = Advanced Power Management, et valg for strømstyring. I Bios på mitt hovedkort er valget ACPI, mens APM er strømstyringen satt i Win98 SE, som jeg bruker. Går ut fra du finner dette et sted under Properties/ Advanced... men du må likevel sjekke etter nye drivere for WinXP - Prøvd en firmware update for CD-ROM fra produsentens hjemmeside ? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Det samme skjedde med meg for ei tid tilbake. Løsningen ble tilslutt å oppgradere til 2000 til XP. Hva annet kan jeg si? Slik er det med XP spør du meg. Plutselig en dag så skjer det noe. Slik hendte meg sjelden under 98se/2000, tross i at jeg de gangen tukla mer med maskinen. Jeg heller mer og mer mot Linux...kan ikke si annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå