Gå til innhold

Problem med x850xt

Anbefalte innlegg

Fikk forleden mitt Sapphire x850xt kort. Fikk satt det i maskina, og alt virket som en drøm....det er bare et problem. Hvis jeg har skrudd av pcen helt, og vil ha den på igjen, virker det ikke som om det blir sendt noe signal til skjermen. Om jeg så skrur pcen av, og skrur strømforsyninga helt av og setter kabelen til skjermkortet inn i feil skjermutg. på skjermkortet og så starter starter pcen (bare for å få samme feil seffers, dvs. at pcen bare gir dra seg en lang pipelyd i motsetning til den korte) og så bytter til riktig skjermutg. igjen, da funker det. Summert:

1. Start med riktig utg. Fungerer ikke

2. Skru pcen helt av, også PSU

3. Start pc med skjerm koblet til feil skjermutg. (følgelig går det ikke)

4. Start pc med riktig utg. og det funker

Det merkelige her, er at jeg MÅ gjøre dette. Sjekker at kabelen står skikkelig i før jeg starter (skrudd den fast og latt vær). Hvis jeg IKKE skrur av PSU i 2. steg, funker det ikke.

Har følgende specs:

Sapphire x850xt

ASUS A8N-SLI Deluxe

PQI 1024 MB PC3200

WD 74GB Raptor syst.disk

s939 3500+ (Newcastle)

NorthQ 4001A 400W

Skjermen jeg bruker er en helt vanlig 17" CRT skjerm, så jeg må bruke overgangen fra analog til digital utg. (det er det er ikke sant? )

Pcen fungere jo helt fint når den er på (får 5700+ i 3DMark05 :w00t: uklokka da :blush: ), men det er jo helt vanvittig irriterende når jeg må bruke så mye frustrasjon og irritasjon hver gang jeg skal ha den den kødden på.

Endret av ChickenWeed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker bra med ATi skjermkort i nVidia hovedkort... :yes:

Når SLi ikke er aktivert på hovedkortet blir den andre PCIe 16x kontakten en vanlig x1 kontakt, så den kan brukes til andre kort...

Vi får se når ATi en gang kommer med svartet på SLi... Kan jo tenkes at det kommer til å fungere på nVidia kort også...

Lenke til kommentar
bare et spørsmål!

er det ikke litt dumt å kjøpe ati kort, med tanke på at du har sli hk? :roll:

uansett! har ikke hørt om noe tilsvarende detta før, men har du plugga i strømkontakten til kortet?

Hvorfor ikke? ,de er jo ikke så mye dyrere disse hovedkortene med SLI

samtidig har det jo 8 stk seriel ata kontakter og støtte for S-Ata II

Dessuten kan det jo velges SLI senere dersom en har lyst til å oppdatere,og det kan settes inn ett ekstra skjemkort dersom det er behov for dette.

Jeg har også kjøpt x850xt kort og mener dette gir mer for pengene en nvidia sine pci-e kort. både med og uten SLI

Lenke til kommentar

Greit, prøver å oppdatere bios på hovedkortet, kanskje det hjelper.

Takk for svar forresten :)

Til kommentarene:

Har koblet i strømkontakten til skjermkortet, får ikke starta ellers:P

Har forresten en 400W strømforsyning allerede, som burde holde.

Og grunnen til hovedkort med SLI: var ikke nForce4 uten SLI da jeg bestilte på komplett, og dessuten var det sagt en god del positivt om kortet på forhånd som gjorde at jeg valgte dette isteden for et nForce3 kort

Lenke til kommentar
Og grunnen til hovedkort med SLI: var ikke nForce4 uten SLI da jeg bestilte på komplett, og dessuten var det sagt en god del positivt om kortet på forhånd som gjorde at jeg valgte dette isteden for et nForce3 kort

Ja, det er tynt utvalg av kort med NForce 4 Ultra. Jeg venter selv på at et brukbart hovedkort uten SLI skal bli tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...